To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa wspomagania

Nex@pl - 8 Marzec 2010, 12:23

Z tego co wiem, to tam filtra nie ma, a przynajmniej ja nie widziałem... Metod jest kilka, ale i tak jest to dość czasochłonna robota, co do metody niech ktoś z doświadczeniem sie wypowie, ja tylko w Vito wymieniałem, a tam zbiorniczek jest poza pompą.
damian_2002 - 25 Kwiecień 2010, 21:18

podłączę się do tematu. czy olej we wspomaganiu sprawdza się na włączonym silniku czy na wyłączonym. powiem o co biega. mój merc dość głośno chodzi przy skręcaniu. otworzyłem korek na zbiorniku płynu i jest min. ale jak włącze silnik to cały olej ze zbiornika znika i jest tam pusto. dodatkowo olej jest jakiś brązowy i bardzo spieniony tzn są tam małę pęcherzyki powietrza tak bardzo spienione, że po kilku godzinach postoju ciągle się utrzymują w oleju. auto to MB 250 TD z 1996r z plastikowym zbiorniczkiem płynu wspomagania nad pompą
Daniel - 26 Kwiecień 2010, 10:44

damian_2002 napisał/a:
czy olej we wspomaganiu sprawdza się na włączonym silniku czy na wyłączonym.


Na wyłączonym. Na bagnecie jest jedynie zaznaczona temperatura pomiaru i tolerancja poziomu.

guardian_angel - 7 Październik 2010, 15:48
Temat postu: Łożysko od pompy wspomagania.
Witam.
Mam problem z powiedzmy to "chrobotaniem, trzeszczeniem" czegoś w komorze silnika powyżej 2 tyś obr. Z zewnątrz tego nie słychać lecz tylko w kabinie. Zostały wymienine paski i właśnie po tej operacji zaczeło chrobotać, dźwięk podobny jaki wydaje łożysko. Dźwięk rozchodzi się po paskach więc trudo zlokalizować skąd konkretnie dobiega. Drogą dedukcji i eliminacji elementów (napinacz wymieniony, łożyska na rolkach wymienione) zostaje pompa wspomagania. I tu mam pytanie czy ta pompa jest rozbieralna i czy da radę wymienić łożyska? Pompa z czarnym plastikowym zbiorniczkiem i bagnetem w nakrętce.

madzara31 - 7 Październik 2010, 15:53

guardian_angel napisał/a:
zostaje pompa wspomagania
I wody :wink:
Janusz51 - 7 Październik 2010, 15:58
Temat postu: Re: Łożysko od pompy wspomagania.
guardian_angel napisał/a:
Witam.
Mam problem z powiedzmy to "chrobotaniem, trzeszczeniem" czegoś w komorze silnika powyżej 2 tyś obr. Z zewnątrz tego nie słychać lecz tylko w kabinie. Zostały wymienine paski i właśnie po tej operacji zaczeło chrobotać, dźwięk podobny jaki wydaje łożysko. Dźwięk rozchodzi się po paskach więc trudo zlokalizować skąd konkretnie dobiega. Drogą dedukcji i eliminacji elementów (napinacz wymieniony, łożyska na rolkach wymienione) zostaje pompa wspomagania. I tu mam pytanie czy ta pompa jest rozbieralna i czy da radę wymienić łożyska? Pompa z czarnym plastikowym zbiorniczkiem i bagnetem w nakrętce.

Radziłbym jeszcze sprawdzić amortyzator napinacza,który może powodować drgania paska przy takich obrotach.

guardian_angel - 7 Październik 2010, 18:00

Teleskop napinacza jest ok, pasek nie drga, nie wibruje. To odgłos chrobotania tak jak by sie łożysko kończyło. Jak podczas pracy silnika lekko odpuszę napinacz to chrobotanie znika. Ale to chrobotanie jest słyszalne tylko w kabinie samochodu ! Ponawiam moje zapytanie, czy jest możlwe wymiana łożysk pompy wspomagania ?
rafa0015 - 7 Październik 2010, 20:31

Czyli rolka napinacza jest nowa to moze alternator i lozyska w nim .U mnie pasek halasuje poniewaz jest nie oryginalny, na starym mialem cisze mimo luzow na lozysku napinacza .A zaloz stary pasek z powrotem , w somie to napinacz obciaza wszystkie lozyska naciagajac pasek .Tak mysle ale sie moge mylic
guardian_angel - 8 Październik 2010, 09:19

Coraz bardzij zbliżam się do rozwiązania, wspomaganie chyba odpada natomiast bardziej pasuje pompa wody, znalazłem parę postów gdzie też ktoś mówił o chrobotaniu a potem padła pompa wodny.
Gąsior - 1 Listopad 2010, 14:00

Czy MB po lifcie pompa wspomagania z plastikowym zbiorniczkiem jest filtr oleju? jeżeli tak to jak się do niego dobrać?
patrykxc - 18 Listopad 2010, 10:52

Dzisiaj miałem taki problem. Wjeżdzam na podwórko, a tu kierownica jakoś zaczęła ciężko chodzić. Kiedy się zatrzymałem to próbuję kręcić kierownicą, ale chodzi ciężko i w pewnym układzie włączają się kontrolki ABS i Akumulatora. Mieliście podobny problem? U mnie ulewa to nie będę teraz zaglądał do pompy wspomagania itd. ale może ktoś miał podobnie...
grzesiekx - 18 Listopad 2010, 11:27

Płyn
sklerotyk - 26 Luty 2011, 20:07

proszę o poradę strasznie mi trzeszczy kierownica podczas skręcania, jak w polonezie po programie top gear(he he) a konkretnie kupiłem oryginalny płyn do wspomagania chcę go dolać ale widzę że go w zbiorniczku widać tuz pod tą białą jakby uszczelką, (zbiorniczek czarny plastikowy) i nie wiem czy mam go jeszcze dolać czy szukać innej przyczyny, temperatury teraz sami wiecie około -5st więc ten bagnecik mi nic nie mówi i płyn w zbiorniczku mam czerwony a ten oryginalny z Aso jest żółty, proszę o pomoc dzięki.
madzara31 - 1 Marzec 2011, 21:32

Ma może ktoś schemat części składowych pomp wspomagania (po liftowych) ? Jeśli tak ,proszę o zamieszczenie w temacie :idea:
rzuru222 - 1 Marzec 2011, 21:35

madzara31 napisał/a:
Ma może ktoś schemat części składowych pomp wspomagania (po liftowych) ? Jeśli tak ,proszę o zamieszczenie w temacie :idea:


w epc ni ma?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group