To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - swiece zaplonowe do lpg

jacon - 8 Kwiecień 2010, 20:07

A ja dalej poproszę o odpowiedz odnośnie mojego postu dotyczącego świeczek.
Nex@pl - 9 Kwiecień 2010, 07:36

jacon napisał/a:
A ja dalej poproszę o odpowiedz odnośnie mojego postu dotyczącego świeczek.


Jak porównasz noty katalogowe producenta i wszystkie parametry będą się zgadzać to tak, będzie to zamiennik.

Szczerze...? Wątpie...

gucionexia - 16 Czerwiec 2010, 07:56

Jaką przerwe ustawić dla swiecy pod gaz 0.7 cz 0.8mm
Camel- - 16 Czerwiec 2010, 22:37

gucionexia, taką jaką producent świecy zaleca ;)
gucionexia - 17 Czerwiec 2010, 15:23

Ot mi żeś mi pomógł :( Do gazu rzekomo zmniejsza ta szczeline tylko o ile.
G. - 17 Czerwiec 2010, 15:32

gucionexia napisał/a:
Do gazu rzekomo zmniejsza ta szczeline tylko o ile.

Już to wrzucałem - Kompendium Wiedzy o LPG:
http://forum.vectra-unlim...ead.php?t=56793
Cytat:
Odstęp elektrod: tutaj możemy najwięcej pomóc naszemu spracowanemu układowi zapłonowemu. Dla LPG odstęp elektrod należy zmniejszyć tak aby zniwelować różnice 30% w oporze elektrycznym mieszanek LPG-powietrze, benzyna-powietrze. Przerwa powinna wynosić 0,7-0,8 mm. I tutaj pojawia się poważny problem. Można to zrobić tylko w świecy jednoelektrodowej. Dlatego właśnie gazownicy polecają ten rodzaj świec. Teraz pewnie posypią się gromy na moje stwierdzenie ale postaram się bronić. Niech ktoś mi pokaże w naszym kraju szczelinomierz do ustawienia świecy wieloelektrodowej (tak na marginesie świeca oryginalna do X20XEV (2-elektrodowa) ma przerwę na każdej elektrodzie po 1,1). Rzeczywiście takie narzędzie istnieje (wygląda jak zestaw rurek o odpowiedniej grubości ścianek) ale ze wzglądu na różną grubość elektrody środkowej jest to narzędzie dedykowane tylko do jednego rodzaju świec i produkowane tylko przez producenta tychże. ( np. NGK tylko do NGK, Bosch tylko Bosch). Poza tym nie służy do ustawiania przerwy ale tylko do jej sprawdzenia (w zamyśle powinno się sprawdzać odstępy świec po wyjęciu ich z pudełka czy nie została np. upuszczona, uszkodzona w transporcie i zmieniła się fabryczna przerwa). Niby to jest to samo co zwykły szczelinomierz ale wyobrażacie sobie ustawianie kilku elektrod na rurce 2 mm o średnicy ścianki 0,7?. Narzędzie jest zniszczone po 2 elektrodach. Pomijam oczywiście to że można uszkodzić sama świecę wyłamując lub uszkadzając niewidocznie elektrodę środkową (ustawialibyśmy przerwę względem środkowej elektrody ale w poziomie a nie w pionie jak to ma miejsce w jednoelektrodowej) i to w sposób na tyle ukryty ze wygląda OK, ale w ogóle nie spełnia tego do czego została stworzona. Między bajki należy także włożyć stwierdzenie ze można ustawić na oko. Patrząc na wykres zależności napięcia i odstępu widzimy że każde 0,2mm to około 1000V. Więc tylko świeca jednoelektrodowa daje nam jako taką pewność. I dobrze by było żeby się ktoś do tego przyłożył a nie zrobił tego na kolanie. Pomijam tutaj stwierdzenia jakie kiedyś słyszałem że np. świeca 4 elektrodowa to generuje 4 iskry a świeca BRISK Sport to ma taka elektrodę że wyskakuje z niej taka iskra jak kula ognia. Prawa fizyki sa nieubłagane. Iskra jest tam gdzie ma najmniejszy opór. Skoro przy gazie powinniśmy wymaniać świece często czyli np. co 10000km to świeca jednoelektrodowa spokojnie da sobie radę a i pomoże naszemu silniczkowi w poprawnej pracy w przypadku zmniejszonej przerwy.

pawelwy - 17 Czerwiec 2010, 16:25

nic nie powinno się robić ze świecami. nie wolno też wierzyć w świece do gazu, oleje i kable. nie ma czegoś takiego. gaz jako paliwo jest lepszy od benzyny. nie ma siarki, lepiej miesza się z powietrzem, ma większą wartość oktanową, ma zimniejszy płomień. ma tylko jedno wymaganie - układ zapłonowy musi być sprawny, a instalacja dobrze wyregulowana. świece nie muszą być wymieniane jakoś częściej, a przerwa jaką ustawił producent jest optymalna.
już ponad 190 tys. km ma pokonane na gazie jeden z samochodów w rodzinie. świece ngk wymieniane co 20-30 tys. przewody nigdy nie dotykane. jak się zaczyna kombinować i udoskonalać to nie zawsze jest lepiej. jak coś kuleje to trzeba zlikwidować przyczynę, a nie próbować likwidować skutki.

gucionexia - 18 Czerwiec 2010, 14:56

Gomezio, Dzięki serdeczne :lol:

A problem w moim gazem polegał na banalnej sprawie jeden z przewodów idacych od kolektora, nie wiem do czego jest ale był ucięty i tym samym łapał lewe powietrze.

kamill09 - 19 Czerwiec 2010, 09:19

u mnie problem z świecami rozwiązał się przy ich wymianie, jedna ze świec nie był dokręcona, a pozostałe chyba miały słabą iskrę bo dziwnie były wypalone. Teraz jest już wszystko ok :)
Camel- - 19 Czerwiec 2010, 11:19

gucionexia napisał/a:
Ot mi żeś mi pomógł :( Do gazu rzekomo zmniejsza ta szczeline tylko o ile.

Na opakowaniu świec jedno-elektrodowych jest napisana wartość przerwy. Najczęściej 0,8mm.

gucionexia - 19 Czerwiec 2010, 20:29

Żartujesz? :lol: :wink: .Nie no sprawdzałem tam. Troche mi koleś zmniejszył ta szczeline i jest lepiej, przeszło 200km dziś i luzik z gazem.
eldorado - 20 Czerwiec 2010, 09:01

gucionexia i jak tam Blos :mrgreen: ? Ja tam jestem zadowolony z tego ustrojstwa :P - jak dla mnie jedyna alternatywa zamiast sewkencji 8)
gucionexia - 30 Czerwiec 2010, 18:47

Jak blos... zajebi... :mrgreen: teraz po zmniejszeniu szczeliny na świecy przejechałem jakieś 700-800km bez problemowo. Jeszcze agonalna cewke zmienić i będzie malina.
Zreszto chyba jako pierwszy wsadziłem blosa do tego silnika.

kobert - 20 Listopad 2010, 10:27

Jestem po wymianie kilka tygodni wstecz na swiece firmy BRISK jednoelektrodowe, za komplet z przesylka 95 pln!
Jak na razie silnik sprawuje sie ladnie, mialem fabryczne jeszcze Bosch ... 140 tys przelatane ;-)

mlody_lukas - 18 Luty 2011, 12:53
Temat postu: Na gazie dziwne zachowanie
Witam mam pytanko, jak się przełączy na gaz to na postoju są wyczuwalne drgania samochodu ( czego nie ma na benzynie) i jak hamuje silnikiem to gdy obroty spadają poniżej 1500 obr/min to tak samo zaczyna trzęś samochodem. Dzwoniłem do gazownika mówi że prawdopodobnie będą świece do wymiany, tylko ze jakiś rok temu je wymieniłem na nowe BOSCHA. I tu mnie zaskoczył bo powiedział ze świece Boscha nie będą dobrze działały z gazem i zaproponował zmiane na NGK myślicie że ma racje ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group