To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - Wymiana Świec Żarowych.

perzu126 - 11 Marzec 2014, 21:36

Tak, mozna zastosować jakis do wysokich temperatur np do zacisków. No i nie dokręcamy mocno, 25NM dokręcamy świece

[ Dodano: 11 Marzec 2014, 20:39 ]
Przypomniało mi się: tak wyciąga sie wtryski :mrgreen: :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=XwZOTf8vYhE

kbanaszak - 11 Marzec 2014, 23:03

perzu126, Jakoś nie mogę znaleźć, wyskakują mi jak wyciągają przy pomocy pracy/siłownika, a mnie interesuje jak to zrobić w domowych warunkach.
elpaco - 11 Marzec 2014, 23:16

kbanaszak, napewno chodziło o smar miedziany:)
mieleo2 - 12 Marzec 2014, 10:10

https://www.youtube.com/watch?v=4OWjkguZ_-Q
kbanaszak tu jest instrukcja

kamil_0793 - 7 Marzec 2015, 01:17

Witam. Odkopię nieco temat. Sprawa co prawda nie dotyczy W210, ani nawet Mercedesa, ale idea jest chyba taka sama. Proszę o poradę, w jaki sposób wymontowywać świece żarowe, aby zminimalizować ryzyko jej zerwania. Kiedyś coś mi się obiło o uszy, że najpierw minimalnie ją dokręcić, a dopiero później odkręcać. Czy jest to prawda? Każda wskazówka bardzo mile widziana :)
mlody21989 - 7 Marzec 2015, 07:24

kamil_0793, na ciepłym silniku, najpierw delikatnie dokręcić potem dokręcić no i nie stosować żadnych przegubów do odkrecania co najwyżej przedłużke krótką i najlepiej grzechotka na 1/4 cala - mała wejdziesz prawie wszędzie i będziesz miał wyczucie
Adaśko - 7 Marzec 2015, 11:30

mlody21989 napisał/a:
na ciepłym silniku,
Są różne szkoły, ja odkręcałem na zimno i zrobiłem tak: z wyczuciem w ciszy upartą świecę lekko ruszyć, dosłownie poczuje się w kluczu takie pyknięcie. WD psiknąłem i na zasadzie "merdania" w lewo i prawo (najlepiej nie grzechotką, bo nie da rady ją rytmicznie "merdać :wink: ). Psiknąć WD i do domu spać. Rano powtórka i sukces. Na ciepłym silniku nie usłyszy się charakterystycznego pyknięcia.
Tylko jest to dla cierpliwych i potrzeba czasu i wyczucia. Co do odkręcania na ciepłym silniku, to nie wiem skąd takie sposoby, przecież metal rozszerza się i wszystko zaciska, wystarczy spróbować na ciepłym silniku odkręcić świece w benzyniaku-można ukręcić bardzo szybko. Wysoka temperatura może pomóc w rozluźnieniu nagaru, ale nie na gwincie.
Takie są moje spostrzeżenia, sprawdzona metoda a nie wszyscy mogą z tym się zgodzić, każdy zrobi jak uważa.

wiskontii - 7 Marzec 2015, 11:59

Moja zasada jest dokręcenie a potem pryśniecie jakimś wnikliwym środkiem i potem z wyczuciem odkręcanie.
Dlaczego są takie kłopoty z tymi świecami :?: bo każy zapomina niema pod ręką specjalnej pasty do świec w tem. jak tego się nie stosuje to potem są takie kłopoty z odkręcaniem.Ja robię to na zimno

mlody21989 - 7 Marzec 2015, 12:44

ilu ludzi tyle szkol na to oczywiscie wd to juz tak parę dni aplikowac troche na noc ;) ta pasta to nie czasem smar miedziany? do srub kol tez sie ja powinno stosowac malo kto stosuje a pozniej rurki jak trzeba zmienić. kolo :P skyszalem o zamrazaniu swiec tez no i o urzadzeniach pneumatycznych do odkrecania swiec zarowych w domu jak bede poszukam i wrzuce link

[ Dodano: 7 Marzec 2015, 14:05 ]
https://www.youtube.com/watch?v=nwLrvz6xzw0
http://allegro.pl/beta-96...ta%C5%82e-28411

ale to juz raczej na wyrost ;) najważniejsze zeby sie nie bawić przegubami

kamil_0793 - 8 Marzec 2015, 15:00

Dziękuję Panowie za rady, mam nadzieję, że ogarnę to bez ukręcenia żadnej świeczki :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group