To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Zuheizsystem

uve - 2 Listopad 2006, 16:00
Temat postu: Zuheizsystem
Mam w swojej C klasie taki system, domyslam sie ze to jakies ogrzewanie ale czego i jak to uzywac? Ktos moze sie orientuje?


Gerri - 3 Listopad 2006, 00:06

To się używa samo.
Silniki CDI,( z uwagi na wysoką sprawność działania) miały ciągle niedogrzane zarówno silniki, jak i kabiny. No to konstruktorzy wymyślili system dogrzewający - takie Webasto, które uruchamia się po odpaleniu silnika, jeżeli temperatura na zewnątrz jest poniżej (iluśtam) stopni. Załącza i wyłącza się automatycznie.
Zresztą wszystko jest dokładnie wyjaśnione we fragmencie instrukcji, który zapodałeś

uve - 3 Listopad 2006, 00:19

Jak sie uzywa samo? Jesli ewidentnie jest to przycisk i po jego nacisnieciu zapala sie kontrolka. Dowiedzialem sie ze jest to ogrzewanie postojowe, jak stoje i mam jeszcze cieply silnik ale juz wylaczony to podobno moge dzieki temu miec ogrzewanie. Ale czy oby napewno, i jak to dziala musze wtedy wlaczyc dmuchawy?
Gerri - 3 Listopad 2006, 00:29

To się dowiedziałeś ŹLE. Na innym forum naopowiadali Ci bzdur.
A klawisz, (jak sam napis wskazuje: OFF) służy do WYŁĄCZANIA, a nie do załączania.

uve - 3 Listopad 2006, 00:50

Jak sie pali kontrolka na tym przycisku to jest ten system wlaczony czy wylaczony?
Jesli to dziala automatycznie to po holere jest mozliwosc teog wylaczenia?
Na ryskunku sa tak jakby trzy tryby 1, 2, 3 a w rzeczywistosci ten przycisk ma tylko dwa polozenia, o co chodzi?

Gerri - 3 Listopad 2006, 09:17

uve napisał/a:
Jak sie pali kontrolka na tym przycisku to jest ten system wlaczony czy wylaczony?


Jak się pali kontrolka, system jest WYŁĄCZONY

uve napisał/a:

Jesli to dziala automatycznie to po holere jest mozliwosc teog wylaczenia?


Piszą przy obrazku o szczędności paliwa: przy krótkotrwałej pracy (krótka jazda) wnętrze i tak się nie nagrzeje, tak więc praca ogrzewania jest bezcelowa, i dla oszczędności paliwa można je wyłączyć

uve napisał/a:

Na ryskunku sa tak jakby trzy tryby 1, 2, 3 a w rzeczywistosci ten przycisk ma tylko dwa polozenia, o co chodzi?


Pozycja "2" to lampka kontrolna

sewan - 3 Listopad 2006, 12:45

Gerri napisał/a:


Piszą przy obrazku o szczędności paliwa: przy krótkotrwałej pracy (krótka jazda) wnętrze i tak się nie nagrzeje, tak więc praca ogrzewania jest bezcelowa, i dla oszczędności paliwa można je wyłączyć



Przy obrazku piszą nie o oszczędności paliwa, tylko o możliwości powstawania nieprzyjemnego zapachu we wnętrzu samochodu podczas krótkotrwałego użycia systemu dogrzewania.
Po to można je wyłączać.

topol - 3 Listopad 2006, 14:47

uve napisał/a:
mam jeszcze cieply silnik ale juz wylaczony to podobno moge dzieki temu miec ogrzewanie


Do tego służy funkcja REST na panelu klimatyzacji.

TomeQ - 3 Listopad 2006, 15:34

Witam.Jak sprawdzić czy to urządzenie działa?,i że nie jest zepsute i czy działa tylko przy włączonym silniku.Pozdr.
Gerri - 3 Listopad 2006, 20:57

sewan napisał/a:

Przy obrazku piszą nie o oszczędności paliwa


A "Kraftstoffeinsparung" to jest co? :mrgreen:

I tak w tłumaczeniu doszedłeś dalej niż ja... :wink:

tomcat - 4 Listopad 2006, 09:25

Podepne sie pod temat chciałem sie zapytac posiadaczy cdi jaka jest u was temp. silnika podczas normalnej jazdy trasa, miasto, bo wg mnie mam troche za niską tzn. wskazówka jesta na pierwszej kresce po 40 czasem ciut wyżej ale nigdy nie doszła mi do 80. A i tez mam to podgrzewanie o którym uve mówił
uve - 4 Listopad 2006, 12:45

Mi chyba jakos pod 80 podchodzi jak juz sie zagrzeje, ale szczerze mowiac nie zwracalem szczegolnej uwagi :) Zerkne przy najblizszej okazji ile tam jest :)

[ Dodano: 4 Listopad 2006, 12:55 ]
Ooo zobacz tu http://uve.neostrada.pl/w202/6.JPG
Juz byl napewno dobrze rozgrzany :mrgreen:

tomcat - 4 Listopad 2006, 15:46

Dobra ale ja sie pytałem o zwykłą spacerową jazde 120, 140 :D przy pedale wcisniętym do podłogi to normalene ze bedzie miał wyzszą.
TomeQ - 4 Listopad 2006, 17:45

tomcat napisał/a:
...wskazówka jesta na pierwszej kresce po 40 czasem ciut wyżej ale nigdy nie doszła mi do 80...


Miałem dokładnie tak samo, okazało się, że termostat był do wymiany. Po wymianie temperatura po rozgrzaniu się silnika trzyma się tak minimalnie nad kreską 80 stopni, czyli na idealnej temperaturze.

Pozdrawiam

Waldek - 4 Listopad 2006, 22:12

Witajcie,
u mnie jest to samo z tą temperaturą mam przewaznie góra 50 stopni a na trasie i mniej.Pytałem sie w mercedesie czy to szkodzi silnikowi i powiedzieli że silnikowi nie,ale wplywa na ziwiekszone zuzycie paliwa,i dlatego postanowilem wymienic termostat i mam nadzieje że będzie oki,koszt takiej wymiany u mnie w Gdyni 200 zł. Pozdrowionka



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group