To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wymiana sworzni wahacza

volcanoadam - 7 Luty 2009, 00:05

Niedawno wymieniałem sworznie z kumplem mechanikiem (wlaściwie tylko podawałem klucze). Jedyne zalecenie jakie miałem przed robotą to popsikać dobrze WD-40 śruby, tydzień przed wymianą.
Robiliśmy na podjeździe, czyli na podnośniku. Cała robota ok. 1 godziny, oba koła. Faktycznie najwięcej problemu sprawia zciągnięcie sforznia, ale "impulsownik kinematyczny" zrobił swoje, bez żadnych ściągaczy.

konradkar - 28 Sierpień 2009, 18:27

przymierzam sie do wymiany w/w sworznia (po przejechaniu okolo 30 km jak jest goraco i nie pada slychac delikatne stuki przy nierownosciach a najbardziej jak skrecam kola kierownicy wtedy trzask niestamowity polaczony z piszczeniem stekaniem)

Jezlei krok po kroku ktos moglby napisac co i jak bylbym wdzieczny

[ Dodano: 28 Sierpień 2009, 18:27 ]
aha mam nadzieje ze to jest ta czesc ktora mam wymienic-chyba ze macie jakies inne pomysly

Nex@pl - 28 Sierpień 2009, 19:31

Hm, w spróbuj zerknąć czy jest na nity/śruby, czy siedzi w samym wahaczu, jeżeli jest na nity/śruby to nie będziesz miał problemów, ale jak wciskany to już z lekka gorzej :)

Co do innych pomysłow, to czy drążek stabilizatora nie lata? Może masz gumy wytarte? Nie wiem jak to ma się do skręcania.

konradkar - 28 Sierpień 2009, 21:07

a wiec tak :)

lezalem pod autem Tata nim bujal (po powrocie z Wawy tj ok 120 km)

pukalo pukalo pukalo, macalem wszedzie gdzie tylko bylo mozna kazde polaczenie itp w zawieszeniu.

wyczulem luz i pukanie na gornym sworzniu... :(

teraz pytanie

1. Czy ktos to sam wymienial
2. Czy rzeczywiscie nie jest on wymienny (wymiana calego wahacza)?
3. Jakie sa koszty
4. I jak sie do tego zabrac. (potrzebuje nakierowania :)

Nex@pl - 28 Sierpień 2009, 21:56

Zaraz zaraz, mowa o górnym wahaczu? jeżeli tak, to ja wymieniałem całe, wyszło mnie coś około 300pln za komplet lemfordera

[ Dodano: 28 Sierpień 2009, 21:56 ]
A z wymianą nie ma problemów, poza odkręceniem nakrętki na samym sworzniu, ja musiałem używac palnika - wahacz był jeszcze oryginalny.

konradkar - 28 Sierpień 2009, 22:24

tak mowa o gornym wahaczu (wymieniles go i kosztowal 300zl?

moj do wymany po stronie pasazera.. byl bym wdzieczny za dokladniejsze info

jjankiello - 28 Sierpień 2009, 23:46

Zgadza się - do wymiany górny wahacz (nr 59 na rys. poniżej) w całości. Sworzeń ma niewymienny.

Przy wymianie odkręcasz nakrętki nr 68 i 65. Wybijasz śrubę 62 i wstawiasz nowy. Jeśli w komplecie z wahaczem nie będzie śruby z nakrętką, to dobrze zakupić i też wsadzić nowe. Nie jest drogie. Nakrętka na samym sworzniu powinna być nowa w komplecie defaultowo...

Nex@pl - 29 Sierpień 2009, 10:12

Są tacy co te sworznie robią, ale wychodzi nie wiele taniej niż nowy wahacz, 300zł dałem za komplet, tyle że mam już spore zniżki w sklepie.
konradkar - 1 Wrzesień 2009, 22:36

dzis zagladalem pod maske.... podnioslem pokrywe tam gdzie sa zaworki ogrzewania i troszke sie zaniepokoilem.... dostac sie do tych srub nie bedzie tak latwo... trzeba rozpiac kompy, i chyba przewody z ciecza.... wiec i plyn spuscic trzeba bedzie czesciowo :(
Nex@pl - 2 Wrzesień 2009, 00:11

Hm, ja sobie poradziłem bez demontażu, jak bym miał to jeszcze rozkręcac :D Tyle że ja to robiłem z bratem.
papulator - 6 Październik 2009, 11:51

Ostatnio coś mi zaczęło piszczeć jak zarzynana świnia w lewym kole podczas skręcania i bujania auta. Podejrzewam sworzeń dolnego wahacza. Czy może ktoś przybliżyć mi, jak wymienić te cholerne sworznie? Jakoś patrzę na nie i nie mam koncepcji. Z obu stron gwint. Czy gdzieś się je wkręca czy co? Wymieniałem sworznie w Felicii, ale tam wydawało się to logiczne, jak układanie klocków duplo. Jeśli chodzi o MB, nie mogę tego ogarnąć. Tak sobie myślę, że skoro jest gwint, to pewnie geometrię albo zbieżność powymianie trzeba zrobić? Pomóżcie, bo nie mam kasy, żeby łożyć mechanikom za każdą pierdołę. Ostatnio wyrzygałem już parę stów na wymianę świec żarowych. Pozdrawiam! :)
madzara31 - 6 Październik 2009, 11:57

U mnie wrzeszczała końcówka kierownicza,a też myślałem że to sworzeń.

[ Dodano: 6 Październik 2009, 11:59 ]
papulator napisał/a:
podczas skręcania
Sworznie piszczą i stukają podczas jazdy( czuje się pod stopami-jakby ktoś małym młotkiem stukał w nadkole).Popatrz na końcówki.
adamd - 17 Sierpień 2013, 16:28

Witam, po przeczytaniu na różnych forach jak wymieniać sworznie z przodu zabrałem się dzisiaj do roboty. Wszystko poszło w miarę gładko tylko problem wyszedł taki, że nowy sworzeń nie wchodzi do końca stożkiem do zwrotnicy. Czy trzeba się z tym udać na prasę ? Nakrętką nie da rady dociągnąć.

[ Dodano: 17 Sierpień 2013, 18:34 ]

Stary sworzeń tak jak by miał mniejszy stożek niż nowy ale nowe są TRW więc marka wydaje się ok, jeszcze raz przestudiowałem WISa i opisy na forach i żadnej wzmianki o prasie. Więc sam już nie wiem. Po niedzieli muszę oddać do mechanika niech się głowi.

Camel- - 17 Sierpień 2013, 19:51

Od 1996 roku są inne sworznie, sprawdź do jakiego numeru nadwozia dostałeś.
adamd - 17 Sierpień 2013, 20:00

Kupiłem takie: http://czesci-sumerc.pl/s...sa-c-clk-e.html

Dobierałem po numerze z EPC. Nie wiem może krzywo wchodzi i się blokuję ale próbowałem ponad godzine. Czyli on ma być dociągany nakrętką ?


Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem dokąd wchodzi:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group