Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Uszczelka pod pokrywą zaworów:(
Nex@pl - 14 Styczeń 2013, 11:55
Moment był tam bardzo mały z tego co pamiętam, 9Nm?
kamil_0793 - 14 Styczeń 2013, 19:09
W "Sam naprawiam" dla 2.0 diesel jest moment 10 Nm. Może być dla 1.8 benzyny taki sam?
Nex@pl - 16 Styczeń 2013, 00:32
Z tego co pamiętam to tak, zrob na 10, jakby cieklo to wtedy mozna delikatnie mocniej, ale ja dlatego kupilem oryginalna uszczelke zeby ni emiec z tym problemu.
kamil_0793 - 16 Styczeń 2013, 12:15
Nex@pl, bez oryginalnych części nawet bym nie śmiał odzywać się w tym temacie ;P
asziatko - 13 Sierpień 2017, 12:56
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Ostatnio wymieniałem świece w swoim MB, co mnie zaskoczyło 3 z 4 gniazd gdzie są świece były w oleju, i był też widoczny olej po zdjęciu dekla.
Nie da się ukryć że są do wymiany uszczelniacze/uszczelka pod zaworami, wszystko dobrze ładnie, tylko raz że przy wykręcaniu świec za każdym razem ułamała mi się porcelanka, dwa że 4 świecy nie mogłem za nic wykręcić - i nie wykręciłem.
Oczyściłem wszystko, ale problem pozostał. Dodam że nie odkręcałem świec kluczem do świec a nasadką 16 + przedłużka + grzechotka taką jak rok temu (wówczas wszystko było dobrze) teraz takie "kwiatki" wyszły.
Teraz mam takie pytanko Koledzy do Was. Rozeznawałem cenę uszczelek i jest cały komplet 4 okrągłe + ta jedna w około pokrywy od 78 zł do 150 zł. Teraz którą wybrać?.
Nie daje mi spokoju czy można jeździć na takim wycieku oleju do gniazd?. Czy jest to negatywne dla silnika/samochodu?.
mariuszt0 - 13 Sierpień 2017, 15:55
asziatko, jak jej nie wymienisz to olej będzie w gniazdach świec i później zaczną się schody, jak np wypadanie zapłonów. Ja kupiłem uszczelki z zamiennika i skończyło się na pękniętej pokrywie, także polecam ASO.
A czemu 4-ej świecy nie wykręciłeś?
asziatko - 13 Sierpień 2017, 16:31
mariuszt0 napisał/a: | A czemu 4-ej świecy nie wykręciłeś? |
Nie mogłem jej w ogóle odkręcić, ani tak ani tak próbowałem. Widząc co się działo z poprzednimi to nie chciałem też tak na siłę drzeć żeby gdzie się nie ukręciła. I zostawiłem z dwojga złego żeby została stara świeca niż żeby ją odkręcić, ale tak czy tak będzie trzeba ją odkręcić.
Chcę właśnie wymienić uszczelkę bo tak jeździć nie może być, właśnie a ile dałeś w ASO mariuszt0 za uszczelkę pod zawory?.
mariuszt0 - 14 Sierpień 2017, 06:44
To kup nowe świece, rozgrzej na nich silnik i wtedy spróbuj odkręcić.
A co do cen uszczelek to nie wiem bo założyłem te co były w pokrywie którą kupiłem
asziatko - 28 Sierpień 2017, 18:51
Pytanko mam czy ktoś z Was może napisać czy ten zestaw uszczelek pod pokrywę zaworów http://mercedesczesci.skl...430-p-1264.html będzie pasował do mojego MB?.
Owszem piszę że jest to do C180 W202
Cytat: | C 180 (202.018) | 90 | 122 | 1799 | 4 | 03-1993 do 05-2000 | M 111.920, M 111.921 |
tylko czy wcięcia półokrągłe z tyłu jak by uszczelki będą pasować w moim MB - mają być te wycięcia półokrągłe wklęsłe czy wypukłe?.
mariuszt0 napisał/a: | To kup nowe świece |
Kupiłem nowe 4 świece, 3 są wymienione, a 1 nie idzie odkręcić, ale spróbuje na letnim silniku, chodź każdy mówi żeby był zimny żeby nie odkręcać na ciepłym/gorącym silniku świeć.
mariuszt0 - 29 Sierpień 2017, 11:53
asziatko, tak, to jest to, te wycięcia z tyłu są pod wałki rozrządu .
A co do świec w Dieselu odkreca się na ciepłym więc w benzynie też spróbuj. W końcu tak czy siak ryzykujesz
asziatko - 29 Sierpień 2017, 12:03
mariuszt0, dzięki za odpowiedź.
Teraz kwestia wymiany, nie mogę za bardzo nikogo znaleźć - spece wyszykują że to nie uszczelka, że to cała pokrywa jest pęknięta. Jeden mi nawet wymyślił że trzeba robić od razu głowicę i szczelinomierzem ustawiać .
Tak na dobrą sprawę nie mam póki co speca żeby wymienić uszczelkę, a samemu to przyznam nie chcę podejmować tematu.
Świece na letnim silniku mogę spróbować odkręcić.
amq - 29 Sierpień 2017, 23:31
Hej , u mnie były lekko zaoliwione gniazda świec .Kupiłem uszczelkę pokrywy i uszczelki świec, tu nie ma co oszczędzać, w ASO. O ile nie ma problemu z usunięciem starych uszcz. świec o tyle jest problem z wciśnięciem nowych. Robota nie dla każdego.Ja użyłem prasy. Dwa lata jest spokój.Pozdrawiam.
Dandiee - 29 Sierpień 2017, 23:38
Normalnie jedziesz z tematem, nic skomplikowanego. Ja do CDI,ka zakładałem nową pokrywę razem z kompletem uszczelek Elring (duża uszczelka i 4 małe uszczelni takie jajowate na wtryski) . Styk pokrywy z głowicą robisz na lustro, odtłuszczasz i wsio. tamte jajowate uszczelki możesz potraktować smarem sylikonowym . Pokrywę dokrecasz tak jak głowice, patrz żeby równo dochodziła i wsio. Później obserwować. Opisane na przykładzie CDI
Sory za glupoty, ale ja po dziku dobranoc
asziatko - 30 Sierpień 2017, 09:21
amq napisał/a: | Robota nie dla każdego |
Dla tego też nie chcę czegoś zepsuć, źle zrobić i żeby później było więcej roboty niż to wszystko warte.
Tak przy okazji co popuszcza olej, te oringi (koła) z metalową nakładką?. Bo w koło kopuły nie przepuszcza uszczelka wszystko dobrze jest, coś musi przepuszczać z tych oringów po mojemu.
Tego nie wiedziałem że trzeba je wciskać prasą. Takie sprasowane są?.
amq - 30 Sierpień 2017, 09:50
Dokładnie; u mnie one były przyczyną.
|
|
|