Zrób To Sam - Pompka elektryczna ogrzewania postojowego (REST)
driver - 3 Marzec 2009, 17:33 Temat postu: Pompka elektryczna ogrzewania postojowego (REST) Witam,
Niedawno miałem problem z pompką w układzie ogrzewania postojowego o czym pisałem
http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=30
jednakże bez żadnego odzewu.
Wymontowałem pompę i oczyściłem i poskładałem, przy okazji wykonałem parę fotek.
Samo wymontowanie jest proste i nie wymagało nawet spuszczania płynu chłodniczego. Wystarcza odkręcenie jej od nadwozia, uniesienie pow. poziomu głowicy, po czym należy odłączyć przewody wodne i zabezpieczyć by ich wyloty pozostały na tym poziomie.
* Aby rozłożyć pompę należ odgiąć zaznaczone na fotce miejsca
* Następnie wyczyściłem wnętrze silniczka oraz oczyściłem powierzchnię komutatora wirnika drobnym (800) papierem ściernym.
* Przeczyściłem sprężonym powietrzem szczotki.
* Posprawdzałem miernikiem połączania elektryczne zarówno na komutatorze jak też w układzie szczotek. Na komutatorze opór mierzony na wycinkach leżących na przeciw siebie ma wartość ok. 3 omów.
* Przed przystąpieniem do montażu naniosłem po kropli oleju na osie i łożyska wirnika.
* Magnesy widoczne na fotce poniżej nie są przyklejone dlatego lepiej nie wyjmować ich, by pozostały w takim położeniu jak były fabrycznie założone. Nie pamiętam czy ich obrócenie (inny montaż) nie spowoduje innego rozkładu pola magnetycznego.
* Na koniec należy magnesy zabezpieczyć poniższą sprężyną, by ustalić ich położenie.
* Przed złożeniem zespołu szczotek, podkładkę fibrową widoczną na fotce 3 i 4 umieściłem bezpośrednio na panewce łożyska ślizgowego. Taki sposób montażu ułatwia osadzenie szczotek na komutatorze.
W przypadku mojej pompy powyższe zabiegi pomogły. Najprawdopodobniej powodem jej strajku mogły być podwieszone szczotki lub lekko przybrudzony komutator.
Teraz mam przyjemne ciepło w kabinie w czasie postoju
Za dużo "spacji", problem z przecinkami i kropkami; poprawione linki zdjęć. /// Camel-
konradkar - 5 Maj 2009, 19:47
a gdzie znajduje sie wogole ta pompka?
DarekGA - 5 Maj 2009, 22:51
Patrząc od przodu pod maskę silnika w 220 CDI to na lewym przednim nadkolu w pobliżu filtra powietrza i turbiny.
s87 - 7 Czerwiec 2009, 11:51
Dzieki za dobry artykul
strazak40 - 12 Grudzień 2012, 21:36
odgrzeję temat .
Powiedz mi kolego czy jak włączę ten rest to powietrze leci mocno czy raczej ledwo ledwo. U mnie niby działa ale leci bardzo delikatnie a regulacji nie ma.pozdro
maurycy - 12 Grudzień 2012, 21:47
tak ma być
strazak40 - 13 Grudzień 2012, 22:57
dzięki
dulas - 21 Grudzień 2012, 20:51
Witam , mam trochę inne pytanie , otóż to mój pierwszy mb , mam 2.2 benzyn i mam tą pompkę ale nie mam przycisku rest , więc kiedy ona się załącza ?
polofix - 23 Grudzień 2012, 11:04
dulas napisał/a: | Witam , mam trochę inne pytanie , otóż to mój pierwszy mb , mam 2.2 benzyn i mam tą pompkę ale nie mam przycisku rest , więc kiedy ona się załącza ? | jak przekręcisz na zapłon i dmuchawę w pozycję 1 lub więcej.
waldek82 - 23 Grudzień 2012, 14:54
polofix napisał/a: | jak przekręcisz na zapłon i dmuchawę w pozycję 1 lub więcej. |
pod warunkiem ze mamy ustawine nawiew na max-ciepło
polofix - 23 Grudzień 2012, 19:52
waldek82 napisał/a: | polofix napisał/a: | jak przekręcisz na zapłon i dmuchawę w pozycję 1 lub więcej. |
pod warunkiem ze mamy ustawine nawiew na max-ciepło |
nie musi być na max, może być na letnie i i tak REST będzie działał.
dulas - 23 Grudzień 2012, 22:17
Polofix u mnie nie ma rest ale dziękuję , sprawdzałem kilka ustawień ale chyba tą pompka mi nie działa , to trzeba tam zajrzeć
Krempy - 11 Luty 2013, 11:37
Dzięki temu poradnikowi moja pompa wciąż działa, lecz szczotki są u swego kresu. Gdzie takowe można dostać, jeśli można to dajcie znać
badmojo - 11 Luty 2013, 11:45
Krempy napisał/a: | Dzięki temu poradnikowi moja pompa wciąż działa, lecz szczotki są u swego kresu. Gdzie takowe można dostać, jeśli można to dajcie znać |
W sklepie motoryzacyjnym, InterCars, Allegro, ASO itd.
Spisz sobie nr z pompki i szukaj w necie gdzie taniej.
Delicja_88 - 11 Luty 2013, 12:32
Panowie posiadam i ja takową pompkę, lecz nie ma u mnie przycisku REST, czy to ogrzewanie postojowe może być ukryte pod innym przyciskiem, np. cyrkulacją powietrza? Zacytuję kolegę patryk84 który to bardzo ładnie wytłumaczył w innym temacie " Ano funkcja ta sprawia ze mimo to że wyłączyłeś silnik i poszedłeś do sklepu sprawia że wentylatory w Twoim autku nadal się obracają i pompują ciepłe powietrze z silnika do kabiny. Oczywiście nie będzie to trwało nie wiadomo ile. Po tym jak temperatura silnika spadnie poniżej 40 stopni albo napięcie w akumulatorze spadnie do groźnego poziomu wentylatory zatrzymają się." Chodzi mi o takie działanie tego przycisku, a nie używanie nawiewu przy włączonym zapłonie. Auto mam po małym lifcie.
|
|
|