Ogólnie o C-klasie - archiwum - c180
ufo007 - 29 Październik 2006, 11:49 Temat postu: c180 Witam.
Mam pytanie jak oceniacie z silnikiem 1.8 benzynka, jak sie sprawuja te deklarowane 122 km na tak duzy samochod, jakie osiagi jak z zywotnoscia silnika, czy zalozony do niego gas sekwencyjny duzo zmienia w jego pracy, jak z awaryjnoscia, czy jest najbardziej awaryjny z powodu malej pojemnosci w porownaniu do innych silnikow
tomcat - 29 Październik 2006, 11:55
Do spokjnej jazdy wystarczy, ale najlepiej wybrac 2.0 bądź 2.2+ sekwencja bo inna instalacja nie bedzie sie dobrze sprawoać w tych silnikach.
Marek - 29 Październik 2006, 13:57
Kożystając z okazji podłączę się do tematu.
Może ktoś ma instrukcję i mógłby mi powiedziec co jaki czas wskazana jest wymiana świec zapłonowych i oleju silnikoweg w C180 z silnikiem OM111.921
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź.
toart - 29 Październik 2006, 14:17
Olej silnikowy wymieniac co 10 000km
Topek - 29 Październik 2006, 14:33
Co do silnika to mam 2.3 benzyna na sekwencyjnym gazie. Na trasie(100km)+miasto pali mi 9.6l, zawsze licze 10l. Moim zdaniem silnik 1.8 jest troche za słaby na auto o masie prawie 1.5 tony. Lepiej brać większy silnik, bo przecież lżej jest mu ciągnąc 1.5 tony, a co za tym idzie żywotność silnika jest większa.
topol - 30 Październik 2006, 08:35
toart napisał/a: | Olej silnikowy wymieniac co 10 000km |
NIE, według wskażań ASSYSTA!
cieply - 30 Październik 2006, 08:36
HEJ!
Ja mam C180. Jeżdzę nim od ok. pół roku i jestem bardzo zadowolony. Może nie jest to rakieta, ale kręci się zupełnie przyzwoicie, szczególnie od jakichś 3500 obrotów. Spalanie jest też w granicach rozsądku - na benzynie: trasa ok.8-9l, miasto 10-12 (w zależności od stylu jazdu, Warszawa). Założyłem do niego sekwencje i jest do przyjęcia- jeździ bezproblemowo, ale jest wyczuwalnie mniej dynamiczny (nie dużo, ale jednak) i pali 10-20% więcej.
Wiadomo, że zawsze to lepiej mieć te parę koników więcej pod maską, ale i tego silnika nie ma się co bać, daje dużo przyjemności z jazdy - w końcu to
Zaletą wyboru C180 jest duży wybór i przez to łatwiej upolować egzemplarz w bardzo dobrym stanie. Przy mocniejszych silnikach, a szczególnie w dieselach - trzeba się naszukać, żeby trafic coś ekstra...
Pozdrawiam
Adam8203 - 30 Październik 2006, 08:51
Witam
Zgadzam się w kolegą jest tak jak opisuje spalanie też się zgadza i nie ma co liczyć ze spali mniej. W mieście a ja mieszkam w Łodzi przy mrozach i krótkich odcinkach potrafi literek więcej wziąsć
Pozdrawiam
ufo007 - 30 Październik 2006, 13:50
Mam nadzieje ze w miesie wiecej niz 13 litrow gazu nie bedzie bral :/ . Mial byc diesel ale wszystko wskazuje na to ze bedzie to jednak 1.8 z 94 roku tez sciagany z Niemiec 1 rok w Polsce wlasciciel to znajomy troche km nim zrobil nic w niem nie robil dlatego jestem w miare tez pewny ze troche sie nim naciesze zanim cos sie popsuje. Ale i tak zal mi tej 2.5D. Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
MARR - 30 Październik 2006, 15:47
Witam
Również posiadam MB C180 i musze powiedzieć że jestem mile zaskoczony pracą tego silnika. Mój znajomy posiada silnik 2.4 i oczywiscie RÓŻNICA jest a jakże ale nie aż taka by mówić że C180 jest słabym samochodem (miałem kiedyś AUDI 90 2.3 133 koników
i trzeby przyznać że na tamte lata to było coś) ale dzisiaj taka moc już nie budzi podziwu Zmierzam jednak do tego iż tamten motor mimo większej pojemniści miał tylko trochę większą moc iosiągi i C180 naprawde się nie ma co wstydzić):D oczywiście brzmienie to nie to co V6 ale jest OK.A masa to nie 1500 kg a 1300 a to nie jest aż tak dużo na 122KM
ps.co do spalania to wcześniej jeździłem takim autem że C180 to wręcz smart przy tamtym i C180 nie jest wcale dużym autem, jest normalnym autem a silniki 1.8 posiadały również Mondeo, Vectra, Laguna.... i były to SŁABSZE silniki
Pozdrawiam
lojek - 30 Październik 2006, 16:42
Witam
Mój spala około 14-15 l gazu w mieście ale to pewnie przez opony mam 225/45/17 przód i tył no i pomykam dużo na krótkich odcinkach często to 2 km , a no i gaz mam zwłykły a nie sekwencja więc może być, problemów nie mam na razie .
toart - 30 Październik 2006, 17:56
topol napisał/a: | NIE, według wskażań ASSYSTA! |
a jak nie ma assysta - ja nie mam - chyba
Pozdrawiam
Topek - 30 Październik 2006, 19:25
MARR napisał/a: |
A masa to nie 1500 kg a 1300 a to nie jest aż tak dużo na 122KM
|
Rzeczywiście przepraszam za pomyłke, patrzałem na C230, którego masa to 1410kg więc prawie 1.5 tony
lojek - 30 Październik 2006, 20:56
Dokładnie to c180 1350 kg więc prawie 15 tony a jak jeszcze kolo weży 120 kg no to już nie wiele brakuje hahahaha
Mercmaniak_2006 - 1 Listopad 2006, 01:51
Ok. 50 tys. wykręciłem 180' 95. Mam gazik i jestem bardzo zadowolony. Nie poszalejesz, ale gdybyś chciał poszaleć to nie szukałbyś ckalsy. Na pewno mogę polecić takie rozwiązanie. Z gazem nie mam żadnego problemu. Samochód pali w granicach 10 - 11 l. Etyliny brał ok. 8 l. Wiem, bo widziałem w Niemczech, że te silniki przekraczają 400 000 km. Jeśli chodzi o osiągi, to dość fajnie jeździ się do 3000 - 3500 obr., potem jest trochę gorzej. Pomimo, że producent wskazuje max. prędkość 193 km/h (automat tak jak u mnie), ja przekroczyłem 205. Było całkiem fajnie.
|
|
|