To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Problem: cieknący tylny most i siła przykręcenia śrub

dzik - 14 Październik 2008, 12:34

Wszystko jest opisane w książce "Sam naprawiam mercedesa" dostępna tu na forum, siła dokrecania , śruby, kolejność rozkręcania, miałem ten sam problem i wcześniej tez pisałem o tym. Kupujesz simmering najlepiej w MB koszt 26 zł i olej w innym sklepie, olej bez blokady dyferencjalu. Ja osobiście tego nie robilem zostawilem mechanikowi wymiana 100 zł.

Jeżeli sam naprawiasz auto to wydrukuj sobie książkę i będziesz miał wiele pytań z głowy i na pewno Ci sie przyda.

pavel - 14 Październik 2008, 13:24
Temat postu: Re: Niutonometr
Angelo40 napisał/a:
:( Witam Czcigodnych Fanów MB-Proszę o pomoc-mam zamiar wymienić uszczelniacze tylnego mostu,cieknie mi olej z wałka atakującego i półosi.Jakich mam użyć wartości mierzonych w Niutonometrach podczas dokręcania śrub,słyszałem,że jest to b.ważne podczas składania dyfera-z jaką siłą dokręcę śryby.Proszę o pomoc.Z góry dziękuję. :D


Ja Ci podam dzisiaj wieczorem dane przykrecania srub. Mam ksiazke warsztatowa w domu.

Angelo40 - 14 Październik 2008, 14:24

dzik napisał/a:
Wszystko jest opisane w książce "Sam naprawiam mercedesa" dostępna tu na forum, siła dokrecania , śruby, kolejność rozkręcania, miałem ten sam problem i wcześniej tez pisałem o tym. Kupujesz simmering najlepiej w MB koszt 26 zł i olej w innym sklepie, olej bez blokady dyferencjalu. Ja osobiście tego nie robilem zostawilem mechanikowi wymiana 100 zł.

Jeżeli sam naprawiasz auto to wydrukuj sobie książkę i będziesz miał wiele pytań z głowy i na pewno Ci sie przyda.


Dzięki za podpowiedź,ale przejżałem książkę o której piszesz i niestety nie znalazłem tam informacji dotyczących tylnego mostu...

Daniel - 14 Październik 2008, 15:10

Angelo40 napisał/a:
dzik napisał/a:
Wszystko jest opisane w książce "Sam naprawiam mercedesa" dostępna tu na forum, siła dokrecania , śruby, kolejność rozkręcania, miałem ten sam problem i wcześniej tez pisałem o tym. Kupujesz simmering najlepiej w MB koszt 26 zł i olej w innym sklepie, olej bez blokady dyferencjalu. Ja osobiście tego nie robilem zostawilem mechanikowi wymiana 100 zł.

Jeżeli sam naprawiasz auto to wydrukuj sobie książkę i będziesz miał wiele pytań z głowy i na pewno Ci sie przyda.


Dzięki za podpowiedź,ale przejżałem książkę o której piszesz i niestety nie znalazłem tam informacji dotyczących tylnego mostu...


Pisałem już o tym dwa razy, napiszę po raz trzeci (i ostatni) - najlepszym sposobem ponownego przykręcenia nakrętki jest zaznaczenie jej położenia i po wymianie simeringu przykręcenie jej na to samo miejsce - w ten sposób mamy pewność, że nakrętka jest tam gdzie fabryka ją ustaliła (lub poprzedni mechanik). Wprowadzanie jakichkolwiek zmian w naprężeniu łożysk wcześniej czy później spowoduje wycie mostu.

Jest to sposób prosty i jednocześnie pewny co do efektu.

Angelo40 - 16 Październik 2008, 21:00

Daniel napisał/a:
Angelo40 napisał/a:
dzik napisał/a:
Wszystko jest opisane w książce "Sam naprawiam mercedesa" dostępna tu na forum, siła dokrecania , śruby, kolejność rozkręcania, miałem ten sam problem i wcześniej tez pisałem o tym. Kupujesz simmering najlepiej w MB koszt 26 zł i olej w innym sklepie, olej bez blokady dyferencjalu. Ja osobiście tego nie robilem zostawilem mechanikowi wymiana 100 zł.

Jeżeli sam naprawiasz auto to wydrukuj sobie książkę i będziesz miał wiele pytań z głowy i na pewno Ci sie przyda.


Dzięki za podpowiedź,ale przejżałem książkę o której piszesz i niestety nie znalazłem tam informacji dotyczących tylnego mostu...


Pisałem już o tym dwa razy, napiszę po raz trzeci (i ostatni) - najlepszym sposobem ponownego przykręcenia nakrętki jest zaznaczenie jej położenia i po wymianie simeringu przykręcenie jej na to samo miejsce - w ten sposób mamy pewność, że nakrętka jest tam gdzie fabryka ją ustaliła (lub poprzedni mechanik). Wprowadzanie jakichkolwiek zmian w naprężeniu łożysk wcześniej czy później spowoduje wycie mostu.

Jest to sposób prosty i jednocześnie pewny co do efektu.


Dzięki za pomoc.Dzisiaj posłużyłem się Twoimi cennymi wskazówkami i dokonałem wymiany uszczelniaczy-wszystko jest w porządku.Dzięki wielkie.Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group