To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Nagranie pracy silnika 2.2 CDi - co jest nie tak?

halik_ltd - 1 Marzec 2009, 20:01
Temat postu: Nagranie pracy silnika 2.2 CDi - co jest nie tak?
Witam Grono Kolegów.

Mam mały problem - otóż od 2 lub 3 dni (tak mi się wydaje) silnik (2,2 CDI) gdy jest zimny w czasie jego pracy słychać głośne cykanie (rytmiczne syczenie) - zwłaszcza po otwarciu klapy silnika odgłos ten jest głośny.
Wydaje mi się że dochodzi spod osłony górnej silnika.

W załączniku nagranie tego dźwięku - można otworzyć Windows Playerem (wav).

Pozdrawiam Wszystkich i liczę na pomoc.

slash - 1 Marzec 2009, 21:04

Najlepiej jak ja sciagniesz i zobaczysz czy cos ie dzieje. Sprawdz czy niemasz jakisz przedmuchow.
zetef - 1 Marzec 2009, 21:06

windows player nie odtwarza - daj w jakimś normalnym formacie ( np mpeg)
slash - 1 Marzec 2009, 21:08

mi poszlo w allplayer.
carlos - 1 Marzec 2009, 22:38

halik_ltd, proponuję ściągnąć plastikową pokrywę z silnika i obsłuchać bo zdaje się spod któregoś wtrysku leci paliwko. Im szybciej tym lepiej bo później wtrysku do operacji kolega nie wyciągnie :mrgreen: Sądząc po dźwięku top właśnie to
halik_ltd - 1 Marzec 2009, 22:42

Dziękuję Wszystkim - jutro wszystko sprawdzę.

Czy jeżeli będzie to przedmuch wystarczy zmienić podkładkę uszczelniającą?

carlos - 1 Marzec 2009, 22:44

halik_ltd, i dokręcić wtrysk, smarując go wcześniej specjalną pastą do dostania w ASO, inaczej następnym razem może nie wyjść
sir_dario - 14 Marzec 2009, 23:05

Witam, dołączę się.
Może trzeba będzie frezem wyrównać powierzchnię pod wtryskiem...
Trzeba sprawdzić i to zrobić, bo inaczej długo nie pochodzi.
Ja zrobiłem to w zeszłym roku i mam spokój.
Na pierwszy rzut oka wszystko po wykręceniu i wyczyszczeniu wyglądało na gładkie i równe, ale mechanik najpierw lekko dokręcił wtrysk i go wyjął. Na miedzianej uszczelce dało się zauważyć nierówne sprasowanie.
Frez... nowa uszczelka... i po robocie.
Pozdrawiam

Mirek04 - 17 Marzec 2009, 22:28

halik_ltd napisał/a:
Dziękuję Wszystkim - jutro wszystko sprawdzę.

Czy jeżeli będzie to przedmuch wystarczy zmienić podkładkę uszczelniającą?


I co to bylo kolego ?

karpiarz4 - 18 Marzec 2009, 14:45

Wyjątkowo ale łańcuch rozrządu należy sprawdzić
uve - 18 Marzec 2009, 15:04

Strasznie to chodzi, stawiam na duzy przedmuch (nieszczelnosc) na wtryskiwaczu lub wtryskiwaczach. Naprawa nie jest skomplikowana, jesli bez problemu da sie wyciagnac wtrysk. Polega na wyczyszczeniu wszystkiego z powstalego nagaru i wymiany miedzianej podkladki pod wtryskiwaczem. Pozatym pomijajac to rytniczne syczenie to wogole jakos glosno i twardo chodzi. Jesli jezdziles jakis czas z taka nieszczelnoscia to prawdopodobnie wtrysk (wtryski) do wymiany, wiem bo u siebie tak wlasnie jeden zalatwilem. Jak auto zachowuje sie na wolnych obrotach, wskazowka obrotomierza nie faluje?
halik_ltd - 18 Marzec 2009, 15:56

Witam

A jakże - podkładka wydmuchana - wymieniona 2 tygodnie temu i wszystko na razie gites.
Tylko boję się, że "mechanik" nie miał specjalnego freza by gniazdo lekko obrobić - i może się stać, że znów zacznie "dmuchać".

AAAch ci "mechanicy" :? 8)


uve - co do tej pracy silnika - muszę spotkać się z kimś kto ma podobny silnik i porównać - wcześniej miałem 250 turbodiesel'a - co 5 garów to nie 4 - ten CDI dużo gorszą ma "kulturę".

uve - 18 Marzec 2009, 16:30

Kulture powinien miec lepsza od zwyklego turbo diesla w koncu to common rail.
A co do frezownia gniazda to pierwsze slysze o czyms takim, czysci sie wymienia podkladke, smaruje wtryski odpowiednia pasta przed wlozeniem i tyle. Przynajmniej mi tak robili w ASO.

halik_ltd - 18 Marzec 2009, 16:34

Tłumaczył mi to znajomy - na podkładce miedzianej, która mi została są dwa nadpalone rowki i takie same rowki mogą wystąpić w gnieździe w bloku.
Istnieje ponoć specjalne narzędzie, które delikatnie frezuje tą powierzchnię by podkładka szczelnie dociskała.

carlos - 18 Marzec 2009, 16:51

halik_ltd napisał/a:
Tłumaczył mi to znajomy - na podkładce miedzianej, która mi została są dwa nadpalone rowki i takie same rowki mogą wystąpić w gnieździe w bloku.
Istnieje ponoć specjalne narzędzie, które delikatnie frezuje tą powierzchnię by podkładka szczelnie dociskała.

Potwierdzam, dokładniej mówiąc odpowiednia końcówka na wiertarkę wolnoobrotową. Właśnie w ten sposób miałem u mnie robione, wyciągnięty wtrysk, wyczyszczony z nagaru, wyfrezowane gniazdo, nałożona pasta na wtrysk, wsadzony, przykręcony podpięty itp. Nigdy nie zostawiam swoich autek sam na sam z żadnym choćby najlepszym mechanikiem, poza tym lubię patrzeć i rozmawiać z naprawiającym bo sporo można się dowiedzieć
Robione przez mechaników którzy pod odejściu z ASO założyli własny zakład i przewalają MB w tym CDI na setki czyli spore doświadczenie :mb:
Cytat:
wcześniej miałem 250 turbodiesel'a - co 5 garów to nie 4 - ten CDI dużo gorszą ma "kulturę"

To zależy, jeśli chodzi o sam dźwięk na wolnych obrotach to 250 po prostu pięknie tyka ale CDI też nie jest zły pod tym względem chyba, że na zimnym silniku. Natomiast podczas jazdy 250 jest głośniejszy tzn słychać, ze to diesel a CDI dźwiękowo jak benzyna przynajmniej wewnątrz. Dwa totalnie różne silniki więc i różnie pracują :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group