To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problem: cieknący tylny most i siła przykręcenia śrub

Angelo40 - 13 Październik 2008, 14:18
Temat postu: Problem: cieknący tylny most i siła przykręcenia śrub
:( Witam,proszę o pomoc-szukam schematu tylnego mostu w Mesiu C-klasa 250 TD,rocznik 1995.Muszę wymienić olej,bo zauważyłem wyciek,sprawdzałem poziom oleju i niestety ubywa go.Powiedzcie mi proszę czy wystarczy wymiana samych uszczelniaczy? Pozdrawiam.Dziękuję za wszelką pomoc. :)
guardian_angel - 13 Październik 2008, 14:29

http://anonymouse.org/cgi.../cat/oem_mb.asp

Wpisz swój VIN i będziesz mieć schematy.

Daniel - 13 Październik 2008, 14:59

W którym miejscu masz wyciek?
Angelo40 - 13 Październik 2008, 15:31

Krople oleju są pod tylnym dekielkiem mostu.

[ Dodano: 13 Październik 2008, 15:33 ]
guardian_angel -WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC-znalazłem.JESTEŚ WIELKI.THANKS

Daniel - 13 Październik 2008, 16:21

Angelo40 napisał/a:
Krople oleju są pod tylnym dekielkiem mostu.

[ Dodano: 13 Październik 2008, 15:33 ]
guardian_angel -WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC-znalazłem.JESTEŚ WIELKI.THANKS


Dekielki bywają w zabawkach dla dzieci... Cieknie ci z wałka atakującego czy z półosi?

Angelo40 - 13 Październik 2008, 18:35

Z wałka atakującego i spod uszczelniaczy.
Daniel - 13 Październik 2008, 20:06

Angelo40 napisał/a:
i spod uszczelniaczy.


Rozumiem, że masz na myśli uszczelniacze półosi?

guardian_angel - 14 Październik 2008, 07:52

Właśnie po to jest to forum :D
Angelo40 - 14 Październik 2008, 08:09

Daniel napisał/a:
Angelo40 napisał/a:
i spod uszczelniaczy.


Rozumiem, że masz na myśli uszczelniacze półosi?



Tak-chodzi o uszczelniacze półosi.

Daniel - 14 Październik 2008, 09:04

Skoro już ustaliłeś skąd cieknie, to teraz trzeba wymienić simeringi :) I po kłopocie.

Robota nie jest skomplikowana, ale wymaga doświadczenia - zwłaszcza przy wymianie simeringu na wałku atakującym.

Angelo40 - 14 Październik 2008, 09:38
Temat postu: Niutonometr
:( Witam Czcigodnych Fanów MB-Proszę o pomoc-mam zamiar wymienić uszczelniacze tylnego mostu,cieknie mi olej z wałka atakującego i półosi.Jakich mam użyć wartości mierzonych w Niutonometrach podczas dokręcania śrub,słyszałem,że jest to b.ważne podczas składania dyfera-z jaką siłą dokręcę śryby.Proszę o pomoc.Z góry dziękuję. :D
Daniel - 14 Październik 2008, 10:14

Musisz przykręcić nakrętkę (tą która ustala napięcie łożysk wałka atakującego) z taką samą siłą z jaką ją odkręcisz - to tego będzie ci potrzebny klucz dynamometryczny.

[ Dodano: 14 Październik 2008, 10:18 ]
Ponadto o wymianie simeringu (i jak się to robi) było już pisane na forum.

Axwell - 14 Październik 2008, 10:24

Daniel napisał/a:
Musisz przykręcić nakrętkę (tą która ustala napięcie łożysk wałka atakującego) z taką samą siłą z jaką ją odkręcisz - to tego będzie ci potrzebny klucz dynamometryczny.
toś koleżko hameryke odkrył....


autor tematu chyab dobrze o tym wie ;) ze potrzebny bedzie klucz dynamometryczny

Daniel - 14 Październik 2008, 10:31

Axwell napisał/a:
toś koleżko hameryke odkrył....




autor tematu chyab dobrze o tym wie ;) ze potrzebny bedzie klucz dynamometryczny


Podałem sposób w jaki można ustalić moment z jakim trzeba przykręcić nakrętkę. Jest jeszcze inny, ale o tym już pisałem wcześniej na forum.

Camel- - 14 Październik 2008, 11:13

Tematy zostały połączone - pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group