To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Problem z czujnikiem poziomu płynów w chlodnicy

Anonymous - 6 Grudzień 2008, 13:02
Temat postu: Problem z czujnikiem poziomu płynów w chlodnicy
Witam, mam problem w moim MB, problem dotyczy czujnika poziomu plynow w chlodnicy.
Chodzi o to ze kiedy przekręcam kluczyk kontrolka czujnika się zapala, a kiedy odpalę samochód kontrolka ledwo się świeci. Czy to problem z czujnikiem czy coś z elektryką?
Bardzo proszę o porady, Pozdrawiam :mb:

Nex@pl - 6 Grudzień 2008, 13:58

Jeżeli kontrolka się żarzy, to znaczy, że problem leży w samym czujniku lub na złączkach - sprawdź wtyczkę czujnika przy zbiorniczku.

jacon napisał/a:
Bez obrazy ale czytam twoje "rady "na forum i mam wrażenie że niemasz zielonego pojęcia o :mb: Z żarówkami od pozycji też dałeś ciała.
Najprościej : niewiem nie piszę bzdur.


Ok, poprawiłem się - nie jestem mechanikiem, czy to grzech?

Miałem taki problem, że kontrolka żarzyła się przy niskim poziomie płynu zamiast się palić -
po przeczyszczeniu styków czujnika i styków kabli dochodzących do niego kontrolka zaczęła normalnie świecić - cud?

jacon - 6 Grudzień 2008, 15:38

KubaMB na 100% jest to wina czujnika, ja mam ten cylindryczny zbiorniczek nad chłodnicą i po wymianie na nowy jak ręką odją, a też kombinowałem jak koń pod górę i nic, tylko wymiana.
Temat ten był obszernie opisany na naszym forum kol. Geri tam fachowo się udzielał.

[ Dodano: 6 Grudzień 2008, 15:48 ]
Nex@pl napisał/a:
Jeżeli kontrolka się żarzy, to znaczy, że gdzieś jest problem na złączkach - sprawdź wtyczkę czujnika przy zbiorniczku.

Bez obrazy ale czytam twoje "rady "na forum i mam wrażenie że niemasz zielonego pojęcia o :mb: Z żarówkami od pozycji też dałeś ciała.
Najprościej : niewiem nie piszę bzdur.

Jary - 6 Grudzień 2008, 17:34

KubaMB napisał/a:
Czy to problem z czujnikiem czy coś z elektryką?


Prawdopodobnie z czujnikiem, choć nie koniecznie z tym, sprawdź też czujnik płynu spryskiwaczy one są w jednym obwodzie.

RALF-TM - 8 Styczeń 2010, 10:54
Temat postu: czujnik poziomu płynu chłodzcego
zaświeciła mi się kontrolka o niskim poziomie płynu chłodzącego ,płynu jest full,jak sprawdzić czujnik czy omomierzem da rade ,jakie powinny być wartości?czy po zwarciu wtyczki która wchodzi do czujnika powinna kontrolka zgasnąć?
G. - 8 Styczeń 2010, 10:57

RALF-TM, powyżej masz sugestię kolegi Jarego - sprawdź to, a jeśli nie pomoże, kontynuuj w tym wątku.
remolmar - 8 Styczeń 2010, 18:21

a u mnie ostatnio mruga jak chce i ile chce. chyba kupie nowy bo to tylko 66zl w ASO. a tak mam pytanie gdzie ten czujnik dokladnie sie znajduje . gosc w Aso powiedzial mi przez tel ze musze upuscic tzn wessać szczykawką plyn ze zbiorniczka wyrownawczego.
Moglby ktos jakies fotki pokazac ?

pozr.

Gerri - 9 Styczeń 2010, 11:09

remolmar napisał/a:
Moglby ktos jakies fotki pokazac ?

http://anonymouse.org/cgi...&SGR=165&SGN=02
pozycja 58. Nic nie trzeba odsysać, gdyż jest to tzw. "czujnik suchy" - wystarczy unieść zbiorniczek, przekręcić czujnik i wysunąć. Jego wymiana wcale jednak nie musi uzdrowić problemu. Wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego jest druga część: styropianowy pływak w kształcie pierścienia z umieszczonym wewnątrz magnesem. To właśnie on, poruszając się wzdłuż czujnika w górę i w dół powoduje zwieranie znajdującego się w jego wnętrzu kontaktronu i zamknięcie obwodu. Tak więc jeżeli ten pływak nasiąknie i się utopi - to wymiana czujnika niczego nie zmieni. To samo rozwiązanie jest zastosowane w zbiorniczku wyrównawczym w formie walca umieszczonego na szczycie chłodnicy. W takim wypadku chłodnica do wymiany. :mrgreen:

remolmar - 9 Styczeń 2010, 13:55

o kurcze :( teraz w sumie niewiem cy warto mi ten czujnik za 66zl kupowac i wymieniac :) bo moze w sumie jest dobry
Gerri - 9 Styczeń 2010, 15:54

Podpinasz czujnik do omomierza, i niewielkim magnesem "jedziesz" wzdłuż trzpienia czujnika. Wskazanie na omomierzu w pewnym momencie się zmieni. Jakie to mają być wartości - niestety nie pamiętam.
noc - 27 Luty 2010, 13:14

Schemat połączeń do licznika i pomiędzy czujnikami.
Flavan - 6 Luty 2015, 23:13

Panowie, nie wiem czy w dobrym dziale zadaje to pytanie, ale to co dzisiaj zobaczylem pod maska to zbilo mnie z tropu. Mianowicie kupilem ostatnio w202 2.5td sport kombi, i na desce rozdzielczej swiecila sie zarówka od spryskiwaczy, z tym ze byl caly zbiornik plynu.. Odpialem kostke od plywaka w tym zbiorkinu zeby zobaczyc czy styki zasniedzialy czy co ?? po czym patrze i wyskakuje mi ten kabel w ktorym 2 przewody byly ze soba polaczane..... Po rozlaczeniu ich zapalila sie dodatkowo kontrolka poziomu plynu w chlodnicy... Po ponownym zlaczeniu tych przewodów, zgasly obydwie kontrolki.... O co w tym chodzi ?!?!?! Prosze o rady, pozdrawiam!
wiskontii - 6 Luty 2015, 23:39

Flavan, Bo obydwa czujniki sa na jednym obwodzie dlatego tak Ci robi u mnie miałem to samo i okazało się że padnięty jest czujnik w spryskiwaczu płynu
Flavan - 7 Luty 2015, 09:08

Czyli one obydwa maja byc ze soba polaczone rozumiem tak ?
Javoreczek - 7 Luty 2015, 09:25

Kabelki mają być podłączone do czujnika, a nie między sobą. Ktoś pewnie w ten sposób zmostkował zwalony czujnik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group