Układ chłodzenia, ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja - REST
Gerri - 9 Grudzień 2008, 21:25
PiotrekM napisał/a: |
Wystarczyło ją rozebrać i wyczyścić, oczywiście upewniając się czy nie padło coś innego. |
Były od różnych producentów. Niektóre rozbierały się fajnie - inne ulegały destrukcji...
btx - 9 Grudzień 2008, 22:49
Gerri to napisz jak to jest z ta pompka. Kiedy ona dziala jeszcze pomijajac REST ?
Gerri - 9 Grudzień 2008, 23:17
Włącza się w każdym przypadku wymagającym przepływu cieczy przez nagrzewnicę:
- REST
- w czasie pracy silnika ogrzewanie powyżej "min"
- załączone Webasto
To chyba tyle.
btx - 9 Grudzień 2008, 23:28
Gerri, Cytat: | w czasie pracy silnika ogrzewanie powyżej "min" |
caly czas ta pompka dziala kiedy ustawione jest ogrzewanie powyzej min ? czy jakos cyklicznie sie wlacza i wylacza ?
dziala w klimatronicu i manualu z funkcja rest?
Nex@pl - 10 Grudzień 2008, 14:48
Cytat: | caly czas ta pompka dziala kiedy ustawione jest ogrzewanie powyzej min ? czy jakos cyklicznie sie wlacza i wylacza ? |
Logiczne jest to, że działa cały czas przy włączonym ogrzewaniu, jezeli by nie działała nie byłoby przepływu wody w nagrzewnicy, przynajmniej ja tak to zrozumiałem.
btx - 10 Grudzień 2008, 15:17
logiczne jest, ze wymusza obieg na postoju, kiedy silnik nie dziala (pompa wody nie wymusza obiegu wody)
wtedy pomka grzeje wnetrze.
natomiast w trakcie jazdy(odpalony silnik) dzialanie jej jest dla mnie nielogiczne, bo przeciez pompa wody wymusza obieg wody w calym ukladzie to po co pompka ma dodatkowo chodzic ?
Camel- - 10 Grudzień 2008, 15:48
btx napisał/a: | natomiast w trakcie jazdy(odpalony silnik) dzialanie jej jest dla mnie nielogiczne, bo przeciez pompa wody wymusza obieg wody w calym ukladzie to po co pompka ma dodatkowo chodzic ? |
Też to mnie troche zastanawia... bo w takim razie w każdym samochodzie musiała by być taka pompka (nawet tam, gdzie nie ma klimy). Z kolei to oznacza, że jest szansa, że sobie dołoże ogrzewanie resztkowe
janucha78 - 10 Grudzień 2008, 17:24
Cytat z ksiażki Elektronika i elektrotechnika w pojazdach samochodowych. Przy bardzo niskiej temperaturze zewnetrznej,całkowicie otwartych zaworach cieczowych,ustawionym na maksimum ogrzewaniu i silniku pracujacym na biegu jałowym przepływ cieczy chłodzącej moze byc niewystarczajacy.wówczas urządzenie sterujace uruchamia za posrednictwem przekażnika dodatkowa elektryczna pompę cieczy chłodzacej.Ogólnie polecam ta książke.dokładnie sa opisane wszystkie systemy elektroniczne w samochodach.
Camel- - 10 Grudzień 2008, 18:31
Teraz pytanie. Gdzie powinienem znaleźć tą pompke? Jak ją znajde to będzie projekt REST bez klimy
Daniel - 10 Grudzień 2008, 18:35
Camel- napisał/a: | Teraz pytanie. Gdzie powinienem znaleźć tą pompke? Jak ją znajde to będzie projekt REST bez klimy |
Patrząc na komorę silnika - po lewej stronie, w pobliżu filtra powietrza.
GORGI - 10 Grudzień 2008, 20:30
Witam
Pytanie a jak ta pompka wygląda
janucha78 - 10 Grudzień 2008, 20:37
wyglada tak http://moto.allegro.pl/it...klasa_w210.html wąż od tej pompki idzie do elektrozaworów ogrzewania.
GORGI - 10 Grudzień 2008, 21:12
Dzięki
Przed chwilą doszedłem do tego u siebie w samochodzie ale po obejrzeniu zdjęcia jestem pewien. Czy faktycznie ona załącza się tylko przy temp cieczy chłodzącej pow 50 stopni bo sprawdzałem teraz na zimnym silniku i nie czuć że chodzi
janucha78 - 10 Grudzień 2008, 21:18
Chyba powyzej 50 ale tylko odnosnie funkcji rest.przy normalnym ogrzewaniu chyba odrazu sie włacza.
Gerri - 10 Grudzień 2008, 22:43
GORGI napisał/a: | Witam
Pytanie a jak ta pompka wygląda |
Tu jest jeszcze obrazek z EPC (element 150)
[ Dodano: 10 Grudzień 2008, 22:44 ]
Typowy objaw uszkodzenia pompki: dopóki auto jedzie, to w kabinie jest ciepło. Jak się auto zatrzyma, i motorek chodzi na luzie - to jest zimno jak w psiarni
|
|
|