To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - REST

Gerri - 9 Grudzień 2008, 21:25

PiotrekM napisał/a:


Wystarczyło ją rozebrać i wyczyścić, oczywiście upewniając się czy nie padło coś innego.


Były od różnych producentów. Niektóre rozbierały się fajnie - inne ulegały destrukcji...

btx - 9 Grudzień 2008, 22:49

Gerri to napisz jak to jest z ta pompka. Kiedy ona dziala jeszcze pomijajac REST ?
Gerri - 9 Grudzień 2008, 23:17

Włącza się w każdym przypadku wymagającym przepływu cieczy przez nagrzewnicę:
- REST
- w czasie pracy silnika ogrzewanie powyżej "min"
- załączone Webasto
To chyba tyle.

btx - 9 Grudzień 2008, 23:28

Gerri,
Cytat:
w czasie pracy silnika ogrzewanie powyżej "min"


caly czas ta pompka dziala kiedy ustawione jest ogrzewanie powyzej min ? czy jakos cyklicznie sie wlacza i wylacza ?

dziala w klimatronicu i manualu z funkcja rest?

Nex@pl - 10 Grudzień 2008, 14:48

Cytat:
caly czas ta pompka dziala kiedy ustawione jest ogrzewanie powyzej min ? czy jakos cyklicznie sie wlacza i wylacza ?


Logiczne jest to, że działa cały czas przy włączonym ogrzewaniu, jezeli by nie działała nie byłoby przepływu wody w nagrzewnicy, przynajmniej ja tak to zrozumiałem.

btx - 10 Grudzień 2008, 15:17

logiczne jest, ze wymusza obieg na postoju, kiedy silnik nie dziala (pompa wody nie wymusza obiegu wody)
wtedy pomka grzeje wnetrze.
natomiast w trakcie jazdy(odpalony silnik) dzialanie jej jest dla mnie nielogiczne, bo przeciez pompa wody wymusza obieg wody w calym ukladzie to po co pompka ma dodatkowo chodzic ?

Camel- - 10 Grudzień 2008, 15:48

btx napisał/a:
natomiast w trakcie jazdy(odpalony silnik) dzialanie jej jest dla mnie nielogiczne, bo przeciez pompa wody wymusza obieg wody w calym ukladzie to po co pompka ma dodatkowo chodzic ?


Też to mnie troche zastanawia... bo w takim razie w każdym samochodzie musiała by być taka pompka (nawet tam, gdzie nie ma klimy). Z kolei to oznacza, że jest szansa, że sobie dołoże ogrzewanie resztkowe :mrgreen:

janucha78 - 10 Grudzień 2008, 17:24

Cytat z ksiażki Elektronika i elektrotechnika w pojazdach samochodowych. Przy bardzo niskiej temperaturze zewnetrznej,całkowicie otwartych zaworach cieczowych,ustawionym na maksimum ogrzewaniu i silniku pracujacym na biegu jałowym przepływ cieczy chłodzącej moze byc niewystarczajacy.wówczas urządzenie sterujace uruchamia za posrednictwem przekażnika dodatkowa elektryczna pompę cieczy chłodzacej.Ogólnie polecam ta książke.dokładnie sa opisane wszystkie systemy elektroniczne w samochodach.
Camel- - 10 Grudzień 2008, 18:31

Teraz pytanie. Gdzie powinienem znaleźć tą pompke? Jak ją znajde to będzie projekt REST bez klimy :P
Daniel - 10 Grudzień 2008, 18:35

Camel- napisał/a:
Teraz pytanie. Gdzie powinienem znaleźć tą pompke? Jak ją znajde to będzie projekt REST bez klimy :P


Patrząc na komorę silnika - po lewej stronie, w pobliżu filtra powietrza.

GORGI - 10 Grudzień 2008, 20:30

Witam
Pytanie a jak ta pompka wygląda

janucha78 - 10 Grudzień 2008, 20:37

wyglada tak http://moto.allegro.pl/it...klasa_w210.html wąż od tej pompki idzie do elektrozaworów ogrzewania.
GORGI - 10 Grudzień 2008, 21:12

Dzięki
Przed chwilą doszedłem do tego u siebie w samochodzie ale po obejrzeniu zdjęcia jestem pewien. Czy faktycznie ona załącza się tylko przy temp cieczy chłodzącej pow 50 stopni bo sprawdzałem teraz na zimnym silniku i nie czuć że chodzi

janucha78 - 10 Grudzień 2008, 21:18

Chyba powyzej 50 ale tylko odnosnie funkcji rest.przy normalnym ogrzewaniu chyba odrazu sie włacza.
Gerri - 10 Grudzień 2008, 22:43

GORGI napisał/a:
Witam
Pytanie a jak ta pompka wygląda


Tu jest jeszcze obrazek z EPC (element 150)

[ Dodano: 10 Grudzień 2008, 22:44 ]
Typowy objaw uszkodzenia pompki: dopóki auto jedzie, to w kabinie jest ciepło. Jak się auto zatrzyma, i motorek chodzi na luzie - to jest zimno jak w psiarni :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group