To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - płyn do wspomagania

1wheler - 27 Październik 2006, 19:04
Temat postu: płyn do wspomagania
witam wszystkich lubiacych dlubac w naszych gwiazdach.

mama takie pytanie:
*czy jest jakiś korek spustowy do oleju od wspomagania, bo chcę wymienić na nowy. czy to idzie teaki jak do skrzyni automatycznej???

*czy ktoś ma jakiś patent na wymianę płynu hamulcowego. czy jest jakiś kurek spustowy, i w jakiej kolejności odpowietrza się hamulce (a może jest jakaś inna procedura) i czy sprzegło też się odpowietrza??

pozdrawiam wszystkich

tomcat - 27 Październik 2006, 20:39

A czemu chcesz wymieniac płyn od wspomagania, tego rodzaju płynu sie nie wymienia.
A co do 2 pytania to najlepiej wyciągnij płyn ze zbiorniczka strzykawką i zalej nowego a potem odpowietrzanie tylko najpierw zobacz czy odpowietrzniki sie ruszą bo jak sie jakis ukręci to kicha(jak na rocznik 97 nie powinno byc problemów).Najlepiej zacznij od tylnej osi.
Sprzeglo też sie odpowietrza

1wheler - 27 Październik 2006, 20:47

a jak jest trochę za mało płynu od wspomagania to jaki najlepiej dolać??

*a jak się odpowietrza sprzęgło??

tomcat - 27 Październik 2006, 20:58

Tego to nie powiem zależy jaki miałes wczesniej są różne kolory tych płynów czerwony zielony, słomkowy itd. najlepiej zobacz w ksiązce serwisowej
Wg. Autodaty powinien to byc ATF dexron II MB.236.3

Anonymous - 28 Październik 2006, 11:04

po kiego grzyba odpowietrzac sprzeglo po wymianie pł.hamulcowego ?? bo nie bardzo rozumiem

a po co chcesz wymieniac olej ze wspomagania??ciezko chodzi kiera?? jak juz chcesz wymienic to musisz czyms wyssac ze zbiornika caly olej,zalewasz nowy tam bodajze z tego co pamietam wchodzi cos ok. 0.6-0.8 nie pamietam dokladnie i potem odpowietrzasz uklad poprzez 2-3krotne skrecenie kol na max w obydwie strony jak sie dobrze przysluchasz powinno byc slychac jak powietrze ucieka

1wheler - 28 Październik 2006, 11:24

co do płynu od wspomagania, na bagnecie mam minimum i nie wiem jaki mogę dolać, czy lepiej wyciągnąć obecny i zalać nowym czy dolać jakiś???


proszę o radę


*a co do sprzegła, przeciez jak się wymieni płyn hamulcowy to należy odpowietrzyć cały układ a w tym układzie przecież jest też sprzęgło

Anonymous - 28 Październik 2006, 11:30

sprzeglow ukł.hamulcowym??pierwsze slysze juz 2 razy zmienialem płyn w w201 i w202 i to u mechanika i nikt nie odpowietrzal sprzegla

a co do oleju to jak juz ma min. to odzaluj wyciagnij calosc i zalej nowy a kolega wyzej napisal jaki to powinien byc olej!

topol - 30 Październik 2006, 09:43

tomcat napisał/a:
A czemu chcesz wymieniac płyn od wspomagania, tego rodzaju płynu sie nie wymienia.
A co do 2 pytania to najlepiej wyciągnij płyn ze zbiorniczka strzykawką i zalej nowego a potem odpowietrzanie tylko najpierw zobacz czy odpowietrzniki sie ruszą bo jak sie jakis ukręci to kicha(jak na rocznik 97 nie powinno byc problemów).Najlepiej zacznij od tylnej osi.
Sprzeglo też sie odpowietrza


W Toyocie tak miałem, że kierownica ciężej chodziła - mechanik polecił wymianę płynu i pomogło....

BoMeN - 21 Listopad 2006, 09:59

Proszę o wyjaśnienie skąd mogą być ubytki płynu od wspomagania?
Wyraźnie go ostatnio ubyło. Gdzie szukać nieszczelności?
Gdzie kupić olej hydrauliczny ATF dexron II MB.236?
Czy można dolać przy wymianie płynu LHM?
Proszę o info na e-mail o ile to możliwe: bprysak@poczta.onet.pl

colucci - 21 Listopad 2006, 12:50

ZaBsI napisał/a:
sprzeglow ukł.hamulcowym??pierwsze slysze juz 2 razy zmienialem płyn w w201 i w202 i to u mechanika i nikt nie odpowietrzal sprzegla

a co do oleju to jak juz ma min. to odzaluj wyciagnij calosc i zalej nowy a kolega wyzej napisal jaki to powinien byc olej!



To widocznie jeszcze malo slyszales. bo sprzeglo jest wlasnie w ukladzie hamulcowym. to ten sam obieg.

Kruk - 19 Kwiecień 2011, 20:37

Odświeżam kotleta: jaki płyn, ile, i czy jest jakiś korek spustowy - czy poprostu wysysa się go i zalewa nowy?
ralf - 19 Kwiecień 2011, 20:44

corvus-corax
Zajrzyj do działu „Zrób To Sam” :wink:
EDIT: No tak, tylko tam jest opis do wersji sprzed FL :cry:

Kruk - 19 Kwiecień 2011, 20:54

ralf, i właśnie chodzi mi o przedliftowy :mrgreen: Dzięki :wink:
madzara31 - 19 Kwiecień 2011, 20:54

http://moto.allegro.pl/pl...1529026927.html
Wchodzi 0,6 lit.Odkręcasz zasilanie pompy i przewód powrotny.Na powrotny zatykasz butelkę.Przednie koła do góry,kręcisz lewo prawo ,a w zasilanie dajesz trochę wiatru z kompresora.Ładnie go wypluje.
Przy odkręcaniu przewodów uważaj na uszczelki,aby nie wypadły.
Skręcasz przewody ,nalewasz olej ok 300ml kręcąc lewo prawo.Odpal motor i dolej następne 300.Kręcisz jeszcze od oporu do oporu aż usłyszysz w skrajnych obrotach "SSSYK" Układ odpowietrzony i bursztynowa oliwka w układzie pracuje.

[ Dodano: 19 Kwiecień 2011, 21:02 ]
corvus-corax napisał/a:
właśnie chodzi mi o przedliftowy
U Ciebie jest plastikowy zbiornik :idea: Jak po FL :?:
Greg_G - 28 Styczeń 2013, 18:40

Witam :)
Jaki płyn do wspomagania i ile do C250TD, FL, plastikowy zbiorniczek- Tam też jest ten filterek w końcu czy nie ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group