To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Odczyt kodów błędów silnika M111

Javoreczek - 30 Październik 2008, 00:15
Temat postu: Odczyt kodów błędów silnika M111
Na jednym z for dotycących :mb: znalazłem ciekawy sposób odczytu kodów błędów metodą liczenia błysków (jak w Polonezie :mrgreen: )





Opis co prawda dotyczy W124 z silnikiem 2,2 (M111), ale w benzynowych Celinach są przecież te same silniki, te same sterowniki i takie samo 38-pinowe złącze.
Czy ktoś z Was ćwiczył taką procedure?, bo przyznam, że sie troche boje zwierać te piny w złączu :wink:

Marcin Pop. - 30 Październik 2008, 09:48

Javoreczek napisał/a:
Opis co prawda dotyczy W124 z silnikiem 2,2 (M111), ale w benzynowych Celinach są przecież te same silniki, te same sterowniki i takie samo 38-pinowe złącze.
Czy ktoś z Was ćwiczył taką procedure?, bo przyznam, że sie troche boje zwierać te piny w złączu


To urządzenie posiada mój kumpel do W201 2.0 benzyna. I to działa. Możliwość pojwienia się błysków powoduje POJAWIENIE SIĘ Z DUŻYM PRAWDOPODOBIEŃSTWEM błędu. NIE JEST TO METODA 100%.
Do instrukcji obsługi tego urządzenia dodawany jest schemat typowych błędów (bazujący na algorytmach błysków)
To znaczy że ten sam błysk generuje "odczytanie" kilku różnych błędów - i pan mechaniki se może obstawiać z niskim prawdopodobieństwem który z nich przysłużył się do pojawienia usterki.
Te urządzonka zazwyczaj były do silników z MAŁYM OSPRZĘTEM ELEKTRONICZNYM. Między silnikami W201 - W202 to przepaść technologiczna. Porównywanie tym urządzeniem nie będzie miarodajne (małe prawdopodobieństwo znalezienia właściwej przyczyny)

btx - 30 Październik 2008, 09:55

najpierw trzeba zobaczyc co te piny znacza;)
Javoreczek - 30 Październik 2008, 11:20

Marcin Pop. napisał/a:
To urządzenie posiada mój kumpel do W201 2.0 benzyna. I to działa.

Te urządzonka zazwyczaj były do silników z MAŁYM OSPRZĘTEM ELEKTRONICZNYM. Między silnikami W201 - W202 to przepaść technologiczna. Porównywanie tym urządzeniem nie będzie miarodajne (małe prawdopodobieństwo znalezienia właściwej przyczyny)


W201 2.0 benzyna to zapewne KE Jetronic, więc to faktycznie przepaść technologiczna, ale jak widac na załączonych obrazkach ten patent ma działać z wtryskiem Bosch Motronic i Siemensami HFM i PMS, więc z tym co jest równiez w W202

[ Dodano: 30 Październik 2008, 10:23 ]
btx napisał/a:
najpierw trzeba zobaczyc co te piny znacza;)


1 - masa
3 - "+"
4 - linia danych strownika silnika

Marcin Pop. - 30 Październik 2008, 18:16

Javoreczek napisał/a:
W201 2.0 benzyna to zapewne KE Jetronic, więc to faktycznie przepaść technologiczna, ale jak widac na załączonych obrazkach ten patent ma działać z wtryskiem Bosch Motronic i Siemensami HFM i PMS, więc z tym co jest równiez w W202


To działa i będzie działało. Ale ja szybciej trafię 5 w Lotto (chciałbym 6) niż ktoś przy pomocy tego urządzonka PRAWIDŁOWO zdiagnozuje silnik, co jest przyczyną awarii. To jest takie same prawdopodobieństwo. :mb:

konrad5577 - 11 Grudzień 2014, 20:58

To działa bardzo dobrze, ale w W201 i w W124. Co prawda w opisie jest jeden błąd, ale nie powiem jaki bo..... wiadomo lekarz nie mówi jak leczy pacjenta. W W202 nie będzie działać tak jak trzeba.
Javoreczek - 12 Grudzień 2014, 09:40

Ale żeś odkopał. Złota łopata tygodnia Twoja :mrgreen:

konrad5577 napisał/a:
W W202 nie będzie działać tak jak trzeba.


Działa i to nie tylko w benzynach, ale i w dieslach :)
Co prawda kody błędów są mocno ogólne, więc nie ma co tego nawet porównywać z przyzwoitą diagnostyką, ale w awaryjnej sytuacji mniej więcej można się dowiedzieć co go boli.
Co więcej w ten sposób można zdiagnozować też inne moduły, nie tylko silnik.
Największym problemem w tym wszystkim jest tylko czasem zdobycie listy kodów błyskowych dla innych modułów :P

adamd - 12 Grudzień 2014, 13:42

To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika. Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ? A żarówka 12v tez może być ?
Javoreczek - 12 Grudzień 2014, 14:38

adamd napisał/a:
To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika.


Jesli masz sterownik HFM, to wpisz w google "kody błędów HFM".
Choć kompresor z 97 to bedzie pewnie już na sterowniku ME i tu przyznam, że nie mam żadnych doświadczeń :oops:

adamd napisał/a:
Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ?


dioda z rezystorem ok 1kΩ

adamd napisał/a:
A żarówka 12v tez może być ?


nie :!:

adamd - 12 Grudzień 2014, 14:45

Javoreczek napisał/a:
adamd napisał/a:
To jak ktoś ma niech podrzuci listę błysków do sterownika silnika.


Jesli masz sterownik HFM, to wpisz w google "kody błędów HFM".
Choć kompresor z 97 to bedzie pewnie już na sterowniku ME i tu przyznam, że nie mam żadnych doświadczeń :oops:

adamd napisał/a:
Rozumiem, że zwykła dioda led wystarczy ?


dioda z rezystorem ok 1kΩ

adamd napisał/a:
A żarówka 12v tez może być ?


nie :!:


Rzeczywiście żarówka nie będzie bo mi ją spaliło :mrgreen: No nic zaopatrzę się w diodę i zobaczymy czy coś pokaże. Ale sam zapomniałem że mam ME więc raczej będzie kicha.

mark - 13 Grudzień 2014, 21:32

Dla chcących się pobawić w odczyt i kasowanie błędów (metodą kodów błyskowych ) układu wtrysku i zapłonu silnika w niektórych wersjach sterowników , info pod linkiem dostępnym na forum Elektroda.pl.
Lista modeli MB , opis odczytu i kasowania błędów KLIKNIJ :wink:
Sprawdzone na starej S-klasie W140 4,2L z 1993r. - działa . Na W202 nie testowałem . 8)

Pzdr.

Chaszczu - 29 Styczeń 2019, 18:58

Witam, sprawdzałem odczytywanie błędów na sterowniki PMS Siemens za pomocą własnoręcznie wykonanego testera i z całą pewnością mogę potwierdzić że działa. Bez problemów można odczytać kody jak i je skasować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group