To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - swiece zaplonowe do lpg

tomaszeklolek - 15 Listopad 2009, 21:37

gdzie indziej ( nie na forum w202) wyczytalem ze jednak ma znaczenie te zmniejszenie przerwy.... a przewody... mam merca z 94r real przebieg 190tys i nie wiem jakie przewody ale pewnie oryginalne. u mnie wszystko ladnie chodzi ale dawno swiece nie byly zmieniane wiec mozna zmienic zwlaszcza ze podobno przy gazie czesciej sie to robi. narazie na gazie zrobilem 10tys ale nie wiem kiedy swiece byly zmieniane 20tys to maja na pewno bo tyle km zrobilem w polsce a w niemczech kiedy byly zmieniane swiece to ch.. wie ;p u mnie w sklepie maja po 7.50 ngk bcp6e i chyba na takie zmienie... ale z ta przerwa nie wiem do konca na ile zmniejszyc bo do instalacji gazowej lepiej jak jest troszke mniejsza przerwa ale dokladnie ile zrobic...;]
jugi1971 - 15 Listopad 2009, 22:05

merlin2 napisał/a:
do gazu zalecają jednoelektrodowe markowe , z mniejsza przerwą pomiędzy elektrodami 0,7 -0,8 mm, wymiana co 30 tys,częściej niż w benzynie,występują wyższe temp spalania

jesli chodzi o swiece wieloelektrodowe do gazu, to gazownicy nie polecaja ,- trudniej później skorygowac odstep miedzy elektrodami, a powinien byc mniejszy

A to kolega czytał? Nie ma co się spodziewać laboratu w tak wałkowanym temacie. Nie wiem jak do twojego, ja u siebie założyłem zgodne z katalogiem NGK ze zmniejszoną fabrycznie szczeliną i jest wszystko ok. Zapłon spalanie jak należy. Więc kup zmieniaj i ciesz się jazdą, bo inaczej przez tę szczelinę wyłysiejesz chłopie :wink: .

tomaszeklolek - 15 Listopad 2009, 22:15

to jakie te ngk kupiles ze maja zmniejszona szczeline i ile ona wynosi?
jugi1971 - 15 Listopad 2009, 22:35

Człowiek to było jakieś dwa miesiące i 10000 km temu. Nie pamiętam w sklepie gdzie kupuję wszystkie części eksploatacyjne kolo wybrał mi świece na podstawie katalogu NGK była wersja noemalna i druga o tym samym oznaczeniu ale z inną szczeliną wzięłem te drugie i hula nic ci nie da onaczenie moich bo mamy inne silniki tak więc jeszcze raz powiadam zamiast szukać problemu tam gdzie go nie ma idź do dobrego sklepu i ...
tomaszeklolek - 15 Listopad 2009, 22:38

... przeciez jakie w sklepie mi podadza to ja wiem... ale to wcale o to nie chodzi... ps kiepska pamiec masz :D
jugi1971 - 15 Listopad 2009, 22:44

No to jak podadzą to się dowiesz :P . A tak zasadniczo to koniec OT. miłego mierzenia.
tomaszeklolek - 15 Listopad 2009, 22:46

jakbys czytal to juz dawno wiem jakie w sklepie podaja i za ile sa... wiadomo ze mozna by sobie wybrac inne ale mi chodzilo teraz wlasnie o ta przerwe.... ja nie bede mierzyl bo mechanik mi to bedzie robil. jak ktos zmniejszal to niech pisze na ile ;)
jugi1971 - 15 Listopad 2009, 23:06

Czytanie ze zrozumieniem to wielka umiejętność.
madzara31 - 24 Marzec 2010, 17:39

A jak długo Koledzy eksploatujecie świece zapłonowe w swoich motorach(z gazem i bez) :?: U mnie 40-ty tysiąc idzie....Jak myślicie...na emeryturę z nimi :?:
Camel- - 24 Marzec 2010, 20:13

madzara31, wszystko zależy od ich stopnia zużycia. Warto co 10-20 tys zaglądać do nich i sprawdzać przerwę między elektrodami. Jeśli wyglądaja na niewypalone, warto ustawić (o ile się da - czyli wszystkie jedno-elektrodowe i nie wszystkie wieloelektrodowe) przerwę na oryginalną i śmigać dalej. Mi 4-elektrdowe Beru starczyły na 30-pare tysięcy i przerwa była już na tyle duża, że zaczęło gubienie zapłonów (trochę niezdrowe dla cewek), dlatego warto je kontrolować co 10-20 tys. Aktualnie śmigam od 7 tys na zwykłych Boschach, takie same jak zresztą wyciągnąłem oryginalnie z auta. Tata zrobił na oryginalnych NGK w Skodzie 60 tys i nadawały się do zmiany. Także myśle, że 60 tys to górna półka, nawet jeśli samochód jeżdzony na benzynie, to koszt częstszej wymiany świec jest nieporównywalnie niższy od wymiany cewek :)
madzara31 - 24 Marzec 2010, 22:33

Czyli emerytura.Wychodzi że 30 tysi to czas na wymianę i nie ma co szkłem tyłka wycierać :idea:
Inne sugestie :idea:

Przemek - 1 Kwiecień 2010, 20:37

Ja dzis wymienilem swiece na NGK V-LINE 17 BCP6E, o dziwo w niemcowni jeszcze zalozone byly 4 elektrodowe Beru mimo ze dedykowane sa 1 elektrodowe.
Komplet czyli 4 szt kosztowal 30 zl ;)

godaC - 1 Kwiecień 2010, 22:37

Jako inna sugestia :!:


Ja mam w innym aucie (do pracy) świeczki BRISK które już przeleciały ponad 100 tyś. i co ciekawe ostatnio musiałem na jednej zmniejszyć przerwę bo Mi rano na gazie przerywał na jednej. :mb: też ,,chodzi,, na tych świecach ale nie ,,gazowany,, . Uważam że świeczki tej firmy są godne polecenia. Gwarancja na nie to 70 tyś km.
3-y elektrodowe

topol - 1 Kwiecień 2010, 23:07

Ja miałem normalne..
kamill09 - 2 Kwiecień 2010, 22:32

Jakie świece byście poradzili do mojej :mb: ?? :wink:
Gaz sekwencja załozony no końcy 2008r, w sumie jeżdzony na nim około roku, bo troche samochód stał. A że kupiłem niedawno to co z tymi swiecami wczesniej sie działo to pojecia nie mam. I mysle, ze warto było by wymnienić za czasu :wink:
Wiec czekam na propozycje świeczek :D
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group