Ogólnie o C-klasie - archiwum - Zamiana oleju minerał-półsyntetyk
Nex@pl - 5 Luty 2009, 13:36
Wydaje mi się, że przy zmianie na olej na taki o lepszej płynności, może pokazać nagle jakieś nieszczelności, albo niewydolności, tak to rozumiem, ale może jestem w ogromnym błędzie.
http://www.mototechnika.r...liki/oleje.html
btx - 5 Luty 2009, 13:54
Z tego co wyczytalem w tym artykule z linka, to istnieje ryzyko, ze sysntetyk rozpusci nagar i ten nagar moze zatkac szczeliny olejowe i dlatego to jest grozne.
a co z plukaniem silnika ?
np.: http://allegro.pl/item545...ia_silnika.html
http://allegro.pl/item547...za_silnika.html (przy tym napisane, jest, ze stosowac przy malych przebiegach, czy 160000 to maly przebieg ?-chyba nie) pewnie chodzi o to, ze
nagar moze zapchac szczeliny olejowe)
G. - 5 Luty 2009, 14:01
Markowe oleje zawierają w sobie środki płucząco-myjące, więc ja bym się nie bawił w zalewanie jakiegoś wynalazku. Jedynie możesz skrócić czas do następnej wymiany.
ttoip - 5 Luty 2009, 14:01
... chyba niejest konieczne płukanie silnika . Moim zdaniem:
jeżeli korzystałeś do tej pory z oleju mineralnego to olej ten wytworzył tzw "film olejowy" w miarę zuzywania się gładzi współpracujących powstałe zużycie zostało wypełnione filmem olejowym, przy zamianie oleju mineralnego na syntetyczny , składniki oleju syntetycznego spowodują "wypłukanie" filmu olejowego po oleju mineralnym , i zacznie się wytwarzać film z oleju syntetycznego , z tym że oleje syntetyczne tworzą cieńszy film olejowy ..... dalej sobie sam dospiewaj
Nex@pl - 5 Luty 2009, 14:05
Nie wiem czemu, ale odnosze wrażenie, że to tak samo jak z płukaniem układu chłodzącego. Przy takim nie najmłodszym aucie istnieje duże ryzyko pojawienia się usterki.
Każdy producent zachwala swój produkt
Ja nie wiedziałem na jakim oleju moja c klasa jeździła (tzn. wiem, że był to jakiś mobil tylko), zmieniłem na BP Visco 3000 (taki polecili mi w sklepie sprzedającym części do MB) i jeździ do dziś. Nie miałem żadnych jak dotąd problemów z tego tytułu. Nawet nie zastanawiałem się czy to był minerał czy nie Z tym, że na początku używałem sporadycznie w202.
btx - 5 Luty 2009, 14:14
powiem Wam, ze mam ogromny dylemat
Bo tak do tej pory byl POL-SYNTETYK 10w40 API SL/CF ACEA A3/B3
zastanawiam sie nad Castrol Magnatec 10w40 API SL/CF ACEA A3/B3 MB 229.1
ale chcialbym Castrol Magnatec 5w40 API SM/CF ACEA A3/B3/B4 MB 229.31
korzystalem z tej strony :
http://ew5.earlweb.com/re...68&ocidetails=0
Ma ktos moze pełną specyfikacje jakie powinny byc oleje, smary, do np. mojej ? Bo tych norm MB jest od groma, a ktora do ktorego auta to juz nie wiadomo .
pozdr
G. - 5 Luty 2009, 14:23
btx, też chciałem syntetyk. I też sugerowałem się wpisami na ww. stronie. Ale potem pogadałem z moim guru od - facetem, który przyprowadził moje auto - i on polecił mi zostać przy semi. Taki też wlałem i jestem zadowolony.
Zatem nie zastanawiaj się, tylko bierz 10W40.Większość forum jeździ na półsyntetykach
btx napisał/a: | Ma ktos moze pełną specyfikacje jakie powinny byc oleje, smary, do np. mojej |
Książka serwisowa
Ja nie mam, ale udało mi się wyciągnąć od kolegi sklerotyka skan oryginalnej. I powiem Ci, że z niej też nic nie wyciągniesz - jest oczywiście 10W40, ale także 5W40 i 15W40
btx - 5 Luty 2009, 14:27
a normy MB dot. oleji i płynów mozna skads wziac ?
Chyba jednak dam sobie spokoj z syntetykiem, i zaleje 10w40 castrol magnatec.
Tak sobie mysle, ze moze i w skrzyni przydaloby sie zmienic olej rowniez.
Nex@pl - 5 Luty 2009, 14:32
Z ciekawości zajrzałem do service-heftu swojej w202, aż mną wstrząsneło
Pierwszy zapis jest przy niecałych 20000km, pisze tylko o oleju syntetycznym, następny już ma wpis 5w40, nastepnie kilka wpisów również 5w40, ale zaraz potem... niz gruchy 15w40 W sumie sa 3 takie wpisy, a potem nagle jednak Mobil1 0w40, aż do końca.
Ciekawi mnie to Mimo wszystko auto pięknie pracuje przy przebiegu 320 000km.
[ Dodano: 5 Luty 2009, 14:37 ]
Obecnie oczywiście jeżdżę na 5w40 pól syntetyk.
btx - 5 Luty 2009, 14:39
a jakiej firmy masz ten 5w40 pol syntetyk ?
ja chce 5w40 ale SYNTETYK tylko sa z normami MB 229.31
a ktos podal mi norme, ze do mnie ma byc 229.1
bizonek27 - 5 Luty 2009, 15:20
Cytat: | Obecnie oczywiście jeżdżę na 5w40 pól syntetyk. |
Powiem szczerze nie spotkałem sie z pół syntetykiem o takich paramterach! Moim zdaniem 15w40 mineralny,10w40 pół syntetyk,5w40 syntetyk?
Nex@pl - 5 Luty 2009, 15:23
Ale gafe walnąłem Pisałem o visco 3000 - ten stosuje do Vito!
W w202 mam BP Visco 5000 - http://www.bp.com/extende...contentId=56140
W karcie produktu http://www.bp.com/liveass.../visco_5000.pdf
można wyczytać:
Specyfikacje
API SL/CF
ACEA A3/B3/B4
Volkswagen VW 502.00, 505 00
BMW Longlife-98
Mercedes Benz 229.3
Porsche (poza Cayenne V6)
G. - 5 Luty 2009, 15:27
A więc jednak syntetyk
Nex@pl - 5 Luty 2009, 15:31
W książce serwisowej mojego w202 jest wzmianka o normie 229.1 Skoro stosuje 229.3, to chyba nie jest źle?
[ Dodano: 5 Luty 2009, 15:33 ]
Gomezio napisał/a: | A więc jednak syntetyk |
Tak, myli mi się z dieslami Do nich leję BP Visco 3000.
G. - 5 Luty 2009, 15:34
Normy są "kompatybilne" (tylko) w dół. Czyli można stosować 229.3 tam gdzie silnik wymaga 229.1, ale odwrotnie już nie.
|
|
|