To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Elektryka - Światła do jazdy dziennej

majkutw202 - 12 Styczeń 2014, 18:50

nie musi być masa może być plus po prostu grzeje się tam zawsze gdzie jest słaby , gorszy , styk lub winą jest żarówka która może stwarzać większy opór tak się dzieje jeżeli żarówka miała się przepalić i się nie przepaliła włókno żarówki się stopiło i zwiększyło opór,,,

wymień żarówkę wyczyść styki plusowy jak i minusowy i powinno być OK

ja tak miałem stopiło przewód

po wymontowaniu żarówki i zmierzeniu miała zamiast 55W to 155W a świeciła jak by normalnie

Piotrek1401 - 12 Styczeń 2014, 22:22

majkutw202 napisał/a:

nie musi być masa może być plus po prostu grzeje się tam zawsze gdzie jest słaby , gorszy , styk lub winą jest żarówka która może stwarzać większy opór tak się dzieje jeżeli żarówka miała się przepalić i się nie przepaliła włókno żarówki się stopiło i zwiększyło opór,,,


Zakładając, że włókno żarówki nie uległo przepaleniu a stopieniu jego zwoje zgrzały się ze sobą co skutkowałby zmniejszeniem długości włókna co z kolei zmniejsza a nie zwiększa opór (rezystancję) włókna. Skutkiem tego jest zwiększenie prądu płynącego przez włókno które powinno ulec przetopieniu.

majkutw202 napisał/a:
po wymontowaniu żarówki i zmierzeniu miała zamiast 55W to 155W a świeciła jak by normalnie


Przy zasilaniu przyjmijmy równym 12V żarówka 55W pobiera 4,6A. Żarówka która pobierałaby moc rzędu 155W musiałaby być zasilana prądem rzędu 12,9A. Z całym szacunkiem ale mało prawdopodobne aby włókno żarówki 55W wytrzymało taki prąd, poza tym odpowiednio zwiększyłaby się ilość emitowanego światła...

majkutw202 - 13 Styczeń 2014, 13:34

Piotrek1401 napisał/a:
majkutw202 napisał/a:

nie musi być masa może być plus po prostu grzeje się tam zawsze gdzie jest słaby , gorszy , styk lub winą jest żarówka która może stwarzać większy opór tak się dzieje jeżeli żarówka miała się przepalić i się nie przepaliła włókno żarówki się stopiło i zwiększyło opór,,,


Zakładając, że włókno żarówki nie uległo przepaleniu a stopieniu jego zwoje zgrzały się ze sobą co skutkowałby zmniejszeniem długości włókna co z kolei zmniejsza a nie zwiększa opór (rezystancję) włókna. Skutkiem tego jest zwiększenie prądu płynącego przez włókno które powinno ulec przetopieniu.

majkutw202 napisał/a:
po wymontowaniu żarówki i zmierzeniu miała zamiast 55W to 155W a świeciła jak by normalnie


Przy zasilaniu przyjmijmy równym 12V żarówka 55W pobiera 4,6A. Żarówka która
pobierałaby moc rzędu 155W musiałaby być zasilana prądem rzędu 12,9A. Z całym szacunkiem ale mało prawdopodobne aby włókno żarówki 55W wytrzymało taki prąd, poza tym odpowiednio zwiększyłaby się ilość emitowanego światła...



nie rozumiesz , to tak jak byś zamiast włókna włożył jakiś drut oporowy cienki , a w tym przypadku długość włókna nie gra roli , jego tam praktycznie nie ma

u mnie tak było jak wyjąłem żarówkę to zamiast włókna był jakiś kawałek metalu ,
i bezpiecznik też mi hajcowało 2 razy, a przewód był tak stopiony że mu żyły wyszły,
że bym tak nie miał to bym nic nie mówił

Piotrek1401 - 14 Styczeń 2014, 19:16

Może nie do końca rozumiem ale z posiadanej przeze mnie wiedzy żarówkę 'traktujemy' prawem Ohma więc włókno ma daną rezystancję która 'reguluje' przepływ prądu przez nią przy stałym napięciu zasilania, ustalmy 12V, co z kolei oznacza moc wydzieloną na żarówce. Włókno działa jak drut oporowy który podczas przepływu prądu emituje promieniowanie w paśmie widzialnym. Włókno ma kształt sprężynki więc jeśli zwoje zostaną zwarte między sobą wzrasta przepływ prądu na skutek zmniejszenia długości a co za tym idzie rezystancji włókna. Przy tym, ciężko zaprzeczyć według mnie, że według prawa Ohma zmienia się także moc wydzielana przez żarówkę a co za tym idzie jasność żarówki też powinna ulec zmianie. Wszystko to przy założeniu, że włókno się nie spali przy zwiększeniu prądu przez nie płynącego więc w ktorym momencie jest ta racja teoretycznie leżąca po obydwóch stronach ? :)
majkutw202 - 14 Styczeń 2014, 20:12

różne cuda się zdarzają, jedne często, a drugie żadzie,,, ale są,,, i na dodatek trudno je wytłumaczyć czasami :?
jarekmb - 5 Kwiecień 2014, 08:51
Temat postu: Automatyczne światła mijania
Nie znalazłem więc pytam.
Chciałbym zrobić u siebie w aucie taki mod , żeby światła mijania włączały się po włączeniu silnika ale jednocześnie żeby dało się je wyłączyć gdy silnik pracuje . Robił ktoś coś takiego ? Da się to w miarę łatwo zrobić ?

Piotrek1401 - 5 Kwiecień 2014, 10:18

Jeśli masz jakiegoś znajomego elektronika to porozmawiaj z nim, bez problemu Ci coś takiego zrobi.

Wystarczy wysterować przekaźnik sygnałem (przez tranzystory) z kabla na którym pojawia się 12V po włączeniu silnika. Do styków przekaźnika podłączyć światła a włącznik świateł mijania w pozycji włączonej niech podaje napięcie na bazę tranzystora (lub wejście układu logicznego). W momencie gdy włącznik świateł przekręcisz na "0" światła mijania zgasną nawet przy włączonym silniku. Aby automatycznie się włączały musiałbyś znów przekręcić przełącznik na pozycje "światła mijania".



Schemat tylko obrazowy. Układ należałoby przystosować do pracy z napięciami 12V oraz wyjście układu połączyć do tranzystora sterującego światłami

jarekmb - 5 Kwiecień 2014, 10:45

Generalnie chyba to nie jest jakiś wielki problem ;) teraz tylko pytanie czy taki ja będę sobie w stanie sam z tym poradzić pomijając elektronika.

dzięki za objaśnienia :)

Robił ktoś już coś takiego w swoim aucie ?

Piotrek1401 - 5 Kwiecień 2014, 11:06

Jeśli masz jakieś podstawowe pojęcie o elektronice i umiesz operować lutownicą - poradzisz sobie.

Napięcia wejściowe z 12V możesz zbić diodami zenera do wymaganych 5V na wejście bramki, na wyjście rezystor i do bazy tranzystora mocy lub lepiej do tranzystora sterującego przekaźnikiem do którego będą podłączone żarówki.


Krzyś - 5 Kwiecień 2014, 12:22

Ej. Coś takiego jest w wersjach skandynawskich standardowo (m. in. u mnie). Na forum był temat poruszany i z tego co pamiętam to było jakoś strasznie proste. Jakiś bezpiecznik wsadzić, czy coś. Poszukaj na forum.
jarekmb - 5 Kwiecień 2014, 12:26

Piotrek1401, dzięki za schematy ale już widzę że sobie nie poradzę :)
Krzyś, Jakbyś gdzieś kiedyś natrafił na ten temat weź wrzuć tu linka to poczytam .

Krzyś - 5 Kwiecień 2014, 12:32

Pyra napisał/a:
Witam
wito74 napisał/a:
Pyra, może ty coś doradzisz?

Daj mi dokładne dane o aucie na PW. Spróbuję coś wymyślić.

Pozdrawiam

[ Dodano: 21 Sierpień 2012, 22:17 ]
Witam
No dobra spędziłem trochę czasu nad schematami i....
Do załączania świateł do jazdy w dzień (mijania) służy dodatkowy moduł zwany "komputer sterujący świateł do jazdy w dzień". Podaje on zasilanie na bezpiecznik F32 (który jest zmostkowany z F31 i odpowiedzialny za światła mijania. Do bezpiecznika F32 dochodzą dwa przewody, jeden od F31, drugi od "komputera". Wydaje mi się, że najłatwiej będzie wypiąć pin 5 (może być też 7) z modułu sterującego świateł. Przewód ma kolor (po niemiecku) ge gr, według mnie to gelb-grun czyli żółto-zielony.

Pozdrawiam


Więcej: http://www.w202.pl/viewto...ghlight=#271945

jarekmb - 5 Kwiecień 2014, 12:51

no i git malina , dzięki panowie w poniedziałek będę się bawił jak się uda to się uda jak nie to do elektronika :) poleciały plusiki
maurycy - 5 Kwiecień 2014, 16:36

http://allegro.pl/modul-s...4094553282.html
kup i po sprawie tylko sobie załóż wyłącznik na zasilaniu

swoją drogą prosze sie dopisywać do istniejących tematów.
p.s. ja mam używam jest git !! :D

dobermannn - 5 Kwiecień 2014, 22:05

maurycy dokłądnie tego używasz ??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group