To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Skrzypienie w tylnym zawieszeniu !!!

Yaro316 - 11 Listopad 2008, 22:28
Temat postu: Skrzypienie w tylnym zawieszeniu !!!
Koledzy mam taki problem, od jakis dwoch tygodni odchodza dziwne skrzypienia w tylnym zawieszeniu, wydaje mi sie ze skrzypi z prawej strony, czytalem na forum ze moga byc to tuleje plywajace, tylko niepokoi mnie to ze na przegladzie technicznym w mojej celince wyszlo ze tylny prawy amortyzator ma tylko 49% a pozostale maja po 81% i mam dylemat czy skrzypi mi ten amortyzator czy tuleje. Prosze was o pomoc !!
mower01 - 12 Listopad 2008, 17:54

cha mam ten sam problem co ty tylko w prawym przednim kole , godzine tem wróciłem od diagnosty, stwierdził że wszystko dobrze i to pewnie ten jedyny przedni prawy amortyzator wybity, też mi sie wydaje że to nie on ale może.... wymienie go za pare dni i się okaże. Diagnosta mi powiedział jeszcze że przeważnie sie wybijają prawe amorki ze względu na nasz stan dróg , niby z prawej strony jest więcej dziur i podjeżdza sie ciągle prawymi pod krawęznik tak czy siak trzeba to zrobić i zobaczy się czy to serio to
wojtas_p - 12 Listopad 2008, 18:04

Yaro316 napisał/a:
skrzypi mi ten amortyzator czy tuleje.

Kto go, wi, nie sprawdzisz, nie wiesz. Stawiałbym na tuleje pływające, bo o skrzypieniu amorów rzadko słychać.

mower01 napisał/a:
mam ten sam problem co ty tylko w prawym przednim kole , godzine tem wróciłem od diagnosty, stwierdził że wszystko dobrze i to pewnie ten jedyny przedni prawy amortyzator wybity

Stawiam na sworzeń dolny wahacza. W gwiazdkach to lubi jęczeć najbardziej, chociaż bez luzu a piszczy i jęczy niemiłosiernie... Niedrogo kosztuje, niestety później trzeba geometrię robić, która więcej kosztuje niż końcówka i wymiana. Lepiej już sprawdzić porządnie i zrobić resztę, żeby co pół roku nie bawić się u geometryka od zawiechy:)

mower01 - 12 Listopad 2008, 18:13

na pewno nie sworzen, wymieniłem wszystkie dolne sworznie, drążki kierownicze i wszystkie gumy od łącznika stabilizatora, ja stawiam na górny sworżeń albo taka tuleje u góry na wachaczu, ale mechanikiem nie jestem to chyba najpierw wiminie to co mówił diagnosta, ale nie jestem też do końca pewien czy słusznie.....
Marecki20_2004 - 12 Listopad 2008, 19:06

Siema co do tego skrzypienia to na 99 procent tulejka plywajaca tylnej zwrotnicy ..Amortyzator napewno nie.Bardzo czesto te tulejki skrzypia wystarczy ze uszkodzi sie gumka oslaniajaca i koniec troche wody korozia i skrzypienie !Jesli nie ma luzu mozna sie podratowac wstrzykujac troche oleju .Ale to na krotka mete.Pozdrawiam
Hubertus - 12 Listopad 2008, 20:16

Marecki20_2004 napisał/a:
Siema co do tego skrzypienia to na 99 procent tulejka plywajaca tylnej zwrotnicy ..Amortyzator napewno nie.Bardzo czesto te tulejki skrzypia wystarczy ze uszkodzi sie gumka oslaniajaca i koniec troche wody korozia i skrzypienie !Jesli nie ma luzu mozna sie podratowac wstrzykujac troche oleju .Ale to na krotka mete.Pozdrawiam

A można prosić o wskazanie tego elementu na EPC? Będzie to numer 8 czy 26?

Marecki20_2004 - 12 Listopad 2008, 21:22

Jasne welug tego epc to bendzie numer 8 bo ta tulejka wchodzi w zwrotnice.pozdrawiam
jjankiello - 12 Listopad 2008, 21:32

wojtas_p napisał/a:
Stawiam na sworzeń dolny wahacza.
...
Niedrogo kosztuje, niestety później trzeba geometrię robić


Po wymianie dolnego sworznia :?: :!: Pierwsze słyszę...

AEZ - 12 Listopad 2008, 22:01

Obejrzyj dokladnie sprezyne moze jest peknieta
grabor8 - 17 Maj 2010, 17:00

Siemanko

Chciałbym wymienić tuleje pływające, i znalazłem oto takie na alledrogo:

http://www.allegro.pl/ite...10.html#gallery

czy one są w porządku? a jak nie to jakiej firmy polecacie?? pozdro

jjankiello - 17 Maj 2010, 17:49

grabor8 napisał/a:
czy one są w porządku? a jak nie to jakiej firmy polecacie??

Sęk w tym, że nawet nie wiadomo, jakiego producenta są te z allegro (albo ja ślepy).
Bierz Lemforder, Swag albo FEBI z pewnego źródła...

grabor8 - 18 Maj 2010, 15:03

Kupiłem Lemfordera tak jak kolega wyżej mówił, chciałem dzisiaj sam to wymienić, lecz zgodnie ze schematem żeby dostać się do tulei pływającej( na rysunku nr 8 ) wykręciłem śrubę 50, z drugiej strony także, ściągnąłem ten plastik , ale śruby 38 i 32 są tak zapieczone, że nie mam jak ich odkręcić, i nie wiem co zrobić;/ prosze o pomoc !!
jjankiello - 18 Maj 2010, 15:15

Polej dobrym penetratorem kilka razy i próbuj na drugi dzień...
Camel- - 18 Maj 2010, 16:10

Niestety większośc tak zapieczonych wahaczy (śrub) trzeba traktować palnikiem :(
mbsly - 19 Maj 2010, 20:10

grabor8 napisał/a:
wykręciłem śrubę 50, z drugiej strony także, ściągnąłem ten plastik , ale śruby 38 i 32

to zrobiles pare zbednych ruchow. plastiku,ktory jest przykrecony dwoma srubkami o nr. 50 nie zdejmujemy i srube nr 38 tez zostawiamy w spokoju.
odkrecamy tylko srube nr 32 i rozlaczamy wachacz z zwrotnica.
domniemam,ze jezeli nie mozesz poradzic sobie z odkreceniem tej sruby to tuleji napewno mnie wymienisz,bo z pewnoscia nie masz do tego narzedzi i sprzetu... :?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group