Ogólnie o C-klasie - archiwum - Dmuchawa
waldek500 - 15 Luty 2007, 21:53
ok masz racje. ale to moze piszczy ci spod maski??
rabinson - 15 Luty 2007, 22:06
być może ale ciężko zlokalizować miejsce tego dźwięku i chyba pozostaje wizyta u mechanika.
Natomiast mam pytanie, czy są jakieś siłowniki pod kokpitem które jak włącza się klimę sterują nawiewem?
borys - 31 Październik 2007, 19:46
witam wszystkich serdecznie
mam bardzo " piszczący" problem, a mianowicie po włączeniu dmuchawy zaczyna piszczeć
przestaje dopiero na 5-tym biegu - silnik odpada bo wymieniłem na nowy
proszę wszystkich o pomoc
pstrag - 31 Październik 2007, 19:50
moze jakis listek sie zawieruszył
makan - 3 Listopad 2007, 21:22
rabinson,
Witam
Mam podobny przypadek popiskiwania nieregularnego. Występuje ono nawet gdy dmuchawa jest wyłączona. Pojawił się po wymianie opornika rezystora włączenia dmuchawy i silnika dmuchawy. Nie mogę go zlokalizować. Jest to bardzo denerwujące poopiskiwanie. Może rozwiązałeś już ten problem?
borys - 17 Listopad 2007, 08:36 Temat postu: No i po bulu trochę to trwało ale w końcu się udało.
wymiana opornicy (jeża) załatwiła sprawę.
myślę że to koniec niespodzianek.
Pozdrawiam
Gerri - 18 Listopad 2007, 10:37
borys napisał/a: | po włączeniu dmuchawy zaczyna piszczeć
przestaje dopiero na 5-tym biegu - silnik odpada bo wymieniłem na nowy
|
Usterka zostałą usunięta, ale nie została prawidłowo zlokalizowana. Silnik jest jedynym ruchomym elementem w układzie nawiewu -CO MOŻE PISZCZEĆ INNEGO???
Mnie to wygląda na jakiś zbieg okoliczności...
borys napisał/a: |
wymiana opornicy (jeża) załatwiła sprawę.
|
Nazwa "jeż" pochodzi z czasów W 124 (z klimą automatyczną)
Wtedy regulator dmuchawy wyglądał dokładnie jak jeż - zwierzak. Teraz to podobieństwo się trochę zatraciło
intel386 - 18 Listopad 2007, 18:08
Miałem to samo. Wentylator nadmuchu jest pod schowkiem. W lutym nie działał na 1 i 2 biegu - takie miał opory na łożyskach. Wcześniej nieco ćwierkał jak ptaszek i cicho popiskiwach Potem, po dość długiej agonii stanął.
Jak rozwiązałem problem? Łożyska wypłykałem rozpuszczalnikiem (strzykawka i igła) i wpuściłem olej sinikowy gdy rozpuszczalnik wysechł. To było w kwietniu. Generalnie pomogło...
Po 6 miesiącach rozebrałem wentylator ponownie i tym razem zastosowałem silikon w sprayu. Efekt zaskoczył mnie! Zero pisków. Na razie wiatrak działa. Niestety nie mam filtra przeciwpyłkowego i ciągle leci kurz na łożyska...
Opis tyczy się do W202 bez klimy. Wentylator ma 2 końcówki zasilające (mam 4 biegi). Na początku podejrzewałem awarię rezystorów na 1 - 2 bieg.
k.adamczyk - 5 Luty 2008, 20:59
Czy ktoś posiada numery łożysk lub tulejek do silnika dwuchawy? Smarowałem już silniczek 2 razy i po kilku godzinach problem piszczącej dmuchawy powraca jak bumerang. Nie wiem jak sobie z nim poradzić. Muszę wymienić tulejki lub łożyska tylko gdzie je kupić? Sam pracuję u dystrybutora części zamiennych lecz nie wiem jak te tulejki dobrać od czego?
intel386 - 5 Luty 2008, 23:49
Regeneracja łozysk olejem była robiona przeze mnie 3 razy - i teraz mam od października spokój! szok! płynny olej silikonowy pomógł. Zwykły silnikowy powodował że po miesiącu znów rzeźbiło. I jedno ważne: jeżdzę cały rok na 1 biegu dmuchawy. Próbój - moja miała stan agonii - nie kręciła się na 1 i 2 biegu! A teraz? Jest miodzio!
(nie mam filtra przeciwpyłkowego - w łożyskach jest jak w worku z odkurzacza )
k.adamczyk - 6 Luty 2008, 01:33
A czym aplikowałeś? Strzykawka i igła z każdej strony tulejki -łożyska???
intel386 - 6 Luty 2008, 01:40
Wyczyściłem brud. Silikon był w sprayu i miał rurkę jak w WD40 ... Potem szybki bieg na 4-ce (wymontowany wisiał na kablach), spryskanie ponowne. Oczywiście celowałem w łozyska, wytarłem nadmiar szmatką. Komutator czyściłem benzyną. Po sprawdzeniu zamontowałem... I tak juz 4 miesiące śmiga!
Jestem dumny - w sklepie nowy 600 zł. Na szrocie - szrot taki jak mój 100-200 zł (popękany) więc nie ma sensu! Lepiej naprawić!
k.adamczyk - 21 Luty 2008, 19:42
No i ja sie podpinam do dmuchawy. Wyciągałem ok 10 razy kilkukrotnie czyściłem wymywałem sprayem do elektroniki, wymywałem łożyska po czym smarowałem smarami CRC w spray'u olejem syntetycznym i co po ok 30 minutach pracy dmuchawa za każdym razem zaczyna piszczeć na 1 i 2 biegu. Dostaję szału od tego. Czy ktoś nie wie jak mozna dobrać te tulejki może jakiś numer lub cos co pomoże. Już nie mam siły!
Camel- - 21 Luty 2008, 20:52
Rozbierałeś u siebie łożyska? Bo u mnie przy wymianie silnika się troche rozjechały, a oglądając obudowę wentylatora (silnik Bosch) to wygląda na taki, że jak rozbiore, to już nie złoże...
Dla jasności: u mnie też piszczało - wymieniłem na inny.
k.adamczyk - 23 Luty 2008, 11:34
Camel- napisał/a: | Rozbierałeś u siebie łożyska? Bo u mnie przy wymianie silnika się troche rozjechały, a oglądając obudowę wentylatora (silnik Bosch) to wygląda na taki, że jak rozbiore, to już nie złoże...
Dla jasności: u mnie też piszczało - wymieniłem na inny. |
Nie rozbierałem... bo nie złożę! hehe
|
|
|