To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - wentylator chłodnicy włącza sie po wyłączeniu auta

stasprywatny - 28 Luty 2009, 19:35
Temat postu: wentylator chłodnicy włącza sie po wyłączeniu auta
Witam wszystkich forumowiczów,
Auto: MB C180 Classic 98r - nabyłem go ok miesiąca temu, ale jeszcze nie jeździłem nim na co dzień.
Objawy: po kilku(3-4dni) dniach postoju auta, akumulator jest rozładowany do zera, nie zaświecają się nawet kontrolki, auto rozładowuje sprawny akumulator podczas postoju.
Zamieniłem mu dziś akumulator i uruchomiłem, popracował kilka minut , wskazówka temperatury nie zdążyła sie ruszyć(zimny silnik). zamknąłem auto i zostawiłem.
Po ok 10min przez przypadek przechodziłem i ku mojemu zdumieniu wentylator chłodnicy pracował. uruchomiłem auto i przestał, po zagaszeniu auta i wyjęciu kluczyka wentylator znów zaczyna pracować, po kilku dobrych minutach odłączyłem akumulator i zwracam się z prośbą o radę do was.Może ktoś wie co mam sprawdzić żeby zlokalizować usterkę.

Czytałem kilka wątków na podobne tematy,ale żaden szczegółowo nie odpowiada moim objawom, więc uprzedzam pytania, wentylator jest jeden i jest elektryczny( nie wiskoza). Auto ma klimatyzacje manualną.

z góry dziękuję za rady.

Nex@pl - 28 Luty 2009, 20:18

stasprywatny napisał/a:
Czytałem kilka wątków na podobne tematy,ale żaden szczegółowo nie odpowiada moim objawom, więc uprzedzam pytania, wentylator jest jeden i jest elektryczny( nie wiskoza). Auto ma klimatyzacje manualną.


Słabo czytałeś - miałem niemalże identyczny problem, winnym może być tylko moduł wentylatora znajdujący się pod nadkolem (po stornie kierowcy) przy zderzaku a w najgorszym razie moduł SAM, ale to rzadko pada.

stasprywatny - 2 Marzec 2009, 08:13

dziękuję za sugestie, sprawdzę ten trop.
Nex@pl - 2 Marzec 2009, 11:51

stasprywatny napisał/a:
dziękuję za sugestie, sprawdzę ten trop.


sprawdzić można to w jeden sposób, trochę pracochłonny - należałoby odłączyc sterowanie od modułu sam (idące do modułu wentylatora), zazwyczaj jest to jedna mała wtyczke, chyba dwupinowa, ale trzeba odkręcić wewnątrz bezpieczniki i je unieść do góry - wtedy ukazuje się nam moduł SAM, tylko nie pamiętam teraz, która wtyczka idzie do modułu wentylatorów, można to zrobic bez kanału, ale trzeba sobie podlewarować auto, albo zdjąć nadkole :) (żeby dostać się do modułu wentylatorów, chyba, że ma się sprawne rączki :)

stasprywatny - 3 Marzec 2009, 08:50

mam dostęp do kanału , więc łatwiej będzie odłączyć moduł koło zderzaka.
Tylko co sie wtedy ma stać i co dzięki temu bedzie można stwierdzić?
Moim zdaniem po odłączeniu modułu (koło zderzaka) wentylator się wyłączy, ponieważ dostaje z tego modułu napięcie- tylko co dzięki temu będe ,mógł stwierdzić?

Nex@pl - 3 Marzec 2009, 09:37

stasprywatny napisał/a:
Moim zdaniem po odłączeniu modułu (koło zderzaka) wentylator się wyłączy, ponieważ dostaje z tego modułu napięcie- tylko co dzięki temu będe ,mógł stwierdzić?

Nie zrozumieliśmy się :) Ja tylko wspomniałem gdzie moduł wentylatora się znajduje, tak na przyszłość, a wyeliminowanie jego jako usterki możemy spróbować poprzez odpięcie sterowania nim.

Sterowanie polega na podaniu sygnału z modułu SAM, który znajduje sie pod bezpiecznikami przy szybie po stronie kierowcy. Jeżeli odepniesz sterowanie a wentylator dalej będzie chodzić to już niemal na 100% moduł wentylatora.

stasprywatny - 3 Marzec 2009, 10:10

o dzięki to już mówi mi więcej, jadę dziś popołudniu i będę to sprawdzał.

a może wiesz czy można sprawdzić tego typu błąd przez interfejs?
zastanawiam się nad zakupem tego urządzenia do MB, ale to mój pierwszy merc i nie wiem z jak wieloma urządzeniami komunikuje się komputer.

Poprzednio miałem passata B4 i kupiłem interfejs do niego + VAG - zwrócił mi sie wielokrotnie, ale komunikował sie tylko z modułami głównymi(jak silnik, ABS itp), a następny mój passat B5 już komunikował sie ze wszystkim( włączając drzwi, licznik, alarm,centralny zamek itd.)

Nex@pl - 3 Marzec 2009, 11:17

Cytat:
o dzięki to już mówi mi więcej, jadę dziś popołudniu i będę to sprawdzał.


Pamiętam jeszcze coś takiego, że jak odłączyłem moduł wentylatora pod błotnikiem (całkiem wyjąłem z niego wtyczkę) to gdy temperatura osiągneła poziom ~90 stopni (czyli mniej więcej tyle, kiedy załącza sie wentylator na pierwszy bieg) to zaświeciła mi się kontrolka od poziomu płynu chłodniczego.

stasprywatny napisał/a:
a może wiesz czy można sprawdzić tego typu błąd przez interfejs?
zastanawiam się nad zakupem tego urządzenia do MB, ale to mój pierwszy merc i nie wiem z jak wieloma urządzeniami komunikuje się komputer.


Raczej nie wyjdzie - nie wiem czy masz auto przed czy po lifcie. W moim po lifcie w salonie w niemczech facet wziął tylko miernik i sprawdzał najpierw moduł wentylatora, niestety nie zdradził co wystarczy sprawdzić :) Komputer w W202 jest raczej jako dodatek i dobitnie nie należy się nim sugerować, często wina leży po stronie wtyków, albo kabli, można przez to wymienić drogie części a problem nie zniknie :)

stasprywatny napisał/a:
Poprzednio miałem passata B4 i kupiłem interfejs do niego + VAG - zwrócił mi sie wielokrotnie, ale komunikował sie tylko z modułami głównymi(jak silnik, ABS itp), a następny mój passat B5 już komunikował sie ze wszystkim( włączając drzwi, licznik, alarm,centralny zamek itd.)


Komputer w w202 po lifcie na pewno komunikuje sie z wieloma rzeczami, niestety nie jestem serwisantem MB i takiej wiedzy nie mam z czym dokładnie to robi. Na pewno z silnikiem, czy skrzynią, jeżeli jest automatyczna, ale z resztą układów to już bardziej pobieżnie, myślę, że w najlepszym wypadku może wskazać z którym z układów jest problem, SRS, ABS, itd. wtedy może podac konkretna przyczynę, ale jesli chodzi o chłodzenie... może pokazałby wtedy przy odłaczonej wtyczce od modułu wentylatora, że nie załącza sie wentylator, ale ja do dziś nie kupiłem jeszcze interfejsu :) I jakos sobie radze.

Teraz doczytałem, że masz 98' czyli raczej po lifcie, więc komputer coś mógłby pokazać, ale najbardziej dokłądne jest tylko StarDiagnosis i HHT, przy czym przy 1 opcji można zdziałać niemal cuda w aucie :)

jjankiello - 3 Marzec 2009, 15:28

Carsoftem da się w zasadzie jedynie odczytać błedy zapisane w pamięci każdego z modułów... skasować również... jak ktoś ma pojęcie o budowie auta, ew. poczyta informacje z WISu, to wystarczy, żeby zdiagnozować usterki.

Star i HHT to juz inna bajka, tak jak pisze Nex@pl, niedawno sam się tym bawiłem...

stasprywatny - 21 Kwiecień 2009, 13:36

Może komuś przyda sie ta informacja, moduł wentylatorów
o nr fabrycznym A0185459932 zamienia sie na:
nr A0275458132 a ten na nr A0255453332.

Poszukuje używanego sprawnego modułu, który bedzie miał jeden z powyższych numerów.

Nex@pl - 21 Kwiecień 2009, 17:49

Szczerze polecam kupno nowego - mam oryginalny jeden, niedługo będę go regenerował i wystawię na sprzedaż, jednakże długo takie moduły nie wytrzymują.
stasprywatny - 22 Kwiecień 2009, 10:20

no to mnie zasmuciłeś bo w Łodzi w serwisie to koszt 886zł
u kolegi z naszego forum "PRO MERC" 719zł, a liczyłem na wydatek ok 300zł.
Trudno warto inwestować w Gwiade :)

Nex@pl - 22 Kwiecień 2009, 11:50

ja kupiłem go za około 130 euro rok temu, czyli wtedy kiedy euro stało ~3,50 ;)

Fakt faktem dodatkowo dostałem 15% rabatu - polecam salon w Torgelow w Niemczech :)
Może skrobnij do nich maila i zobacz jaką cenę Ci zaoferują.

stasprywatny - 23 Kwiecień 2009, 11:32

Nex@pl napisał/a:
Szczerze polecam kupno nowego - mam oryginalny jeden, niedługo będę go regenerował i wystawię na sprzedaż, jednakże długo takie moduły nie wytrzymują.


a możesz mi podesłać speca od regeneracji takich rzeczy?

Nex@pl - 23 Kwiecień 2009, 21:32

Cytat:
a możesz mi podesłać speca od regeneracji takich rzeczy?


Tak, ja :) Sam sobie regeneruję, robię w "elektronice".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group