LPG - swiece zaplonowe do lpg
majk201 - 9 Luty 2009, 19:20
Na stronie NGK można dobrać świece do marki, modelu i silnika włącznie ze swiecami zalecanymi do samochodów z instalacja LPG/CNG. Ja mam takie jak producent zaleca - NGK V-Line 24
I wole nie eksperymentować z innymi niż producent zalecił.
merlin2 - 30 Czerwiec 2009, 12:41
do gazu zalecają jednoelektrodowe markowe , z mniejsza przerwą pomiędzy elektrodami 0,7 -0,8 mm, wymiana co 30 tys,częściej niż w benzynie,występują wyższe temp spalania
jesli chodzi o swiece wieloelektrodowe do gazu, to gazownicy nie polecaja ,- trudniej później skorygowac odstep miedzy elektrodami, a powinien byc mniejszy
Marcin Pop. - 30 Czerwiec 2009, 14:12
merlin2 napisał/a: | jesli chodzi o swiece wieloelektrodowe do gazu, to gazownicy nie polecaja ,- trudniej później skorygowac odstep miedzy elektrodami, |
bo się nie koryguje w wieloelektrodowych
Przykład z mojej autopsji:
wsadziłem kiedyś do mojego silnika (111.920 - przed liftem) świece 4-ro elektrodowe. Producent zaleca jednak świece 1-no elektrodowe. Efekt: podczas następnej kontroli (co 15kkm sprawdzenie / czyszczenie) wyraźnie były ślady pracy świecy na 2 elektrodach - i te 2 elektrody były czyste o kolorze dla silnika w stanie technicznym b.dobrym. Pozostałe 2 elektrody (te niepracujące) były czarne, z nagarem - to były te, które są oddalone najdalej od elektrody środkowej.
Z ciekawości sprawdziłem szczeliny na wszystkich 4 świecach na projektorze profilowym (przyrząd optyczny z dokładnością 0,01mm).
Wyniki pomiaru - dla 4 świec - średnio:
1 el. - 0,65 - 0,8mm,
2 el. - 0,85 - 1,00mm,
3 el. - 1,05 - 1,20mm,
4 el. - 1,20 - 1,50mm.
Tak jak napisałem: 3 i 4 - nie było pracy wogóle, były zakopcone, z nagarem.
Na 1 i 2 elektrodzie świece pracowały, kolor prawidłowy, nagaru niedużo.
Wywaliłem te świeczki do kosza!
Założyłem wg. zaleceń producenta: BERU 14F-8DUO - jednoelektrodowe, przerwa 0,8mm. Efekt: spalanie (kolor) prawidłowe, mało nagaru.
Przejechałem na tych BERU k. 50kkm i podczas każdego czyszczenia wyglądają tak samo - aż miło patrzeć.
Następne będą także wg. zaleceń producenta (też kupię te same BERU)
Na tych świecach motor M111.920 ma problemy ze spalaniem:
http://www.motoplatforma....owa-beru-uxf-79
A na tych świecach przejechałem już 50kkm i "0" problemu.
http://sklep.salko.pl/ind...wieca%20iskrowa
merlin2 - 30 Czerwiec 2009, 16:13
4elektrodowe świece są dobre ale tylko do benzyny,gwarantuja pewniejszą iskre, plynniejszą prace silnika, łatwiejsze uruchomienie zimnego silnika,ale tylko benzyna, do gazu świece jak wspomniałem w wątku powyżej
max1975 - 30 Czerwiec 2009, 19:58
Ja założyłem świece takie jak podaje katalog i kupiłem NGK 4-elektrodowe mam silnik po lifcie (111.921) i sprawują się dobrze jak na benzynie i na gazie nie ma żadnych problemów
topol - 1 Lipiec 2009, 09:10
Ja używam normalnych świec i oleju.... nie ma żadnych problemów...
Cielu87 - 20 Sierpień 2009, 06:44
Odświeże z zapytaniem gdyż nie chce zaśmiecać forum nowym kórtkim zapytaniem:
Czy te będą odpowiednie co c180? http://moto.allegro.pl/it..._wyprzedaz.html
cenoley - 23 Październik 2009, 18:21
Witam , ja dziś wymieniłem sugerując się katalogiem Świece zapłonowe Vline 17 BCP6E produkcji japońskiej firmy NGK . Koszt jednej szt. 8,5zł.
madzara31 - 23 Październik 2009, 19:32
cenoley napisał/a: | Vline 17 BCP6E | Większego badziewia nie mieli
[ Dodano: 23 Październik 2009, 19:36 ]
cenoley napisał/a: | Koszt jednej szt. 8,5zł. | Powiedzieli Ci że w promocji Jaki koszt takie i świece.Oooo i LPG Kolega ma (upss to dział lpg ) Ja nie mam LPG,a świece za 100zł kładę.
[ Dodano: 23 Październik 2009, 19:39 ]
cenoley napisał/a: | Vline 17 BCP6E produkcji japońskiej firmy NGK . | Ten szajs ciężko dogrzać,a efekt jest taki że nowe wykręcasz i zamiast koloru siwego jest czarny.
cenoley - 23 Październik 2009, 19:55
madzara31 napisał/a: | Powiedzieli Ci że w promocji Jaki koszt takie i świece.Oooo i LPG Kolega ma Ja nie mam LPG,a świece za 100zł kładę.
| nie były w promocji!
Cytat: | Ten szajs ciężko dogrzać,a efekt jest taki że nowe wykręcasz i zamiast koloru siwego jest czarny.
|
Tutaj się nie zgodzę, świece które wykręciłem były białe(no ..lekko siwy kolor) świadczący o dobrym spalaniu a ich symbol to....sam się zdziwiłem -NGK 17 BCP6E
Wymieniłem ponieważ mają przejechane ponad 50kkm( tak określił mechanior)..jestem zadowolony , autko pali na dotyk,jakby kosztowały 100zł też bym dał , katalog NGK wskazuje te świece jako właściwe do W202 rocznik 93-97 z LPG i tyle....
madzara31 - 23 Październik 2009, 20:00
A czemu nie kładziesz (kładziecie) świec które przewidział projektant silnika Takich jakie w fazie projektowania pracowały na hamowni Takich jakie są na naklejce przed silnikiem
cenoley - 23 Październik 2009, 20:16
Jeżeli chodzi o mnie to szukałem BERU 14F-8DUO, ale gość z Czeladzi- tam jest sklep
http://sklep.salko.pl/pro...RE.1,2-E7F.html
informuje mnie że ma na stanie ostatnie dwie sztuki i więcej nie będzie--- wiec kupuje się to co jest dedykowane do LPG czyli ......
http://www.ngkntk.pl/inde...C+180+%28202%29
Pozdro.
madzara31 - 23 Październik 2009, 20:32
Czyli Kolega swoje zakupy i czyny poparł mocnymi dowodami i uzasadnił je .Jestem przekonany.Pozdrawiam.
PS.Co do świec z którymi miałem styczność.Cholera może chińskie Szerokości.
topol - 26 Październik 2009, 09:58
cenoley, A w ASO nie mieli?
cenoley - 26 Październik 2009, 12:36
Szczerze mówiąc sklep ze świecami miałem pod ręką, nie było Beru to kupiłem NGK, o ASO nie pomyślałem,reasumując zarówno BERU 14F-8DUO jak i NGK 17 BCP6E to świece dedykowane do C-180 z LPG 93-97r .
|
|
|