To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - mniejsze spalanie na W czy na S?

mnef - 9 Luty 2009, 12:26

możliwe, że tak jest ale czasem czy skrzynia nie jest wtedy specjalnie dostosowana do takiej pracy?
Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy na W cały rok ;)

mrrocky - 9 Luty 2009, 12:28

Automaty z zasady dzialaja w ciaglym uslizgu wiec takie dzialanie nie powinno robic na nich wrazenia :)

Celowosc jazdy na W caly rok pomijam, bo to oczywiste dla mnie :) (ze jest bez sensu)

mnef - 9 Luty 2009, 12:32

mrrocky napisał/a:
(ze jest bez sensu)
o tym właśnie mówię :wink: , odwołując się do tematu, mniejsze spalanie dzięki płynnej jeździe, bez wciskania gazu w podłogę i nagłego hamowania, chce ktoś zaoszczędzić paliwo, niech zmieni styl jazdy albo samochód ;)
Ali-En - 9 Luty 2009, 18:25

Tyle ze ja nie dywaguje nad sensem takiego jezdzenia a nad mozliwoscia uszkodzenia skrzyni :)
Daniel - 9 Luty 2009, 18:34

Ali-En napisał/a:
Tyle ze ja nie dywaguje nad sensem takiego jezdzenia a nad mozliwoscia uszkodzenia skrzyni :)


Nawet w samochodzie wyposażonym w skrzynie manualna można by ruszać z dwójki, tylko że odbiło by się to trwałości sprzęgła. W automatach rolę sprzęgła ciernego przejmuje sprzęgło hydrokinetyczne, które z zasady pracuje na uślizgu, więc nawet ruszanie z dwójki nie uszkodzi go (jedynie olej w przekładni może mieć wyższą temperaturę, ale od tego jest chłodnica). Oczywiście silnik musi mieć odpowiedni moment obrotowy, który "uciągnie" samochód z drugiego biegu.

Natomiast w przypadku programów typu "W", czyli wymuszenie ruszania z dwójki, chodzi o zminimalizowanie momentu obrotowego podczas ruszania, aby koła osi napędzanej nie ślizgały się.

Ali-En - 9 Luty 2009, 18:39

Ja to wiem, wiec nie wiem czemu akurat mi to tlumaczysz.
Daniel - 9 Luty 2009, 18:42

Ali-En napisał/a:
Ja to wiem, wiec nie wiem czemu akurat mi to tlumaczysz.


Skoro się pytasz o możliwość uszkodzenia skrzyni, więc Ci napisałem że to niemożliwe.

Gerri - 9 Luty 2009, 20:24

Skrzynie automatyczne z założenia są robione jako "idiotoodporne" - wiele razy już się spotkałem z tym, że auto cały czas jeździ na "W", bo po prostu kierowca nie wie, do czego te literki służą. I jakoś nic się nie psuje.
G. - 9 Luty 2009, 21:09

Gerri napisał/a:
wiele razy już się spotkałem z tym, że auto cały czas jeździ na "W", bo po prostu kierowca nie wie, do czego te literki służą. I jakoś nic się nie psuje.

Mój znajomy tak jeździł twierdząc, że w ten sposób auto spala mu mniej ropy. A "S" naciska, jak chce depnąć - "sport" na to mówił ;-)

mnef - 9 Luty 2009, 21:12

Gerri napisał/a:
Skrzynie automatyczne z założenia są robione jako "idiotoodporne"
a jak roztargniona osoba (mniejsza o płeć wciśnie w czasie jazdy jednocześnie hamulec i gaz w sytuacji np. nagłej?
Camel- - 9 Luty 2009, 21:24

mnef, no to wciśnij (nie do końca ;) ) i zobaczysz. Wzrośnie obciążenie silnika i w zależności od skuteczności hamowania, obroty będą pomału spadać, lub utrzymywać się na stałym poziomie - czyli nie będziemy hamować. Tak samo jest z ruszaniem z hamulcem i z ruszaniem pod górkę. ;)
mrrocky - 9 Luty 2009, 21:28

mnef napisał/a:
a jak roztargniona osoba (mniejsza o płeć wciśnie w czasie jazdy jednocześnie hamulec i gaz w sytuacji np. nagłej?
5-bieg odetnie gaz (moc)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group