Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Wymiana sworzni wahacza
Camel- - 17 Sierpień 2013, 20:33
Powiem Ci, że w zasadzie też miałem kiedyś taki problem, ale to były sworznie Krafta. Przejeździłem na tym ok 10 tys km, a potem auto sprzedałem. Sądze, że to w sumie nie problem i wtedy też mi się wydawało, że sworznie nie pasują, ale w gruncie rzeczy ważne jest, że powierzchnia stożka w zwrotnicy opiera się całą powierzchnią na sworzniu. Dokręć sworzeń śrubą odpowiednim momentem i będzie dobrze.
Tomek 007 - 17 Sierpień 2013, 21:19
Ja też wymieniałem sworznie 2 tygodnie temu (także TRW) i powiem Ci że oryginały były zaprasowane dokładnie do tego miejsca które zaznaczyłeś na zdjęciu sworznia.
Nowe weszły do tego samego miejsca i dalej nie poszły, więc pewnie tak ma być.
Greg_G - 17 Sierpień 2013, 22:07
Też mam wsadzone do tego miejsca co zaznaczone na obrazku, mam tak od zawsze.
tomi382 - 18 Sierpień 2013, 09:27
U mnie było tak samo -2 lata temu
adamd - 18 Sierpień 2013, 09:41
To mnie ucieszyliście Wygląda na to że wszystko jest ok.
polofix - 18 Sierpień 2013, 14:36
adamd napisał/a: | To mnie ucieszyliście Wygląda na to że wszystko jest ok. |
Oczywiście skontroluj zbieżność po tej wymianie.
zienek - 17 Czerwiec 2014, 17:24
Witam,
Odgrzewam kotleta.
Sworzeń dolny jest z takim małym trzpieniem naprowadzającym od dołu. Podczas próby wyciągnięcia zapieczony stożek nie poddał się czujnikowi kinetycznemu (dzięcioł ma 5kg). Dlatego zacząłem go rozwiercać itp.
Generalnie wyszła z tego jesień średniowiecza i kupiłem używaną zwrotnicę z piastą, żeby wymienić całość.
W tej zwrotnicy już jest wstawiony taki trzpień, jak i w sworzniu.
Sprzedawca przy mnie próbował równie ciężkim sprzętem ten sworzeń wyciągnąć ze zwrotnicy, ale bez skutku.
Czy mogę wyciągnąć ten trzpień z Lemfordera, czy lepiej rozwiercić ten siedzący w zwrotnicy?
Pozdrawiam,
Zienek
|
|
|