To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Podgrzewane lusterka

Piotrek82 - 1 Lipiec 2009, 02:19

No własnie, ale co zrobić kiedy na dworze jest ok 18 stopni na plusie jest późny wieczór i za każdym razem mam zaparowane lusterka? Jest jakiś sposób, żeby je właczyć manualnie czy muszę wyjść ze szmatką i ze spuszczona głową wytrzeć nią lusterka?
jjankiello - 1 Lipiec 2009, 07:04

Poczekać, aż zginie wilgoć z powietrza, bo po tych wszystkich deszczach jest jej w powietrzu dużo... albo znaleźć inną przyczynę parowania, bo jakoś mi nic nie paruje, a pada tu naprawdę sporo ostatnio.
G. - 1 Lipiec 2009, 08:02

Czy lusterka nie załączają się przypadkiem wraz z ogrzewaniem tylnej szyby?
Adaśko - 1 Lipiec 2009, 09:11

Cytat:
Czy lusterka nie załączają się przypadkiem wraz z ogrzewaniem tylnej szyby?
nie, takie rozwiązanie jest np. w Oplu, tu jest tak jak podgrzewane dysze spryskiwaczy, samo włącza się przy pewnej temp, w przypadku lusterek bodajże 5stC
Camel- - 1 Lipiec 2009, 09:52

Adaśko, no właśnie nie! :P Ostatnio gadałem o tym z makawalem (z makawelem? :D ). Pada deszcz, na dworze 20*C, a lusterka czysciutkie... Sam mówił, że odłączył jedno lustro i już nie było tak fajnie :)
topol - 1 Lipiec 2009, 10:01

Camel-, a mi coś sę kojarzy, że one są pod prądem cały czas, tylko jak temperatura lustra spada (odparowywanie jest przecież procesem endotermicznym) to zwiększa się natężenie prądu czyli mocniej grzeje? :roll:
Camel- - 1 Lipiec 2009, 10:17

topol, no tak tak, o tym mówię. Czyli jest tam jakiś mały temostacik i grzeje troche mocniej, troche słabiej :)
topol - 1 Lipiec 2009, 10:18

Camel-, to właśnie miałem na myśli.... :mrgreen:
Adaśko - 1 Lipiec 2009, 10:36

Coś w tym jest, dlatego pisałem, że lusterka nie są zależne od tylnej szyby, a jak dokładnie funkcjonuje tego nie wiem,
Camel- napisał/a:
Czyli jest tam jakiś mały temostacik i grzeje troche mocniej, troche słabiej
to ma sens :roll:
Piotrek82 - 1 Lipiec 2009, 13:53

jjankiello napisał/a:
Poczekać, aż zginie wilgoć z powietrza, bo po tych wszystkich deszczach jest jej w powietrzu dużo... albo znaleźć inną przyczynę parowania, bo jakoś mi nic nie paruje, a pada tu naprawdę sporo ostatnio.


Może i faktycznie jest sporo wilgoci, ale kiedy wychodzę z domu ok godziny pierwszej w nocy w takie wieczory jak mamy teraz czyli ciepłe i wilgotne ok 18 st to i szyby i lusterka mam zaparowane. Z szybami uda się coś zrobić, ale lusterka mimo, że jadę ok 20 minut nie chcą odparować. Włączam podgrzewanie tylnej szyby, nawiew na przednią, ale żedna z tych funcji nie włacza podgrzewania lusterek bocznych dlatego pytam czy jest jakiś manualny sposób na zaparowane lusterka oprócz suchej ścierki oczywiście :D .

Javoreczek - 1 Lipiec 2009, 17:13

Piotrek82 napisał/a:
dlatego pytam czy jest jakiś manualny sposób na zaparowane lusterka oprócz suchej ścierki oczywiście :D .


nie ma

Daniel - 1 Lipiec 2009, 22:10

Javoreczek napisał/a:
Piotrek82 napisał/a:
dlatego pytam czy jest jakiś manualny sposób na zaparowane lusterka oprócz suchej ścierki oczywiście :D .


nie ma


Jedynie w warunkach zimowych (czyli niskich temperatur) działa podgrzewanie lusterek. W warunkach letnich (czyli rosa) nie ma możliwości "automatycznego" likwidowania wilgoci z powierzchni lusterek.

perzu126 - 7 Listopad 2009, 13:51

Zauwazylem dzis rano ze nie grzeje mi prawe lusterko. Jak sprawdzić co jest przyczyną? Mam miernik elektryczny tylko nie wiem jak z niego skorzystać... Prosze o rade jak sprawdzić co jest uszkodzone czy mata grzewcza czy moze termostat padł?
Daniel - 7 Listopad 2009, 13:59

perzu126 napisał/a:
Jak sprawdzić co jest przyczyną?


Napięcie do lusterka dochodzi zawsze - więc miernikiem musisz sprawdzić kostkę przyłączeniową.

Potem lusterko do lodówki (wystarczy koło 0 st.) i pomiar maty grzewczej - jak "przejścia" nie ma, to albo mata uszkodzona albo termostat szlag trafił.

perzu126 - 8 Listopad 2009, 10:52

Wszystko wydaje sie proste, ale... Posiadam miernik elektryczny taki jak w załączniku. Czy ktoś może wytłumaczyć na co przełączyć to pokrętło i w które gniazda włożyć kable żeby zmierzyć napięcie i rezystancje na oporniku?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group