To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - nie chce odpalac zimny 2.5 TD

jjankiello - 22 Grudzień 2009, 11:56

cybul napisał/a:
Lektura tego tematu pomogła mi w rozwiązaniu mojego problemu z odpalaniem "na zimno"

A ja ze swojej strony gratuluję podejścia godnego naśladowania. :!:
Zamiast zakładać nowy temat z zapytaniem, kolega nie bał się użyć szukajki, nie było mu szkoda czasu na czytanie, naprawił problem i w dodatku ładnego manuala wypisał... Tak trzymać :!: :wink:

LukLin - 24 Grudzień 2009, 12:50

Zawór STOP w Mercedesie 200D to ten pokręcany nad filtrem paliwa, który po zakręceniu odcina dopływ paliwa??

Też mam problem od czasu do czasu z rannym odpalaniem, jednak namierzyłem już usterkę. Leci mi właśnie przy tym zaworku nad filtrem paliwa. Po świętach spróbuję wymienić tę uszczelkę o której mówił kolega wyżej. Mam nadzieję, że to pomoże.

Anonymous - 28 Grudzień 2009, 21:09

Witam! Mam ten sam model silnika i miałem podobne objawy.Proponuje zaczac od filtra paliwa.Ja miałem długo nie wymieniany i zebrało sie chyba troche wody bo w temp.0 st.juz nie chciał palic.Po wymianie jak reka odjał i nie ma zadnego problemu z odpalaniem.Pozdrawiam!
zamekk - 29 Grudzień 2009, 11:34
Temat postu: Problem rozwiązany!!
Witam!!Po długiej walce z nieodpalaniem ( ewidentnym zapowietrzaniem ) problem rozwiązany.Panowie proponuję autoryzowany serwis boscha!! Byłem u zwykłego mechanika , wymienił wszystkie oringi - ale był mechanikiem w cudzysłowiu!!Moja bezradność doprowadziła mnie do tegoż serwisu, po jednym dniu samochód jak nowy!!Temperatury ostatnio pod - 20 'c a auto od jednego "pyknięcia" zapalało i nadal zapala!!
Dla Klubowiczów z pomorskiego ( nie tylko ) podaje kontakt:
Pompy Diesel
Zbigniew Klasa
LESZNO, ul. Słoneczna 17
83-307 Kiełpino
058 - 681-41-61
Pozdrawiam!!

G. - 29 Grudzień 2009, 11:37

zamekk, a co konkretnie zrobili w tym serwisie?
zamekk - 29 Grudzień 2009, 13:08
Temat postu: USZCZELNIENIE
Witam!! Uszczelnili cały układ paliwowy od nowa, oringi miałem nowe z serwisu mercedesa ( cena 9zł za sztukę - było ich 12).Poprzednio ten pseudo mechanik robił to samo ale na jakiś czerwony silikon, co podobno jest śmiechu warte!! Pomogło tylko i wyłącznie uszczelnienie układu paliwa!
Pzdr

G. - 29 Grudzień 2009, 13:32

Najpierw:
zamekk napisał/a:
Byłem u zwykłego mechanika , wymienił wszystkie oringi

a potem:
zamekk napisał/a:
pseudo mechanik robił to samo ale na jakiś czerwony silikon

Czyli jednak nie wymienił ;-)

Daniel - 29 Grudzień 2009, 14:23

zamekk napisał/a:
ale na jakiś czerwony silikon


Układ paliwowy i silikon..... To się nadaje na druciarstwo roku :shock:

Ozeh - 19 Styczeń 2010, 13:09

Panowie mam 2.5td 98r niedawno mialem problem z odpaleniem lecz usterka jakoś sama się naprawiła dziś znów nie chce zapalić, w 2 wężykach znajduje się powietrze.
Teraz pytanie wymieniać odrazu wszystkie wężyki wraz z oringami? I jeszcze pytanie czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, nie mówie tu o resztkach ale o stanie podchodzącym pod rezerwe??

cracof - 19 Styczeń 2010, 13:38

Ozeh napisał/a:
czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, nie mówie tu o resztkach ale o stanie podchodzącym pod rezerwe??

nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty i tak znajduje się sporo poniżej filtra

Ozeh napisał/a:
Teraz pytanie wymieniać odrazu wszystkie wężyki wraz z oringami?

po co wężyki? jeżeli nie są wylatane plastikowe końcówki, nie były wkładane i wyjmowane po stokroć ja ograniczyłbym się tylko i wyłącznie do samych oringów. nawet tych zielonych - są grubsze.

G. - 19 Styczeń 2010, 13:55

cracof napisał/a:
nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty i tak znajduje się sporo poniżej filtra

W moim przypadku kłopot z uruchomieniem silnika zaczynał się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa zbliżała się do połowy - paliwo cofało się do zbiornika. Pomogło uszczelnienie przewodów oraz sekcji pompy wtryskowej. Dodatkowo obejrzałbym uszczelnienia filtrów, zarówno wstępnego, jak i głównego. A najlepiej od razu je (filtry) wymienić, nie zaszkodzi ;-)

jjankiello - 19 Styczeń 2010, 16:25

Gomezio napisał/a:
W moim przypadku kłopot z uruchomieniem silnika zaczynał się w momencie, gdy wskazówka poziomu paliwa zbliżała się do połowy - paliwo cofało się do zbiornika.
Zauważyłem przed świętami identyczny problem u siebie. Niedawno, gdy miałem na wskaźniku paliwa stan około połowy (a faktycznie ok. 1/3) tę tezę potwierdziłem, a Twoja wypowiedź dodatkowo mnie utwierdziła. W ostatnim przypadku utrudnionego rozruchu (w sumie były trzy, od tej pory parkuję nosem w dół) zajrzałem pod maskę i faktycznie było powietrze w wężykach przy filtrze. Również i na wyjściu z pompy jest wilgotno.

Oringi z ASO i filtr główny już czekają na zmianę, tylko pod blokiem kiepska robota, bo zimno...

Jary - 19 Styczeń 2010, 18:43

Ozeh napisał/a:
....czy ilość paliwa ma wpływ na takie zapowietrzenie, ... o stanie podchodzącym pod rezerwe??

cracof napisał/a:
nie ma znaczenia, czy bak pełny, czy pusty


Pod warunkiem, że zbiornik ma sprawne odpowietrzenie :wink:

jjankiello - 19 Styczeń 2010, 19:14

A jednak - jest tak jak napisałem, zaś przy pełnym baku nie ma problemu...
Odpowietrzenie też w porządku, bo przy tankowaniu nie ma problemu z odbijaniem pistoletu nalewaka, i przy wyjeżdżeniu na raz większości zawartości zbiornika (w jednej trasie) nie ma żadnego nawet psyknięcia przy otwieraniu wlewu, a tak zwykle się dzieje, gdy odpowietrzenie jest niedrożne...

gumiś - 19 Styczeń 2010, 20:32

jjankiello napisał/a:
A jednak - jest tak jak napisałem, zaś przy pełnym baku nie ma problemu...
Odpowietrzenie też w porządku, bo przy tankowaniu nie ma problemu z odbijaniem pistoletu nalewaka, i przy wyjeżdżeniu na raz większości zawartości zbiornika (w jednej trasie) nie ma żadnego nawet psyknięcia przy otwieraniu wlewu, a tak zwykle się dzieje, gdy odpowietrzenie jest niedrożne...

wiesz co kolego na ten problem wydaje mi sie że mam pomysł
coprawda nie praktykowałem w mercedesie ale w innych autach daje rade ,a mianowicie na powrocie zaraz za pompą wtrysk.należy założyc zaworek zwrotny i po kłopocie
Cuda takie dziejąsię dlatego że paliwo cofa sie do zbiornika.

[ Dodano: 19 Styczeń 2010, 20:35 ]
dodam jeszcze że taki zaworek kosztuje do 20zł więc nie jest to koszt zbyt bolący nasz portfel :) AA oczywiście trza dobrze założyc zgodnie z kierunkiem przepływu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group