To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa wspomagania

gshock - 15 Styczeń 2017, 14:50

Witam,

Mam problem ze wspomaganiem, otóż w chłodne dni wspomaganie strasznie buczy, zwłaszcza po odpaleniu silnika, jeśli samochód się nagrzeje to problem prawie znika do 0. Pomyślałem, że być może należy wymienić lub uzupełnić płyn do wspomagania? Jakieś sugestie? Jeśli to nie wystarczy to spróbuje nagrać dźwięk z objawami aby lepiej to zilustrować.

Pozdrawiam

Muciek - 15 Styczeń 2017, 14:54

gshock, jaki kolor oleju? U mnie zaczynało buczeć przy mocnym skręcaniu, a jak spojrzałem do zbiorniczka to płyn był dosłownie czarny. Po wymianie już ponad rok śmiga elegancko.
4mario - 15 Styczeń 2017, 15:53

Wymień płyn i ew dodaj ceramizera do układów wspomagania.
Adik2325 - 23 Marzec 2017, 21:46

Witam.
Nie działa mi wspomaganie w moim MB c200 1996 r 2.0 benzynka . Zaczęło się od chwilowego braku wspomagania podczas jazdy. Odrazu zatrzymałem się na parkingu żeby skontrolować co się dzieje(luźny pasek? Mało płynu?) okazało się że wszystko w porządku, pompa sucha, płyn jest przewody całe. Zgasiłem odpaliłem i wspomaganie wróciło. Przez trzy dni było wszystko dobrze i nagle znowu przestało działać. Na wyższych obrotach silnika powyżej 2tyś było ale słabe.Wróciłem do garażu jakieś 2 km, już kompletnie bez wspomagania. Poprosiłem żonę o kręcenie kierownicą a ja patrzyłem co się dzieje. Pompa strasznie wyje trzeszczy, wąż się pręży także chyba pompa ciśnie. I teraz pytanie co...? Pompa padła? Wąż gdzieś zatkany na zasileniu bądź na powrocie? Przekładnia wyzionęła ducha? Pytam bo nie mam możliwości teraz przedzwonić przewodów. Może ktoś się spotkał z czymś takim? Jest tam jakiś zawór zwrotny, bądź sterujący przepływem? Z góry dziękuję za pomoc i ewentualny trop.

Daniel - 23 Marzec 2017, 21:57

Adik2325, poziom płynu hydraulicznego masz prawidłowy?
Adik2325 - 23 Marzec 2017, 22:01

Tak. Płynu jest do połowy tego bagneta. Dodam że pompa poliftowa z czarnym plastikowym zbiornikiem.
Daniel - 23 Marzec 2017, 22:05

Adik2325 napisał/a:
Płynu jest do połowy tego bagneta.



Prawidłowy poziom płynu jest wyznaczony kreskami na bagnecie w zależności od temperatury. Więc pytam ponownie - czy poziom płynu w zbiorniczku jest prawidłowy?

Muciek - 23 Marzec 2017, 22:08

Do tego jaki kolor płynu? Bo u mnie stan niby był ale był czarny jak smoła, przez co i tak buczało na zakrętach i dziwnie chodziło.
perzu126 - 23 Marzec 2017, 22:24

Jak obstawiam, że jednak pompa może nie domagać. Brak jakichkoliwek danych o aucie (uwielbiam to :evil: ) pozwala zgadywać jaki typ pompy posiadasz.
Adik2325 - 23 Marzec 2017, 22:30

Daniel Z tego co odczytałem to poziom jest prawidłowy pomiędzy minimum a maximum.
Muciek Kolor płynu postaram się jutro ustalić.

[ Dodano: 23 Marzec 2017, 21:38 ]
perzu126, Już zaktualizowałem informacje o samochodzie.
Moje pierwsze podejrzenie też padło na pompę ale jak się kręci delikatnie kierownicą to przewód wysokiego ciśnienia od pompy do przekładni dęba staje czyli ciśnienie jest spore...

[ Dodano: 24 Marzec 2017, 08:55 ]
Sprawdziłem kolor płynu. Jest bardzo ciemny, a napewno nie był żółty, raczej czerwony.



Poziom płynu tak jak na zdjęciu.

[ Dodano: 28 Marzec 2017, 21:06 ]
Dziś wymieniłem pompę i oczywiście płyn i jak narazie wszystko działa jak należy. Dziękuję perzu126 za jak się okazało trafne obstawianie.

Doom - 5 Luty 2018, 16:11

Mam problem ze wspomaganiem, przez chwilę jeździłem z niskim poziomem płynu we wspomaganiu, było na czubku bagnetu czyli na minimum. Kilka dni temu przy skręconej kierownicy dodałem trochę gazu żeby sprawnie włączyć się do ruchu i od tej pory zaczęło buczeć przy kręceniu kierownicą i czuć na niej wibracje - oddawałem samochód do mechanika na wymianę poduszek silnika i poprosiłem aby dolali płynu bo brakuje. Myślałem że to wystarczy. Niestety jak kręcę kierownicą to buczy i czuć drgania na kierownicy. Poziom płynu w temperaturze ok -2 -0 jest na max przy wskazaniu 80stopni. Czyli dolali do górnej kreski. Próbowałem pokręcić kierownicą, żeby zobaczyć czy to nie zapowietrzony układ ale nic się nie zmieniło. Kierownica chodzi ciężej - wspomaganie jest słabsze niż wcześniej, czuć drgania i buczy. Pytanie czy to pompa pada czy może olej do wymiany ewentualnie odpalić silnik i sprawdzić czy olej ze zbiorniczka nie znika - w pierwszych postach tego tematu ktoś pisał że na zgaszonym silniku olej w zbiorniczku był a po uruchomieniu znikał. Ewentualnie jakiej pompy szukać ZF czy TRW ? Jeśli pompa pada to pewnie pojadę od razu na regeneracje przekładni, żeby już więcej tam nie zaglądać.


Mały update - płyn jest ładny żółty, niezależnie od temperatury jest go tyle samo. Przejechałem dzisiaj 50km, bez zmian. Nie wiem czy to normalne, wąż między pompą a prawdopodobnie przekładnią przy kręceniu kierownicą wygina się, czuć też dokładnie wibracje na pompie i zbiorniczku. Na dniach będę wymieniał napinacz i rolkę prowadzącą paska osprzętu to zobaczę czy czuć opór przy kręceniu kołem pompy.

Dulson - 25 Sierpień 2018, 08:44

Mam takie pytanie, bo w sumie ja mam przed lifta OM601, 93 rocznik i mam pompę metalową, okazało mi się, że zaczęła mi gdzieś cieknąć niestety (lokalizacja dokładna nie znana), chce ją naprawić bo i tak jeszcze chyba łożysko do wymiany bo hałasuje już powoli (nigdy nie było nic robione). Od początku był wlany płyn żółty do tej pompy i ja sam potem, nie świadomie wlewałem taki sam, czyli 236.3, a z tego co można się doczytać powinienem mieć 236.6, chociaż paczka WIS, wmawia mi że powinienem mieć 236.3. Pytanie czy inny płyn mógł uszkodzić mi uszczelkę? Mam z innego auta za darmo pompę plastikową, niestety szukając po google, na tym forum tematu zmiany pompy metalowej na plastikową nie mogę znaleźć. Więc mam takie pytanie czy jest taka możliwość? No bo w sumie jest dobra, a jak mnie będzie kusić to starą bym zalał i ewentualnie jak dowiem się co i jak z tym płynem jest to go zmienię na odpowiedni...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group