Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa wspomagania
włosek - 13 Kwiecień 2014, 11:12
Mi trochę oleju uciekło przez lekkie przetarcie węża i dlatego muszę uzupełnić, ponieważ bagnet nawet nie jest zamoczony.
P.S do prowizorycznego uszczelnienia takiego węża wystarczy srebrna taśma?
Alexander - 13 Kwiecień 2014, 11:13
U mnie wystarczy zdjąć pokrywę zbiorniczka. Nie chcę koledze w błąd prowadzić, ale chyba są płyny atf innego koloru. W sumie zaraz sprawdze...
Pioterek - 13 Kwiecień 2014, 11:35
włosek napisał/a: | Powiedzcie mi co będzie najbezpieczniej wlać do wspomagania? Mam w202 po lifcie z plastikową pompą - tak ją nazwijmy. |
Po lifcie jest inna norma MB 236.3 więc żółty. Przed liftem MB 236.6 czerwony.
Lista produktów z tą aprobatą: http://bevo.mercedes-benz...n/236.3_de.html
Alexander napisał/a: | U mnie jest czerwony przejrzysty.... |
No i co to mu pomogło?
włosek napisał/a: | P.S do prowizorycznego uszczelnienia takiego węża wystarczy srebrna taśma? |
Jak to wąż ciśnieniowy, to żadna taśma nie pomoże, jak niskiego ciśnienia, to może coś tam pomóc dopóki olej kleju nie rozpuści. Ogólnie i tak do wymiany i tak i to jak najszybciej.
włosek - 13 Kwiecień 2014, 11:38
Na takie info liczyłem! Dzięki !
Jaki jest koszt wymiany takiego węża? To jest chyba powrotny z chłodnicy.
Pioterek - 13 Kwiecień 2014, 11:44
Edit odwrotnie napisałem tzn kolory dobrze, tylko normy pomieszałem: potrzebujesz olej 236.3
http://www.w202.pl/viewto...=236.3&start=17
Zaraz poprawię.
Kosztu Ci nie podam, bo nie wiem o jaki waż chodzi.
włosek - 13 Kwiecień 2014, 11:46
Ok. Dzięki za info. Za chwilkę postaram się wrzucić foto węża.
[ Dodano: 13 Kwiecień 2014, 17:46 ]
Wrzucam fotki tego węża. Wychodzi on już w postaci metalowej rurki przed chłodnicę, tam robi okrążenie i wraca z powrotem do komory silnika. Pęknięty fragment jest "dolną" częścią tej pętli
[ Dodano: 13 Kwiecień 2014, 19:04 ]
Wydaje mi się, ze nie ma tam za dużego ciśnienia. Może to być chłodzenie płynu?
Alexander - 13 Kwiecień 2014, 21:25
ale robisz pod górkę! trzeba wymienić ten wąż i tyle...
włosek - 13 Kwiecień 2014, 21:31
Wiem, że trzeba wymienić
Orientuje się jaki jest tego koszt? Tak pi razi drzwi?
Alexander - 13 Kwiecień 2014, 21:37
ciekaw jestem gdzie w ogóle można taki wąż dostać. Jak nie w ASO to chyba tylko używany. A wymianą chyba poradzisz sobie sam
Pioterek - 13 Kwiecień 2014, 21:41
No tak to wygląda na ten do chłodnicy płynu. IMO szukać używki, bo nowy może kosztować jakąś sporą kwotę.
Albo rozwiązanie szybsze: przeciąć w miejscu przetarcia, w środek rurka metalowa o odpowiedniej średnicy + dwie opaski i skręcić. Będzie działać.
Alexander - 13 Kwiecień 2014, 21:55
jak kupiłem samochód to zauważyłem, że mi taki płyn cieknie dosłownie obok lewego reflektora. Właśnie z tego węża. O wiele mi pamięć nie myli, to 3 częściowy wąż: metal-guma-metal. Wymieniłem tę gumę bo była w kiepskim stanie. Ale po niecałych 2ch miesiącach znowu zaczęło cieknąć, wymieniłem na mocniejszy (uzbrojony) i jest ok..
włosek - 14 Kwiecień 2014, 13:20
Prowizorycznie spróbuję zrobić numer z metalową rurką i opaskami. Zobaczymy co to będzie
Alexander - 15 Kwiecień 2014, 18:39
włosek napisał/a: | Prowizorycznie spróbuję zrobić numer z metalową rurką i opaskami. | i tak prowizorycznie możesz skatować i pompę i przekładnię
Pioterek - 15 Kwiecień 2014, 19:12
Alexander napisał/a: | i tak prowizorycznie możesz skatować i pompę i przekładnię
|
Chętnie poczytam Twoje wywody. Możesz rozwinąć?
polofix - 15 Kwiecień 2014, 19:28
Pioterek napisał/a: | Alexander napisał/a: | i tak prowizorycznie możesz skatować i pompę i przekładnię
|
Chętnie poczytam Twoje wywody. Możesz rozwinąć? |
On ma rację. Wyleci olej w najbardziej nieodpowiednim momencie i pompa się automatycznie zatrze. Do tego niebezpieczeństwo podczas jazdy jak wspomaganie wysiądzie nagle.
A czy trudno wykręcić wąż i jechać tam gdzie zakuwają węże [sklep rolniczy itp] i za kilkadziesiąt zł mieć nowy zakuty wąż?
|
|
|