To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Azot w oponach ?

Jary - 27 Listopad 2008, 21:45

Marcin Pop. napisał/a:
Teoria i praktyka nie zawsze chodza w parze


Wcześniej pisałem, że są jak tory kolejowe/tramwajowe, spotykaja sie najczęściej na rozjazdach, ale wtedy często są skutki :wink:

arekmroz - 27 Listopad 2008, 23:40

Gomezio napisał/a:
12 miesięcy x 20 PLN = 240 PLN. To ja już wolę kichać w oponki zwykłym powietrzem :-)

to jest poważny argument na in minus!
Tylko czy dopompowanie to też cena 5 zeta od koła?
Jeżeli tak to koszty przy stosunkowo krótkiej żywotności rzeźby bieżnika jest godny zastanowienia.
Bilans przy jeździe miejskiej i małych obciążeniach faktycznie może wyjść na zero.
Pozostaje jednak współczynnik bezpieczeństwa i komfortu na plus.
Zastanawia mnie także proces sztywnienia gumy od wewnątrz mający wpływ na trwałość i układanie się powierzchni stycznej do drogi.
Szkoda, że nie ma więcej wiarygodnych opinii osób stosujących azot. Jak często dopompowują i czy wyczuwają namacalnie, a nie sugestywnie jakieś korzyści?
Osobiście gdy zmieniłem Michelin letnie 200/60/R15 na zimowe Dayton 195/65/R15 (obie na opcje na aluskach pompowanych powietrzem) to zaobserwowałem znaczne pogorszenie "głośności".
Zapas - Michelin - mam na stalowej i tu bez obciążeń chyba ze względu na ubytki ciśnienia (zawsze zapominam, albo brak czasu i w efekcie kontrola wypada z raz, góra dwa w roku) i starzenie bezwzględnie będzie się kalkulowało dmuchnąć azot.
Odnośnie wszystkich kół poczekam jeszcze na opinie praktyków - dojrzewam do decyzji czy w stare kapcie inwestować.
Czuję jednak, że w przypadku zakupu nowych (dobrej firmy/jakości) nie zastanawiałbym się na chwilę obecną i dmuchnąłbym azot.

G. - 28 Listopad 2008, 07:27

arekmroz napisał/a:
Tylko czy dopompowanie to też cena 5 zeta od koła?

Może być nawet 2 PLN od koła. Tyle, że kompresor z powietrzem mam na (prawie) każdej stacji, a butli z azotem nie. Czas też kosztuje :-)
Cytat:
Zastanawia mnie także proces sztywnienia gumy od wewnątrz mający wpływ na trwałość i układanie się powierzchni stycznej do drogi.(...)Zapas - Michelin - mam na stalowej i tu bez obciążeń chyba ze względu na ubytki ciśnienia (zawsze zapominam, albo brak czasu i w efekcie kontrola wypada z raz, góra dwa w roku) i starzenie bezwzględnie będzie się kalkulowało dmuchnąć azot.

Nie zapominaj o tym, że gdy jeździsz na komplecie zimowym, letnie kapcie leżą w garażu.. na powietrzu. Czyż wtedy się nie starzeją? :)

Osobiście uważam, że w przypadku zwykłych, cywilnych samochodów, prędzej zjeździsz oponę do "łysa", niż miałaby się ona rozpaść ze starości. Co do bezpieczeństwa czy komfortu "na azocie", to również jest to naciągany argument, gdyż takie same "efekty" można osiągnąć zwykłym powietrzem - regularnie kontrolując ciśnienie w oponach.

A pogorszenie głośności po zmianie letnich na zimowe wynika z różnych właściwości mieszanki gumowej, z której zrobione są oba komplety oraz z samej budowy bieżnika. I nijak się ma tutaj fakt czym są one wypełnione :-)

arekmroz - 28 Listopad 2008, 08:45

Gomezio napisał/a:
kapcie leżą w garażu.. na powietrzu. Czyż wtedy się nie starzeją?

Nie chodziło mi o to starzenie, którego nie jesteśmy w zasadzie w stanie uniknąć przy kontakcie z otoczeniem warstwy zewnętrznej.
Myślałem o starzeniu (pod wzgledem twardnięcia nie rozpadu) od strony wewnętrznej mającej jakiś tam wpływ również na elastyczność itd.

Hi hi hi - dziś dotarła do mnie informacja, iż wg instrukcji obsługi ciągnik Władimirec do ciężkich robót polowych przystosowany jest do pompowania kół wodą.

G. - 28 Listopad 2008, 08:52

arekmroz napisał/a:
wg instrukcji obsługi ciągnik Władimirec do ciężkich robót polowych przystosowany jest do pompowania kół wodą

Słoną czy słodką? Twardą czy miękką? A może destylowaną? Czy może ciężką? Tutaj dopiero mają pole do popisu ;-)

arekmroz - 28 Listopad 2008, 09:29

... a Owsiak --> tłumaczenie/czytać: "Róbta co chceta"
jjankiello - 28 Listopad 2008, 10:35

arekmroz napisał/a:
wg instrukcji obsługi ciągnik Władimirec do ciężkich robót polowych przystosowany jest do pompowania kół wodą.

Jak zresztą większość ciągników. Chodzi o zwiększenie masy koła i efektywności przeniesienia siły napędowej na grunt. Koła się lepiej wtedy wgryzają i nie mielą gruntu.

Daniel - 28 Listopad 2008, 16:26

Dyskusja zeszła na ciągniki... A już myślałem, że po wyższości tlenu technicznego nad medycznym nic mnie już w tym wątku nie zadziwi.
Marcin Pop. - 28 Listopad 2008, 16:35

Daniel napisał/a:
Dyskusja zeszła na ciągniki... A już myślałem, że po wyższości tlenu technicznego nad medycznym nic mnie już w tym wątku nie zadziwi.


... wszystko jeszcze przed nami, panie kolego...... :mrgreen:

zibi_43 - 18 Grudzień 2008, 14:31

Dla zainteresowanych: Mieszanina gazu do pompowania kół nosi nazwę PNEUMIX. W swym składzie zawiera 98% azotu i 2% argonu.
Marcin Pop. - 18 Grudzień 2008, 14:56

zibi_43 napisał/a:
Mieszanina gazu do pompowania kół nosi nazwę PNEUMIX. W swym składzie zawiera 98% azotu i 2% argonu.


ooooo znowu się zaczyna ...................

arekmroz - 18 Grudzień 2008, 15:03

zibi_43 napisał/a:
Mieszanina gazu do pompowania kół nosi nazwę PNEUMIX

Źle zacząłeś zaraz Cię tu dopadnie parę maluczkich móżdżków myślących, że pozjadało wszystkie rozumy --> czytaj prawie troli ;-)
Nie przejmuj się zibi_43 zazwyczaj zdania za i przeciw są podzielone: jednakże częściej rozmowa bywa na poziomie, a nie taka jak tu.
Dobra rada: nie polemizuj z nimi bo sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem!
Trzymaj :mb: się merca choćby nie wiem co ;-)

btx - 18 Grudzień 2008, 15:11

http://www.pneumix.pl/

kto go ma zjesc ? piszac tak obrazacie innych.

Marcin Pop. - 19 Grudzień 2008, 16:54

arekmroz napisał/a:
zazwyczaj zdania za i przeciw są podzielone


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nooooooooo zazwyczaj :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

G. - 19 Grudzień 2008, 16:59

Marcin Pop. napisał/a:
nooooooooo zazwyczaj

Chyba, że mówimy o wyborach na prezydenta Białorusi:

Czy masz coś przeciwko, aby obecny prezydent był nim przez następną kadencję?
[ ] Tak, nie mam nic przeciwko.
[ ] Nie, nie mam nic przeciwko.

:mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group