To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Mercedes W210 (okularnica) - jak podladowac aku?obsluga prostownika

paulaner - 11 Styczeń 2009, 16:46
Temat postu: jak podladowac aku?obsluga prostownika
witam,
moze brzmi smiesznie,ale nie mialem okazji sie wczesniej tym bawic.Zanim cos zrobie zle zapytam sie Was.Mam taki akumulator jak na zdjeciu i prostownik pozyczony.Jak to wszystko popodpinac i ile sie musi ladowac?Tzn plusowy kabel do + i minosuwy do-To to wiem.Ale prostownik ma jakis przelacznik 6V-12V.Teraz aku jest podlaczony i wskazuje to co widac.Jak przelacze na 6V to niec nie pokazuje.Dodam, ze aku jest calkowicie wyladowany,ale nie jest stary.Ma ok.1,5roku.

Jary - 11 Styczeń 2009, 18:41

paulaner napisał/a:
Jak przelacze na 6V to niec nie pokazuje.


To nie przełączaj, bo aku masz 12V przecież, prostownik trochę za słaby ( 4A), też naładuje co prawda, myślę że 48 h wystarczy, inaczej mówiąc odłącz jak wskazówka amperomierza spadnie na "0" .

G. - 11 Styczeń 2009, 18:43

To proste: podłączasz kable, ustawiasz na 12V i jazda. Prostownik sam dobierze prąd ładowania. Najlepiej zostaw całość na noc, rano aku powinien być naładowany do takiego stopnia, aby dało się bez problemu odpalić samochód. Jeśli masz możliwość odkręcenia korków aku, to warto je odkręcić na czas ładowania. Ale nie w każdym aku taka możliwość istnieje.
paulaner - 11 Styczeń 2009, 18:50

oki!dzieki wam za wskazowki!laduje sie juz na 12V.korki odkrecilem, bo jakos tak mi sie kiedys o uszy obilo, ze lepiej odkrecic.mam nadzieje, ze chaty do rana nie spale :P
Zobyczymy czy gablota jutro odpali :roll:

pozdrawiam

bubu_piotr - 12 Styczeń 2009, 03:04

paulaner,
Jak aku będzie ciepły to będzie miał dość. Elektrolit zacznie "puszczać bąki" :P to też dość !

Gerri - 12 Styczeń 2009, 07:25

bubu_piotr napisał/a:

Jak aku będzie ciepły to będzie miał dość. Elektrolit zacznie "puszczać bąki" :P to też dość


Nieprawda. Jeżeli akumulator będzie ładowany zbyt silnym prądem to (pomimo że będzie nienaładowany) również będzie się grzał i silnie gazował.

paulaner - 12 Styczeń 2009, 16:19

bubu_piotr napisał/a:
paulaner,
Jak aku będzie ciepły to będzie miał dość. Elektrolit zacznie "puszczać bąki" :P to też dość !


Po ok.20godz.ladowania, aku nie wydawal z siebie zadnych podejrzanych dzwiekow.Tj.nie kichal,nie pierdzial :D ,nei byl cieply i nic sie nie gotowalo :roll: i wskazowka pokazwala tak jak na samym poczatku czyli 2.No ale odpielem go wlozylem do auta i zapalil! To sie chyba naladowal, nie :?: :!:

G. - 12 Styczeń 2009, 18:06

paulaner napisał/a:
To sie chyba naladowal, nie :?: :!:

Czy naładował w pełni, to nie wiem. Raczej nie :-) Ale skoro wystarczyło mu siły aby odpalić auto, to możesz spać spokojnie. O ile ładowanie i sam aku w :mb: masz sprawne ;-)

godaC - 12 Styczeń 2009, 19:16

Z tego co wiem to akumulator ładuje się ;10% mocy przaz 10 godzin lub5%mocy przez 20 godz. czyli akumulator 88Ah- 8,8A przez10 godz.lub 4,4A przez20godz. Im dłuższe ładowanie tym prąd (A)mniejsze :wink:

[ Dodano: 12 Styczeń 2009, 19:18 ]
PS, Ten prostownik ma tylko 4A.

paulaner - 12 Styczeń 2009, 19:23

godaC napisał/a:
Z tego co wiem to akumulator ładuje się ;10% mocy przaz 10 godzin lub5%mocy przez 20 godz. czyli akumulator 88Ah- 8,8A przez10 godz.lub 4,4A przez20godz. Im dłuższe ładowanie tym prąd (A)mniejsze :wink:

[ Dodano: 12 Styczeń 2009, 19:18 ]
PS, Ten prostownik ma tylko 4A.


czyli by sie zgadzalo, bo skoro prostownik ma tylko 4A i ladowalem go ok.20 godzin to mu duzo nie braklo do pelnego doladowania. :D Tylko dlaczego wskazowka nie drgnela ani milimetra? :idea:
Ja sie tam na pradach wyjatkowo nie znam stad moje zainteresowanie tym sprytnym urzadzeniem jakim jest prostownik! :P
Wazne, ze nic nie wybuchlo :lol:

oliva - 12 Styczeń 2009, 20:26

paulaner napisał/a:
Tylko dlaczego wskazowka nie drgnela ani milimetra?


a czy podczas podłączania i odłączania wskazówka rusza się (góra, dół), bo może zepsuty wskaźnik i na stałe pokazuje 2A?

Pozdrawiam

godaC - 12 Styczeń 2009, 20:30

Przy ładowaniu akumulatora wydziela się WODÓR :!: ,jest to gaz lekki unoszący się tylko do gory .Dlatego należy uwazać by nie przykrywac akumulatora. BO gdybyś nad ładujacym się akumulatorem zainstalował tzw.mały spadochron to wodór wnim zebrany gdyby dostał iskrę to pier......cie jest niezłe.
paulaner - 12 Styczeń 2009, 20:31

oliva napisał/a:
a czy podczas podłączania i odłączania wskazówka rusza się (góra, dół), bo może zepsuty wskaźnik i na stałe pokazuje 2A?


tak,tak!wskazowka reaguje na podlaczenie i odlaczenie, a wiec jest raczej sprawna.

godaC - 12 Styczeń 2009, 20:37

Może być zepsuty,lecz jezeli na poczatku ładowania było np.6 a teraz 2 i prostownik sie nie spalił to idzie ku dobremu :)
Marcin13736 - 12 Styczeń 2009, 20:55

Dobra to tak od strony elektrycznej. Akumulator można ładować prądem nawet 20- 30 A, bo tyle może pobierać duży akumulator od czołgu. Najważniejsze jest napięcie. Nie wolno przekraczać 14,5V. Przy całkowitym rozładowaniu akumulatora zalecane jest ładowanie napięciem nawet 16,5V ale niskim prądem max 0,1 X pojemność Ah. Powyżej 14,7V następuje efekt przeładowania ogniw i powodowanie gazowania elektrolitu....

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group