Elektryka - wentylator chłodnicy włącza sie po wyłączeniu auta
stasprywatny - 28 Luty 2009, 19:35 Temat postu: wentylator chłodnicy włącza sie po wyłączeniu auta Witam wszystkich forumowiczów,
Auto: MB C180 Classic 98r - nabyłem go ok miesiąca temu, ale jeszcze nie jeździłem nim na co dzień.
Objawy: po kilku(3-4dni) dniach postoju auta, akumulator jest rozładowany do zera, nie zaświecają się nawet kontrolki, auto rozładowuje sprawny akumulator podczas postoju.
Zamieniłem mu dziś akumulator i uruchomiłem, popracował kilka minut , wskazówka temperatury nie zdążyła sie ruszyć(zimny silnik). zamknąłem auto i zostawiłem.
Po ok 10min przez przypadek przechodziłem i ku mojemu zdumieniu wentylator chłodnicy pracował. uruchomiłem auto i przestał, po zagaszeniu auta i wyjęciu kluczyka wentylator znów zaczyna pracować, po kilku dobrych minutach odłączyłem akumulator i zwracam się z prośbą o radę do was.Może ktoś wie co mam sprawdzić żeby zlokalizować usterkę.
Czytałem kilka wątków na podobne tematy,ale żaden szczegółowo nie odpowiada moim objawom, więc uprzedzam pytania, wentylator jest jeden i jest elektryczny( nie wiskoza). Auto ma klimatyzacje manualną.
z góry dziękuję za rady.
Nex@pl - 28 Luty 2009, 20:18
stasprywatny napisał/a: | Czytałem kilka wątków na podobne tematy,ale żaden szczegółowo nie odpowiada moim objawom, więc uprzedzam pytania, wentylator jest jeden i jest elektryczny( nie wiskoza). Auto ma klimatyzacje manualną. |
Słabo czytałeś - miałem niemalże identyczny problem, winnym może być tylko moduł wentylatora znajdujący się pod nadkolem (po stornie kierowcy) przy zderzaku a w najgorszym razie moduł SAM, ale to rzadko pada.
stasprywatny - 2 Marzec 2009, 08:13
dziękuję za sugestie, sprawdzę ten trop.
Nex@pl - 2 Marzec 2009, 11:51
stasprywatny napisał/a: | dziękuję za sugestie, sprawdzę ten trop. |
sprawdzić można to w jeden sposób, trochę pracochłonny - należałoby odłączyc sterowanie od modułu sam (idące do modułu wentylatora), zazwyczaj jest to jedna mała wtyczke, chyba dwupinowa, ale trzeba odkręcić wewnątrz bezpieczniki i je unieść do góry - wtedy ukazuje się nam moduł SAM, tylko nie pamiętam teraz, która wtyczka idzie do modułu wentylatorów, można to zrobic bez kanału, ale trzeba sobie podlewarować auto, albo zdjąć nadkole (żeby dostać się do modułu wentylatorów, chyba, że ma się sprawne rączki
stasprywatny - 3 Marzec 2009, 08:50
mam dostęp do kanału , więc łatwiej będzie odłączyć moduł koło zderzaka.
Tylko co sie wtedy ma stać i co dzięki temu bedzie można stwierdzić?
Moim zdaniem po odłączeniu modułu (koło zderzaka) wentylator się wyłączy, ponieważ dostaje z tego modułu napięcie- tylko co dzięki temu będe ,mógł stwierdzić?
Nex@pl - 3 Marzec 2009, 09:37
stasprywatny napisał/a: | Moim zdaniem po odłączeniu modułu (koło zderzaka) wentylator się wyłączy, ponieważ dostaje z tego modułu napięcie- tylko co dzięki temu będe ,mógł stwierdzić? |
Nie zrozumieliśmy się Ja tylko wspomniałem gdzie moduł wentylatora się znajduje, tak na przyszłość, a wyeliminowanie jego jako usterki możemy spróbować poprzez odpięcie sterowania nim.
Sterowanie polega na podaniu sygnału z modułu SAM, który znajduje sie pod bezpiecznikami przy szybie po stronie kierowcy. Jeżeli odepniesz sterowanie a wentylator dalej będzie chodzić to już niemal na 100% moduł wentylatora.
stasprywatny - 3 Marzec 2009, 10:10
o dzięki to już mówi mi więcej, jadę dziś popołudniu i będę to sprawdzał.
a może wiesz czy można sprawdzić tego typu błąd przez interfejs?
zastanawiam się nad zakupem tego urządzenia do MB, ale to mój pierwszy merc i nie wiem z jak wieloma urządzeniami komunikuje się komputer.
Poprzednio miałem passata B4 i kupiłem interfejs do niego + VAG - zwrócił mi sie wielokrotnie, ale komunikował sie tylko z modułami głównymi(jak silnik, ABS itp), a następny mój passat B5 już komunikował sie ze wszystkim( włączając drzwi, licznik, alarm,centralny zamek itd.)
Nex@pl - 3 Marzec 2009, 11:17
Cytat: | o dzięki to już mówi mi więcej, jadę dziś popołudniu i będę to sprawdzał. |
Pamiętam jeszcze coś takiego, że jak odłączyłem moduł wentylatora pod błotnikiem (całkiem wyjąłem z niego wtyczkę) to gdy temperatura osiągneła poziom ~90 stopni (czyli mniej więcej tyle, kiedy załącza sie wentylator na pierwszy bieg) to zaświeciła mi się kontrolka od poziomu płynu chłodniczego.
stasprywatny napisał/a: | a może wiesz czy można sprawdzić tego typu błąd przez interfejs?
zastanawiam się nad zakupem tego urządzenia do MB, ale to mój pierwszy merc i nie wiem z jak wieloma urządzeniami komunikuje się komputer. |
Raczej nie wyjdzie - nie wiem czy masz auto przed czy po lifcie. W moim po lifcie w salonie w niemczech facet wziął tylko miernik i sprawdzał najpierw moduł wentylatora, niestety nie zdradził co wystarczy sprawdzić Komputer w W202 jest raczej jako dodatek i dobitnie nie należy się nim sugerować, często wina leży po stronie wtyków, albo kabli, można przez to wymienić drogie części a problem nie zniknie
stasprywatny napisał/a: | Poprzednio miałem passata B4 i kupiłem interfejs do niego + VAG - zwrócił mi sie wielokrotnie, ale komunikował sie tylko z modułami głównymi(jak silnik, ABS itp), a następny mój passat B5 już komunikował sie ze wszystkim( włączając drzwi, licznik, alarm,centralny zamek itd.) |
Komputer w w202 po lifcie na pewno komunikuje sie z wieloma rzeczami, niestety nie jestem serwisantem MB i takiej wiedzy nie mam z czym dokładnie to robi. Na pewno z silnikiem, czy skrzynią, jeżeli jest automatyczna, ale z resztą układów to już bardziej pobieżnie, myślę, że w najlepszym wypadku może wskazać z którym z układów jest problem, SRS, ABS, itd. wtedy może podac konkretna przyczynę, ale jesli chodzi o chłodzenie... może pokazałby wtedy przy odłaczonej wtyczce od modułu wentylatora, że nie załącza sie wentylator, ale ja do dziś nie kupiłem jeszcze interfejsu I jakos sobie radze.
Teraz doczytałem, że masz 98' czyli raczej po lifcie, więc komputer coś mógłby pokazać, ale najbardziej dokłądne jest tylko StarDiagnosis i HHT, przy czym przy 1 opcji można zdziałać niemal cuda w aucie
jjankiello - 3 Marzec 2009, 15:28
Carsoftem da się w zasadzie jedynie odczytać błedy zapisane w pamięci każdego z modułów... skasować również... jak ktoś ma pojęcie o budowie auta, ew. poczyta informacje z WISu, to wystarczy, żeby zdiagnozować usterki.
Star i HHT to juz inna bajka, tak jak pisze Nex@pl, niedawno sam się tym bawiłem...
stasprywatny - 21 Kwiecień 2009, 13:36
Może komuś przyda sie ta informacja, moduł wentylatorów
o nr fabrycznym A0185459932 zamienia sie na:
nr A0275458132 a ten na nr A0255453332.
Poszukuje używanego sprawnego modułu, który bedzie miał jeden z powyższych numerów.
Nex@pl - 21 Kwiecień 2009, 17:49
Szczerze polecam kupno nowego - mam oryginalny jeden, niedługo będę go regenerował i wystawię na sprzedaż, jednakże długo takie moduły nie wytrzymują.
stasprywatny - 22 Kwiecień 2009, 10:20
no to mnie zasmuciłeś bo w Łodzi w serwisie to koszt 886zł
u kolegi z naszego forum "PRO MERC" 719zł, a liczyłem na wydatek ok 300zł.
Trudno warto inwestować w Gwiade
Nex@pl - 22 Kwiecień 2009, 11:50
ja kupiłem go za około 130 euro rok temu, czyli wtedy kiedy euro stało ~3,50
Fakt faktem dodatkowo dostałem 15% rabatu - polecam salon w Torgelow w Niemczech
Może skrobnij do nich maila i zobacz jaką cenę Ci zaoferują.
stasprywatny - 23 Kwiecień 2009, 11:32
Nex@pl napisał/a: | Szczerze polecam kupno nowego - mam oryginalny jeden, niedługo będę go regenerował i wystawię na sprzedaż, jednakże długo takie moduły nie wytrzymują. |
a możesz mi podesłać speca od regeneracji takich rzeczy?
Nex@pl - 23 Kwiecień 2009, 21:32
Cytat: | a możesz mi podesłać speca od regeneracji takich rzeczy? |
Tak, ja Sam sobie regeneruję, robię w "elektronice".
|
|
|