To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Zamiana oleju minerał-półsyntetyk

Nex@pl - 5 Luty 2009, 13:36

Wydaje mi się, że przy zmianie na olej na taki o lepszej płynności, może pokazać nagle jakieś nieszczelności, albo niewydolności, tak to rozumiem, ale może jestem w ogromnym błędzie.

http://www.mototechnika.r...liki/oleje.html

btx - 5 Luty 2009, 13:54

Z tego co wyczytalem w tym artykule z linka, to istnieje ryzyko, ze sysntetyk rozpusci nagar i ten nagar moze zatkac szczeliny olejowe i dlatego to jest grozne.

a co z plukaniem silnika ?
np.: http://allegro.pl/item545...ia_silnika.html

http://allegro.pl/item547...za_silnika.html (przy tym napisane, jest, ze stosowac przy malych przebiegach, czy 160000 to maly przebieg :D ?-chyba nie) pewnie chodzi o to, ze
nagar moze zapchac szczeliny olejowe)

G. - 5 Luty 2009, 14:01

Markowe oleje zawierają w sobie środki płucząco-myjące, więc ja bym się nie bawił w zalewanie jakiegoś wynalazku. Jedynie możesz skrócić czas do następnej wymiany.
ttoip - 5 Luty 2009, 14:01

... chyba niejest konieczne płukanie silnika . Moim zdaniem:
jeżeli korzystałeś do tej pory z oleju mineralnego to olej ten wytworzył tzw "film olejowy" w miarę zuzywania się gładzi współpracujących powstałe zużycie zostało wypełnione filmem olejowym, przy zamianie oleju mineralnego na syntetyczny , składniki oleju syntetycznego spowodują "wypłukanie" filmu olejowego po oleju mineralnym , i zacznie się wytwarzać film z oleju syntetycznego , z tym że oleje syntetyczne tworzą cieńszy film olejowy ..... dalej sobie sam dospiewaj ;)

Nex@pl - 5 Luty 2009, 14:05

Nie wiem czemu, ale odnosze wrażenie, że to tak samo jak z płukaniem układu chłodzącego. Przy takim nie najmłodszym aucie istnieje duże ryzyko pojawienia się usterki.

Każdy producent zachwala swój produkt ;)
Ja nie wiedziałem na jakim oleju moja c klasa jeździła (tzn. wiem, że był to jakiś mobil tylko), zmieniłem na BP Visco 3000 (taki polecili mi w sklepie sprzedającym części do MB) i jeździ do dziś. Nie miałem żadnych jak dotąd problemów z tego tytułu. Nawet nie zastanawiałem się czy to był minerał czy nie :) Z tym, że na początku używałem sporadycznie w202.

btx - 5 Luty 2009, 14:14

powiem Wam, ze mam ogromny dylemat :(

Bo tak do tej pory byl POL-SYNTETYK 10w40 API SL/CF ACEA A3/B3
zastanawiam sie nad Castrol Magnatec 10w40 API SL/CF ACEA A3/B3 MB 229.1

ale chcialbym Castrol Magnatec 5w40 API SM/CF ACEA A3/B3/B4 MB 229.31

korzystalem z tej strony :
http://ew5.earlweb.com/re...68&ocidetails=0

Ma ktos moze pełną specyfikacje jakie powinny byc oleje, smary, do np. mojej :mb: ? Bo tych norm MB jest od groma, a ktora do ktorego auta to juz nie wiadomo :) .

pozdr

G. - 5 Luty 2009, 14:23

btx, też chciałem syntetyk. I też sugerowałem się wpisami na ww. stronie. Ale potem pogadałem z moim guru od :mb: - facetem, który przyprowadził moje auto - i on polecił mi zostać przy semi. Taki też wlałem i jestem zadowolony.

Zatem nie zastanawiaj się, tylko bierz 10W40.Większość forum jeździ na półsyntetykach :-)
btx napisał/a:
Ma ktos moze pełną specyfikacje jakie powinny byc oleje, smary, do np. mojej :mb:

Książka serwisowa ;-)
Ja nie mam, ale udało mi się wyciągnąć od kolegi sklerotyka skan oryginalnej. I powiem Ci, że z niej też nic nie wyciągniesz - jest oczywiście 10W40, ale także 5W40 i 15W40 ;-)

btx - 5 Luty 2009, 14:27

a normy MB dot. oleji i płynów mozna skads wziac ?

Chyba jednak dam sobie spokoj z syntetykiem, i zaleje 10w40 castrol magnatec.

Tak sobie mysle, ze moze i w skrzyni przydaloby sie zmienic olej rowniez.

Nex@pl - 5 Luty 2009, 14:32

Z ciekawości zajrzałem do service-heftu swojej w202, aż mną wstrząsneło :)

Pierwszy zapis jest przy niecałych 20000km, pisze tylko o oleju syntetycznym, następny już ma wpis 5w40, nastepnie kilka wpisów również 5w40, ale zaraz potem... niz gruchy 15w40 :D W sumie sa 3 takie wpisy, a potem nagle jednak Mobil1 0w40, aż do końca.

Ciekawi mnie to :) Mimo wszystko auto pięknie pracuje przy przebiegu 320 000km.

[ Dodano: 5 Luty 2009, 14:37 ]
Obecnie oczywiście jeżdżę na 5w40 pól syntetyk.

btx - 5 Luty 2009, 14:39

a jakiej firmy masz ten 5w40 pol syntetyk ?

ja chce 5w40 ale SYNTETYK :) tylko sa z normami MB 229.31
a ktos podal mi norme, ze do mnie ma byc 229.1

bizonek27 - 5 Luty 2009, 15:20

Cytat:
Obecnie oczywiście jeżdżę na 5w40 pól syntetyk.


Powiem szczerze nie spotkałem sie z pół syntetykiem o takich paramterach! Moim zdaniem 15w40 mineralny,10w40 pół syntetyk,5w40 syntetyk?

Nex@pl - 5 Luty 2009, 15:23

Ale gafe walnąłem :) Pisałem o visco 3000 - ten stosuje do Vito!

W w202 mam BP Visco 5000 - http://www.bp.com/extende...contentId=56140

W karcie produktu http://www.bp.com/liveass.../visco_5000.pdf

można wyczytać:

Specyfikacje

API SL/CF
ACEA A3/B3/B4
Volkswagen VW 502.00, 505 00
BMW Longlife-98
Mercedes Benz 229.3
Porsche (poza Cayenne V6)

G. - 5 Luty 2009, 15:27

A więc jednak syntetyk ;-)
Nex@pl - 5 Luty 2009, 15:31

W książce serwisowej mojego w202 jest wzmianka o normie 229.1 Skoro stosuje 229.3, to chyba nie jest źle?

[ Dodano: 5 Luty 2009, 15:33 ]
Gomezio napisał/a:
A więc jednak syntetyk ;-)


Tak, myli mi się z dieslami ;) Do nich leję BP Visco 3000.

G. - 5 Luty 2009, 15:34

Normy są "kompatybilne" (tylko) w dół. Czyli można stosować 229.3 tam gdzie silnik wymaga 229.1, ale odwrotnie już nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group