Ogólnie o C-klasie - archiwum - Podgrzewane lusterka
Piotrek82 - 1 Lipiec 2009, 02:19
No własnie, ale co zrobić kiedy na dworze jest ok 18 stopni na plusie jest późny wieczór i za każdym razem mam zaparowane lusterka? Jest jakiś sposób, żeby je właczyć manualnie czy muszę wyjść ze szmatką i ze spuszczona głową wytrzeć nią lusterka?
jjankiello - 1 Lipiec 2009, 07:04
Poczekać, aż zginie wilgoć z powietrza, bo po tych wszystkich deszczach jest jej w powietrzu dużo... albo znaleźć inną przyczynę parowania, bo jakoś mi nic nie paruje, a pada tu naprawdę sporo ostatnio.
G. - 1 Lipiec 2009, 08:02
Czy lusterka nie załączają się przypadkiem wraz z ogrzewaniem tylnej szyby?
Adaśko - 1 Lipiec 2009, 09:11
Cytat: | Czy lusterka nie załączają się przypadkiem wraz z ogrzewaniem tylnej szyby? | nie, takie rozwiązanie jest np. w Oplu, tu jest tak jak podgrzewane dysze spryskiwaczy, samo włącza się przy pewnej temp, w przypadku lusterek bodajże 5stC
Camel- - 1 Lipiec 2009, 09:52
Adaśko, no właśnie nie! Ostatnio gadałem o tym z makawalem (z makawelem? ). Pada deszcz, na dworze 20*C, a lusterka czysciutkie... Sam mówił, że odłączył jedno lustro i już nie było tak fajnie
topol - 1 Lipiec 2009, 10:01
Camel-, a mi coś sę kojarzy, że one są pod prądem cały czas, tylko jak temperatura lustra spada (odparowywanie jest przecież procesem endotermicznym) to zwiększa się natężenie prądu czyli mocniej grzeje?
Camel- - 1 Lipiec 2009, 10:17
topol, no tak tak, o tym mówię. Czyli jest tam jakiś mały temostacik i grzeje troche mocniej, troche słabiej
topol - 1 Lipiec 2009, 10:18
Camel-, to właśnie miałem na myśli....
Adaśko - 1 Lipiec 2009, 10:36
Coś w tym jest, dlatego pisałem, że lusterka nie są zależne od tylnej szyby, a jak dokładnie funkcjonuje tego nie wiem, Camel- napisał/a: | Czyli jest tam jakiś mały temostacik i grzeje troche mocniej, troche słabiej | to ma sens
Piotrek82 - 1 Lipiec 2009, 13:53
jjankiello napisał/a: | Poczekać, aż zginie wilgoć z powietrza, bo po tych wszystkich deszczach jest jej w powietrzu dużo... albo znaleźć inną przyczynę parowania, bo jakoś mi nic nie paruje, a pada tu naprawdę sporo ostatnio. |
Może i faktycznie jest sporo wilgoci, ale kiedy wychodzę z domu ok godziny pierwszej w nocy w takie wieczory jak mamy teraz czyli ciepłe i wilgotne ok 18 st to i szyby i lusterka mam zaparowane. Z szybami uda się coś zrobić, ale lusterka mimo, że jadę ok 20 minut nie chcą odparować. Włączam podgrzewanie tylnej szyby, nawiew na przednią, ale żedna z tych funcji nie włacza podgrzewania lusterek bocznych dlatego pytam czy jest jakiś manualny sposób na zaparowane lusterka oprócz suchej ścierki oczywiście .
Javoreczek - 1 Lipiec 2009, 17:13
Piotrek82 napisał/a: | dlatego pytam czy jest jakiś manualny sposób na zaparowane lusterka oprócz suchej ścierki oczywiście . |
nie ma
Daniel - 1 Lipiec 2009, 22:10
Javoreczek napisał/a: | Piotrek82 napisał/a: | dlatego pytam czy jest jakiś manualny sposób na zaparowane lusterka oprócz suchej ścierki oczywiście . |
nie ma |
Jedynie w warunkach zimowych (czyli niskich temperatur) działa podgrzewanie lusterek. W warunkach letnich (czyli rosa) nie ma możliwości "automatycznego" likwidowania wilgoci z powierzchni lusterek.
perzu126 - 7 Listopad 2009, 13:51
Zauwazylem dzis rano ze nie grzeje mi prawe lusterko. Jak sprawdzić co jest przyczyną? Mam miernik elektryczny tylko nie wiem jak z niego skorzystać... Prosze o rade jak sprawdzić co jest uszkodzone czy mata grzewcza czy moze termostat padł?
Daniel - 7 Listopad 2009, 13:59
perzu126 napisał/a: | Jak sprawdzić co jest przyczyną? |
Napięcie do lusterka dochodzi zawsze - więc miernikiem musisz sprawdzić kostkę przyłączeniową.
Potem lusterko do lodówki (wystarczy koło 0 st.) i pomiar maty grzewczej - jak "przejścia" nie ma, to albo mata uszkodzona albo termostat szlag trafił.
perzu126 - 8 Listopad 2009, 10:52
Wszystko wydaje sie proste, ale... Posiadam miernik elektryczny taki jak w załączniku. Czy ktoś może wytłumaczyć na co przełączyć to pokrętło i w które gniazda włożyć kable żeby zmierzyć napięcie i rezystancje na oporniku?
|
|
|