To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Zamiana oleju minerał-półsyntetyk

jugi1971 - 4 Luty 2009, 00:36

Witam. Pozwolicie, że troszkę pobocznie odniosę się do kwesti zużycia oleju. Szperając w instrukcjach (importowanych z download) wynalazłem coś takiego
1. Nadwozie Instrukcja Obsługi Klasa C str. 59 "Zużycie oleju silnikowego Maksymalne zużycie: 1l/1000 km. Zużycie oleju zależy od sposobu, warunków jazdy."

G. - 4 Luty 2009, 08:13

jugi1971 napisał/a:
Szperając w instrukcjach (importowanych z download) wynalazłem coś takiego

To taki bufor bezpieczeństwa dla producenta. Wiadomo, że obecne silniki są dość wysilone (zwłaszcza turbodiesle) i olej brać muszą ;-) Więc żeby nie mieć kłopotu z klientami narzekającymi na mocne zużycie oleju, producenci zakładają sobie takie "spalanie".

Ale powiedzmy sobie szczerze: litr na 1000 km to znak, że z silnikiem dzieje się coś niedobrego.

Adaśko - 4 Luty 2009, 10:50

jjankiello napisał/a:
Polecam Orlen Platinum - oba auta jeźdżą na nich od kilku wymian,
to żaden wyznacznik jest, że od kilku wymian. Gdyby ktoś powiedział iż przejechał od nowości np 400 000 km i wszystko ok, to można uznać takie osiągnięcie. Wiem, aby tak się stało musi się znaleźć ktoś, kto w końcu odważy się do auta z wyższej półki od nowości lać olej rodzimej produkcji. Ja jednak jestem zwolennikiem rynku sprawdzonego, a mówienie że "nabija się kabzę" zagranicznym robotnikom jest uzasadnione niestety wciąż lepszym wyrobom z ich strony. Wziąć chociażby kawę "tej samej" firmy, lub proszek do prania, to niech mi ktoś powie, że jakość jest taka sama wyrobu naszego i ich? Jak dotąd nie spotkałem się z tym, jeździmy też autami sprawdzonymi i wyprodukowanymi za zachodnią granicą, bo są dobre, sprawdzone i trwałe. Zapewne duży wpływ mają też "nasi" inżynierowie, którzy od zarania dziejów emigrowali i emigrują "za chlebem" i swą myśl techniczną tam krzewią, w zachodnich fabrykach pracują też nasi rodacy i są bardzo dobrymi fachowcami, bo mają warunki do podnoszenia kwalifikacji i godziwe zarobki. My póki będziemy otrzymywać "zarobki" w wysokości jałmużny nie będziemy przodownikami jakości :?
Jary - 4 Luty 2009, 11:09

Adaśko napisał/a:
....Ja jednak jestem zwolennikiem rynku sprawdzonego, a mówienie że "nabija się kabzę" zagranicznym robotnikom jest uzasadnione niestety wciąż lepszym wyrobom z ich strony. ....


Jawisz się niepoprawnym optymistą :wink: Dlaczego :?: A jaki proszek do prania, kawa, olej jest nasz Polski, a może auto :?:

btx - 4 Luty 2009, 11:38

Ktory olej ma najlepszy filtr olejowy czy jak to sie nazywalo to, ze nie scieka szybko ze scianek cylindrow?
Ktory olej ma dobre wlasciowosci przy wysokich jak i niskich temp ?

Co byscie mi polecili ?
Castrol Magnatec ???

G. - 4 Luty 2009, 11:54

btx napisał/a:
Ktory olej ma najlepszy filtr olejowy czy jak to sie nazywalo to, ze nie scieka szybko ze scianek cylindrow?
Ktory olej ma dobre wlasciowosci przy wysokich jak i niskich temp ?

Nie filtr tylko film ;-) I nie ścieka szybko tylko utrzymuje się pomiędzy wałem a panewką umożliwiając "ślizg".
btx, na temat olejów napisano tyle, że pewnie połowę zasobów internetu to zajmuje (druga połowa to p0rn ;-) ). Co człowiek to opinia, musisz więc wyrobić swoją..
btx napisał/a:
Castrol Magnatec ???

Jeśli tylko spełnia normę MB - lej śmiało. Sam na takim jeżdżę (10W40) i nie mogę złego słowa powiedzieć. Ale ja się nie znam :)

Adaśko - 4 Luty 2009, 11:57

btx napisał/a:
Castrol Magnatec ???
10w40, ja kupuje w Niemczech 5 litrów jak jestem tam w odwiedzinach. Na początku kupiłem dwie i jedną zawsze uzupełniam do 6,5 l przy wymianie, filtr MAN
ttoip - 4 Luty 2009, 12:07

btx napisał/a:


Co byscie mi polecili ?
Castrol Magnatec ???

odpowiem tak: moim poprzednim autem był mb 190e 2.0, auto kupiłem z przebiegiem ok 130 tys km , zalany olejem lotos semisyntetic 10w/40 , przy pierwszej wymianie zalałem takim samym olejem , ale przy nastepnej zostałem namówiony przez znajomka u którego robię wymiany oleju na olej : http://www.castrol.com/ca...ntentId=7021503 i powiem szczerze rewelacja , spadło zużycie oleju ( auto bobierało ok 1-1,5 dm3 oleju na 10000km) po ok 2-3 zmianach oleju do ok 0,5 dm3 na 10000 , silnik zaczął ładniej pracować , przez cały późniejszy okres eksploatacji ( ok 200000 km) uzywałem tego oleju i byłem naprawdę b.zadowolony , poleciłem go kilku innym osobom i również byli zadowoleni, także polecam ten olej. Obecnie swój nowy nabytek również zalałem castrolem. Kupuję olej zawsze u tego samego człowieka z wymiana , wymiana wtedy mnie nic nie kosztuje , biore olej tzw z beczki , czyli odrobine taniej , filtry człowiek też ma w atrakcyjnej cenie , gdybys chciał skorzystac podam namiary .
PZDR

btx - 4 Luty 2009, 13:10

faktycznie film nie filtr hehehehe ;D

ttiop to podaj jak mozesz namiary na tego człowieka, a jak cenowo wychodzi ten olej u niego ???

PS ile wchodzi oleju do 1.8 ??? 5.5 litra ?

A fabrycznie :mb: jaki stosuje olej ?

G. - 4 Luty 2009, 13:17

btx napisał/a:
ile wchodzi oleju do 1.8 ??? 5.5 litra ?

Tak. 5,5 :-)
Cytat:
A fabrycznie :mb: jaki stosuje olej ?

A to już różnie, zależnie od umowy z danym producentem (na przestrzeni lat).
Dla Ciebie ważne jest, żeby olej spełniał normę 229.1 :-)

ttoip - 4 Luty 2009, 22:19

btx napisał/a:

ttiop to podaj jak mozesz namiary na tego człowieka, a jak cenowo wychodzi ten olej u niego ???




poszło na PRIV
PZDR

btx - 4 Luty 2009, 23:11

http://ew5.earlweb.com/re...68&ocidetails=1

A gdybym teraz zmienil olej z 10w40 na 5w40, to moze sie stac cos nieprzyjemnego ? (przebieg 160000km)
na 10w40 jezdze jekies 60000km (zalalem taki jak mial przebieg 100'000).

bizonek27 - 5 Luty 2009, 10:35

Ja bym na twoim miejscu nie zmieniał! Bierze ci olej?
Nex@pl - 5 Luty 2009, 10:44

btx napisał/a:
A gdybym teraz zmienil olej z 10w40 na 5w40, to moze sie stac cos nieprzyjemnego ? (przebieg 160000km)
na 10w40 jezdze jekies 60000km (zalalem taki jak mial przebieg 100'000).


Ja szczerze bym nie kombinował. Możesz spróbować, wtedy wszyscy się dowiemy :)

btx - 5 Luty 2009, 10:54

A co moze sie stac jak bym zalal teraz 5w40 ???
Obecnie jezdze na 10w40 jakies 60000km zrobilem na nim.

Sa jakies preparaty do plukania silnikow ? Chcialbym wyplukac stary olej, nagar itd, i zalac nowy 5w40.

Doradzcie mi. PLZZZZ:D

pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group