Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Pompa wspomagania
r0rk - 20 Styczeń 2016, 11:55
To faktycznie wygląda jakby się działo tylko podczas przechyłu, a poziom płynu sprawdzę, ale wymieniałem 3-4 miesiące temu właśnie z tego powodu i zero poprawy.
Macieyek - 28 Luty 2016, 07:28
Witam, mi dziś pompa klękła, to znaczy chodziła perfekcyjnie - zero problemów i nagle olej leci prawie ciurkiem ze środku (z łożyska) ? Co polecacie? Wymiana całej pompy na używkę chyba? Pompę mam z plastikowym zbiorniczkiem.
2. czy da się jakoś odłączyć pompę w prosty sposób aby jeździć bez wspomagania awaryjnie? - widzę że jest to na jednym pasku więc raczej lipa i się nie da nie? Nie chce jej zajeździć bo oprócz tego ze zaczęła lać chodzi jeszcze cacy.
wiskontii - 28 Luty 2016, 08:27
Macieyek, W dziale Zrób to Sam jest opis naprawy pompy,jak masz smykałkie to spróbuj sam zadziałać
Bez pompy niema jazdy
Macieyek - 28 Luty 2016, 08:47
wiskontii napisał/a: | Macieyek, W dziale Zrób to Sam jest opis naprawy pompy,jak masz smykałkie to spróbuj sam zadziałać
Bez pompy niema jazdy |
Dzięki widziałem ten temat, wszystko fajnie ale nawet nie wiem jak się ją zdejmuje
madzara31 - 28 Luty 2016, 08:53
Macieyek, Jaką pompę zastosowano u Ciebie ? Zbiorniczek czarny czy aluminiowy ?
Macieyek - 28 Luty 2016, 08:53
czarny
madzara31 - 28 Luty 2016, 09:00
Czyli pompa z łożyskiem tzw. nierozbieralna. Druknij sobie temat i jedź do mechanika. Macieyek napisał/a: | nie wiem jak się ją zdejmuje | Czyli smykałka do majstrowania słaba..... Ściągacza do koła pasowego pewnie brak ..... Nie zawracaj sobie głowy - druknij temat i śmigaj do mechanika.
Macieyek - 28 Luty 2016, 09:01
Hehe - dobra diagnoza. Niestety brak garażu a przez to i narzędzi i doświadczenia w grzebaniu. Lipa ! Bo nieraz by człowiek coś podłubał ! Ale jak ma się zabrać z młotkiem i przecinakiem to lepiej nie ruszać wcale. Już nieraz przerabiałem coś jakieś montaże car audio na parkingu to jeździłem po jeden klucz 10 km do sklepu. Nigdy więcej Dziekuję
mieleo2 - 21 Lipiec 2016, 17:42
U mnie jest też tzw.pompa nierozbieralna,ale jak widać są spece którzy to robią tylko gdzie ich szukać. Sam ją wyciągnąłem ,żeby przekonać się jak to z tymi pompami się ma.Kręcąc ręką słychać szurgotanie i lekki boczny luz ,i tu chyba nie ma wątpliwości ,że łożysko dobiega kresu. Czy Ktoś z Was zna takiego fachowca ,który by tą pompę zrobił tak jak tu na forum było przedstawione.:spawanie aluminium itd.
perzu126 - 22 Lipiec 2016, 23:15
No masz opis jak to zrobić. Delikatny luz osiowy to standard.
mieleo2 - 25 Lipiec 2016, 08:03
Tak opis mam ale spawanie aluminium to przerasta moje umiejętności.W moim miasteczku pewnie też takiego fachowca nie znajdę,chyba że rozwiązanie może być inne.
[ Dodano: 25 Lipiec 2016, 08:33 ]
Mam jeszcze pytanie do znawców tematu :czy pompa z starszego modelu (ta z metalowym zbiorniczkiem) będzie pasowała do nowszego modelu ( ta z plastikowym zbiorniczkiem)
Mors - 10 Sierpień 2016, 20:59
Panowie, w pompach od wspomagania z czarnym zbiorniczkiem jest filtr ? Przymierzam się do wymiany płynu od wspomagania i chcę od razu wymienić filtr.
oliva - 10 Sierpień 2016, 21:34
Mors, nie ma
kam2128 - 29 Listopad 2016, 22:24
A w jaki sposób w tej pompie z czarnym zbiorniczkiem wymienia się olej, wystarczy odessać ?
polofix - 29 Listopad 2016, 22:30
kam2128 napisał/a: | A w jaki sposób w tej pompie z czarnym zbiorniczkiem wymienia się olej, wystarczy odessać ? |
Z tego co pamiętam to trzeba po odessaniu odkręcić wężyk powrotny ze zbiorniczka, włożyć go w np butelkę i odpalić, skręcić kołami w lewo i w prawo i koniec.
Założyć wężyk zalać płynem, odpalić kręcić w lewo i w prawo, uzupełniać płyn.
Wężyk z butelką musi ktoś trzymać bo żyga dosyć mocno.
|
|
|