Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - nie chce odpalac zimny 2.5 TD
jjankiello - 22 Grudzień 2009, 11:56
cybul napisał/a: | Lektura tego tematu pomogła mi w rozwiązaniu mojego problemu z odpalaniem "na zimno" |
A ja ze swojej strony gratuluję podejścia godnego naśladowania.
Zamiast zakładać nowy temat z zapytaniem, kolega nie bał się użyć szukajki, nie było mu szkoda czasu na czytanie, naprawił problem i w dodatku ładnego manuala wypisał... Tak trzymać
LukLin - 24 Grudzień 2009, 12:50
Zawór STOP w Mercedesie 200D to ten pokręcany nad filtrem paliwa, który po zakręceniu odcina dopływ paliwa??
Też mam problem od czasu do czasu z rannym odpalaniem, jednak namierzyłem już usterkę. Leci mi właśnie przy tym zaworku nad filtrem paliwa. Po świętach spróbuję wymienić tę uszczelkę o której mówił kolega wyżej. Mam nadzieję, że to pomoże.
Anonymous - 28 Grudzień 2009, 21:09
Witam! Mam ten sam model silnika i miałem podobne objawy.Proponuje zaczac od filtra paliwa.Ja miałem długo nie wymieniany i zebrało sie chyba troche wody bo w temp.0 st.juz nie chciał palic.Po wymianie jak reka odjał i nie ma zadnego problemu z odpalaniem.Pozdrawiam!
zamekk - 29 Grudzień 2009, 11:34 Temat postu: Problem rozwiązany!! Witam!!Po długiej walce z nieodpalaniem ( ewidentnym zapowietrzaniem ) problem rozwiązany.Panowie proponuję autoryzowany serwis boscha!! Byłem u zwykłego mechanika , wymienił wszystkie oringi - ale był mechanikiem w cudzysłowiu!!Moja bezradność doprowadziła mnie do tegoż serwisu, po jednym dniu samochód jak nowy!!Temperatury ostatnio pod - 20 'c a auto od jednego "pyknięcia" zapalało i nadal zapala!!
Dla Klubowiczów z pomorskiego ( nie tylko ) podaje kontakt:
Pompy Diesel
Zbigniew Klasa
LESZNO, ul. Słoneczna 17
83-307 Kiełpino
058 - 681-41-61
Pozdrawiam!!
G. - 29 Grudzień 2009, 11:37
zamekk, a co konkretnie zrobili w tym serwisie?
zamekk - 29 Grudzień 2009, 13:08 Temat postu: USZCZELNIENIE Witam!! Uszczelnili cały układ paliwowy od nowa, oringi miałem nowe z serwisu mercedesa ( cena 9zł za sztukę - było ich 12).Poprzednio ten pseudo mechanik robił to samo ale na jakiś czerwony silikon, co podobno jest śmiechu warte!! Pomogło tylko i wyłącznie uszczelnienie układu paliwa!
Pzdr
G. - 29 Grudzień 2009, 13:32
Najpierw:
zamekk napisał/a: | Byłem u zwykłego mechanika , wymienił wszystkie oringi |
a potem:
zamekk napisał/a: | pseudo mechanik robił to samo ale na jakiś czerwony silikon |
Czyli jednak nie wymienił
Daniel - 29 Grudzień 2009, 14:23
zamekk napisał/a: | ale na jakiś czerwony silikon |
Układ paliwowy i silikon..... To się nadaje na druciarstwo roku
Ozeh - 19 Styczeń 2010, 13:09
Panowie mam 2.5td 98r niedawno mialem problem z odpaleniem lecz usterka jakoś sama się naprawiła dziś znów nie chce zapalić, w 2 wężykach znajduje się powietrze.
Teraz pytanie wymieniać odrazu wszystkie wężyki wraz z oringami? I jeszcze pytanie czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, nie mówie tu o resztkach ale o stanie podchodzącym pod rezerwe??
cracof - 19 Styczeń 2010, 13:38
Ozeh napisał/a: | czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, nie mówie tu o resztkach ale o stanie podchodzącym pod rezerwe?? |
nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty i tak znajduje się sporo poniżej filtra
Ozeh napisał/a: | Teraz pytanie wymieniać odrazu wszystkie wężyki wraz z oringami? |
po co wężyki? jeżeli nie są wylatane plastikowe końcówki, nie były wkładane i wyjmowane po stokroć ja ograniczyłbym się tylko i wyłącznie do samych oringów. nawet tych zielonych - są grubsze.
G. - 19 Styczeń 2010, 13:55
cracof napisał/a: | nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty i tak znajduje się sporo poniżej filtra |
W moim przypadku kłopot z uruchomieniem silnika zaczynał się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa zbliżała się do połowy - paliwo cofało się do zbiornika. Pomogło uszczelnienie przewodów oraz sekcji pompy wtryskowej. Dodatkowo obejrzałbym uszczelnienia filtrów, zarówno wstępnego, jak i głównego. A najlepiej od razu je (filtry) wymienić, nie zaszkodzi
jjankiello - 19 Styczeń 2010, 16:25
Gomezio napisał/a: | W moim przypadku kłopot z uruchomieniem silnika zaczynał się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa zbliżała się do połowy - paliwo cofało się do zbiornika. | Zauważyłem przed świętami identyczny problem u siebie. Niedawno, gdy miałem na wskaźniku paliwa stan około połowy (a faktycznie ok. 1/3) tę tezę potwierdziłem, a Twoja wypowiedź dodatkowo mnie utwierdziła. W ostatnim przypadku utrudnionego rozruchu (w sumie były trzy, od tej pory parkuję nosem w dół) zajrzałem pod maskę i faktycznie było powietrze w wężykach przy filtrze. Również i na wyjściu z pompy jest wilgotno.
Oringi z ASO i filtr główny już czekają na zmianę, tylko pod blokiem kiepska robota, bo zimno...
Jary - 19 Styczeń 2010, 18:43
Ozeh napisał/a: | ....czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, ... o stanie podchodzącym pod rezerwe?? |
cracof napisał/a: | nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty |
Pod warunkiem, że zbiornik ma sprawne odpowietrzenie
jjankiello - 19 Styczeń 2010, 19:14
A jednak - jest tak jak napisałem, zaś przy pełnym baku nie ma problemu...
Odpowietrzenie też w porządku, bo przy tankowaniu nie ma problemu z odbijaniem pistoletu nalewaka, i przy wyjeżdżeniu na raz większości zawartości zbiornika (w jednej trasie) nie ma żadnego nawet psyknięcia przy otwieraniu wlewu, a tak zwykle się dzieje, gdy odpowietrzenie jest niedrożne...
gumiś - 19 Styczeń 2010, 20:32
jjankiello napisał/a: | A jednak - jest tak jak napisałem, zaś przy pełnym baku nie ma problemu...
Odpowietrzenie też w porządku, bo przy tankowaniu nie ma problemu z odbijaniem pistoletu nalewaka, i przy wyjeżdżeniu na raz większości zawartości zbiornika (w jednej trasie) nie ma żadnego nawet psyknięcia przy otwieraniu wlewu, a tak zwykle się dzieje, gdy odpowietrzenie jest niedrożne... |
wiesz co kolego na ten problem wydaje mi sie że mam pomysł
coprawda nie praktykowałem w mercedesie ale w innych autach daje rade ,a mianowicie na powrocie zaraz za pompą wtrysk.należy założyc zaworek zwrotny i po kłopocie
Cuda takie dziejąsię dlatego że paliwo cofa sie do zbiornika.
[ Dodano: 19 Styczeń 2010, 20:35 ]
dodam jeszcze że taki zaworek kosztuje do 20zł więc nie jest to koszt zbyt bolący nasz portfel AA oczywiście trza dobrze założyc zgodnie z kierunkiem przepływu
|
|
|