To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - kontrolka oleju

Javoreczek - 19 Kwiecień 2009, 21:55

tak
wojtekjasiek - 19 Sierpień 2014, 22:36

witam, odświerzam bo mam ciekawe spostrzeżenie dotyczące problemu zapalakącej się kontrolki oleju, działo mi się tak od jakichś dwóch miesięcy ale jako że olej był stan i autko gadało jak należy to nie śpieszyłem się z naprawą. poczytałem troche na temat i miałemkupić czujnik nowy ale jako że wypadł rok od wymiany oleju to wymieniłem (przejechane około 6 tys), i co ciekawe problem ustąpił, nie wiem czemu, może olej słabej jakości(?)
Sakul - 22 Sierpień 2014, 20:46
Temat postu: tez tam mialem
proste jak drut:P odkrecic wrzucic do jakiegos wiadereczka z benzyna, zamknac zostawic na pare minut potem potrzasnac kikakrotnie pudelkiem .. i gotowe .. jak ktos piesci swoja gwiadke to mozna jeszcze pędzelkiem podczyścik( sorry do gwiazdy jestem pedant) .. jak nie dziala do wymiany
KubaV - 10 Wrzesień 2014, 12:48

To ja zarzuce jedno pytanko.. Silnik M111.921 (1.8 benzyna) Czy w tym silniku jest czujnik ciśnienia oleju? Sorry, ale choćby szukać cały dzień to sie nie znajdzie.
Czujnik poziomu oleju wiadomo jest w misce, ale nic poza tym nie widze, co by miało przypominać czujnik ciśnienia oleju.

Pytam, bo słyszałem już różne wersje. Raz że jest a raz że tylko w Dieslach..

Javoreczek - 10 Wrzesień 2014, 17:04

Nie ma ani w benzyniakach, ani w dieslach (przynajmniej u mnie)
KubaV - 10 Wrzesień 2014, 19:41

Tak jak mi sie właśnie wydawało.. Dobra, to chcąc zmierzyć ciśnienie oleju, to w jaki sposób to wykonać mając oczywiście manometr.
Javoreczek - 11 Wrzesień 2014, 09:43

W W124 z silnikiem M111 czujnik jest za alternatorem, między kolektorem wydechowym a łapą silnika. W W202 to miejsce jest chyba zaślepione śrubą.
KubaV - 11 Wrzesień 2014, 10:50

Rozumiem dzieki za info. W takim razie jeszcze kwestia kontroli ciśnienia u mnie w M111.921. W jaki sposób ugryźć temat? pomijam kwestię narzędzi oczywiście.
Javoreczek - 11 Wrzesień 2014, 13:32

Manometr musisz mieć zakończony końcówką z takim gwintem jaki jest w bloku jak wykręcisz tę śrubę (uprzedzając pytanie, nie wiem jaki to rozmiar). Wkręcasz zamiast śruby końcówkę manometru i wszystko.
Oczywiście potem trzeba tylko posprzątać olej, który się zapewne rozleje :wink:
Jeśli chodzi o pożądane wartości ciśnień, to fora W124 będą tu kopalnią wiedzy.

KubaV - 12 Wrzesień 2014, 08:41

Spoko wymiar gwintu sobie już sam ustale. Olej sie rozchlapie jak źle poskręcam raczej.. Spoko dzięki za info, poszukam też u nich na forum.
wojtekjasiek - 6 Styczeń 2015, 16:34

ponownie wracam do tematu bo niestety znów co jakiś czas pojawia się ta nieszczęsna kontrolka. podczas jazdy na kilka sekund i gaśnie. kilka postów wyżej już pisałem o tym ale po wymianie oleju ustąpiło. teraz jako że mam już troche więcej wiedzy o swoim wozie to chodzi mi jeszcze po głowie kwestia systemu assyst, oto co znalazłem na forum:
Istnieją dwie wersje systemu ASSYST różniące się czujnikami oleju:
-w silnikach 104,111,119,120,602.982,604,605,606 jest zamontowany włącznik
lampki kontrolnej poziomu oleju. Ponieważ jest to włącznik, system jest w
stanie zidentyfikować tylko zbyt niski poziom oleju (poniżej minimum)
-w nowszych silnikach: 112,113,166,611,688 stosuje się czujniki oleju,
sprawdzające jego poziom, temperaturę i jakość. Czujnik taki składa się z dwóch
układów kondensatorów z olejem silnikowym jako izolatorem. Zmiana zawartości
wody w oleju lub zmiana poziomu oleju powoduje zmianę pojemności kondensatora.
Pojemność stanowi więc miarę poziomu oleju. Czujnik oleju zawiera dodatkowo
czujnik temperatury, mierzący temperaturę oleju silnikowego. Układ
elektroniczny zintegrowany w czujniku przetwarza wszystko w sygnał cyfrowy
przesyłany następnie do modułu sterującego silnika.

podejrzewam, że mam któryś z pierwszych z opisanych silników (wie ktoś który?)
tylko czytając opis stwierdzam że to taki assyst na pół gwizdka bo skoro mierzy tylko ilość poniżej minimum to niewiele mi daje, wracając do problemu zapalającej się kontrolki, ma ktoś pomysł co może to powodować?

Muciek - 6 Styczeń 2015, 21:02

wojtekjasiek, masz OM605 ;)
wojtekjasiek - 6 Styczeń 2015, 21:13

Muciek, dzięki, nawet nie wiedziałem jak to sprawdzić
uve - 14 Sierpień 2015, 17:27

Witam,

W moim CDI'ku również zapaliła się kontrolka oleju mimo, że jego poziom jest jak najbardziej ok. Kontrolka zapala się najczęściej po przejechaniu kilku metrów, na postoju po odpaleniu nie świeci. Dodatkowo przy przekręcaniu kluczka od jakiegoś czasu mam już monit o konieczności serwisu, więc olej i tak niebawem wymieniam. I teraz pytanie czy w tej wersji rocznik 99' 2.2 CDI również czujnik informuje jedynie o poziomie oleju, czyli w moim przypadku jest walnięty, bo poziom na bagnecie jest ok? Czy może informuje również o niewłaściwym ciśnieniu, jakości oleju? Auto chodzi ok.

Piotrek.sz - 14 Sierpień 2015, 18:31

W CDI jest ta druga wersja, monitoruje to wszystko:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group