Ogólnie o C-klasie - archiwum - Odczyt kodów błędów silnika M111
Javoreczek - 30 Październik 2008, 00:15 Temat postu: Odczyt kodów błędów silnika M111 Na jednym z for dotycących znalazłem ciekawy sposób odczytu kodów błędów metodą liczenia błysków (jak w Polonezie )
Opis co prawda dotyczy W124 z silnikiem 2,2 (M111), ale w benzynowych Celinach są przecież te same silniki, te same sterowniki i takie samo 38-pinowe złącze.
Czy ktoś z Was ćwiczył taką procedure?, bo przyznam, że sie troche boje zwierać te piny w złączu
Marcin Pop. - 30 Październik 2008, 09:48
Javoreczek napisał/a: | Opis co prawda dotyczy W124 z silnikiem 2,2 (M111), ale w benzynowych Celinach są przecież te same silniki, te same sterowniki i takie samo 38-pinowe złącze.
Czy ktoś z Was ćwiczył taką procedure?, bo przyznam, że sie troche boje zwierać te piny w złączu |
To urządzenie posiada mój kumpel do W201 2.0 benzyna. I to działa. Możliwość pojwienia się błysków powoduje POJAWIENIE SIĘ Z DUŻYM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM błędu. NIE JEST TO METODA 100%.
Do instrukcji obsługi tego urządzenia dodawany jest schemat typowych błędów (bazujący na algorytmach błysków)
To znaczy że ten sam błysk generuje "odczytanie" kilku różnych błędów - i pan mechaniki se może obstawiać z niskim prawdopodobieństwem który z nich przysłużył się do pojawienia usterki.
Te urządzonka zazwyczaj były do silników z MAŁYM OSPRZĘTEM ELEKTRONICZNYM. Między silnikami W201 - W202 to przepaść technologiczna. Porównywanie tym urządzeniem nie będzie miarodajne (małe prawdopodobieństwo znalezienia właściwej przyczyny)
btx - 30 Październik 2008, 09:55
najpierw trzeba zobaczyc co te piny znacza;)
Javoreczek - 30 Październik 2008, 11:20
Marcin Pop. napisał/a: | To urządzenie posiada mój kumpel do W201 2.0 benzyna. I to działa.
Te urządzonka zazwyczaj były do silników z MAŁYM OSPRZĘTEM ELEKTRONICZNYM. Między silnikami W201 - W202 to przepaść technologiczna. Porównywanie tym urządzeniem nie będzie miarodajne (małe prawdopodobieństwo znalezienia właściwej przyczyny) |
W201 2.0 benzyna to zapewne KE Jetronic, więc to faktycznie przepaść technologiczna, ale jak widac na załączonych obrazkach ten patent ma działać z wtryskiem Bosch Motronic i Siemensami HFM i PMS, więc z tym co jest równiez w W202
[ Dodano: 30 Październik 2008, 10:23 ]
btx napisał/a: | najpierw trzeba zobaczyc co te piny znacza;) |
1 - masa
3 - "+"
4 - linia danych strownika silnika
Marcin Pop. - 30 Październik 2008, 18:16
Javoreczek napisał/a: | W201 2.0 benzyna to zapewne KE Jetronic, więc to faktycznie przepaść technologiczna, ale jak widac na załączonych obrazkach ten patent ma działać z wtryskiem Bosch Motronic i Siemensami HFM i PMS, więc z tym co jest równiez w W202 |
To działa i będzie działało. Ale ja szybciej trafię 5 w Lotto (chciałbym 6) niż ktoś przy pomocy tego urządzonka PRAWIDŁOWO zdiagnozuje silnik, co jest przyczyną awarii. To jest takie same prawdopodobieństwo.
konrad5577 - 11 Grudzień 2014, 20:58
To działa bardzo dobrze, ale w W201 i w W124. Co prawda w opisie jest jeden błąd, ale nie powiem jaki bo..... wiadomo lekarz nie mówi jak leczy pacjenta. W W202 nie będzie działać tak jak trzeba.
Javoreczek - 12 Grudzień 2014, 09:40
Ale żeś odkopał. Złota łopata tygodnia Twoja
konrad5577 napisał/a: | W W202 nie będzie działać tak jak trzeba. |
Działa i to nie tylko w benzynach, ale i w dieslach
Co prawda kody błędów są mocno ogólne, więc nie ma co tego nawet porównywać z przyzwoitą diagnostyką, ale w awaryjnej sytuacji mniej więcej można się dowiedzieć co go boli.
Co więcej w ten sposób można zdiagnozować też inne moduły, nie tylko silnik.
Największym problemem w tym wszystkim jest tylko czasem zdobycie listy kodów błyskowych dla innych modułów
adamd - 12 Grudzień 2014, 13:42
To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika. Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ? A żarówka 12v tez może być ?
Javoreczek - 12 Grudzień 2014, 14:38
adamd napisał/a: | To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika. |
Jesli masz sterownik HFM, to wpisz w google "kody błędów HFM".
Choć kompresor z 97 to bedzie pewnie już na sterowniku ME i tu przyznam, że nie mam żadnych doświadczeń
adamd napisał/a: | Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ? |
dioda z rezystorem ok 1kΩ
adamd napisał/a: | A żarówka 12v tez może być ? |
nie
adamd - 12 Grudzień 2014, 14:45
Javoreczek napisał/a: | adamd napisał/a: | To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika. |
Jesli masz sterownik HFM, to wpisz w google "kody błędów HFM".
Choć kompresor z 97 to bedzie pewnie już na sterowniku ME i tu przyznam, że nie mam żadnych doświadczeń
adamd napisał/a: | Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ? |
dioda z rezystorem ok 1kΩ
adamd napisał/a: | A żarówka 12v tez może być ? |
nie |
Rzeczywiście żarówka nie będzie bo mi ją spaliło No nic zaopatrzę się w diodę i zobaczymy czy coś pokaże. Ale sam zapomniałem że mam ME więc raczej będzie kicha.
mark - 13 Grudzień 2014, 21:32
Dla chcących się pobawić w odczyt i kasowanie błędów (metodą kodów błyskowych ) układu wtrysku i zapłonu silnika w niektórych wersjach sterowników , info pod linkiem dostępnym na forum Elektroda.pl.
Lista modeli MB , opis odczytu i kasowania błędów KLIKNIJ
Sprawdzone na starej S-klasie W140 4,2L z 1993r. - działa . Na W202 nie testowałem .
Pzdr.
Chaszczu - 29 Styczeń 2019, 18:58
Witam, sprawdzałem odczytywanie błędów na sterowniki PMS Siemens za pomocą własnoręcznie wykonanego testera i z całą pewnością mogę potwierdzić że działa. Bez problemów można odczytać kody jak i je skasować.
|
|
|