To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - c200 kompressor - STAŁE BŁĘDY DIAGNOSTYCZNE

konopas - 6 Marzec 2009, 12:33
Temat postu: c200 kompressor - STAŁE BŁĘDY DIAGNOSTYCZNE
witam. posiadam od ponad pol roku mietka c200 kompressora 192KM z 2000 roku. kupilem go z instalacja gazowa firmy Romano Injection System (auto sprowadzone z Włoch). mam z nim taki problem, że trzyma mi stale bledy w komputerze. objawia sie to tym, iz kiedy silnik jest z rana zimny i oczywiscie zanim sie rozgrzeje i przelacze go na gaz, to przy obrotach od 2 do 3 tys strasznie nim szarpie i tak jakby cos strzelalo pod samochodem. problem odczuwalny przede wszystkim na benzynie jak silnik jest zimny, aczkolwiek jak sie nagrzeje tez daje sie to we znaki. na gazie rowniez tylko ze w mniejszym stopniu. po podlaczeniu do komputera auto pokazuje mi stale bledy, tj:
*nr 80 Nieregularne spalanie z powodu uszkodzenia katalizatora. Wypadanie zaplonow.
*nr 82 Nieregularne spalanie z powodu uszkodzenia katalizatora. Cylinder 5
*nr 84 Nieregularne spalanie z powodu uszkodzenia katalizatora. Cylinder 6
*nr 83 Nieregularne spalanie z powodu uszkodzenia katalizatora. Cylinder 3
Katalizator wymienialem, a dlaczego pokazuje bledy na 5 i 6 cylindrze skoro takowych nie posiada???
I jeszcze nastepna dawka bledow ktore pokazuje:
*nr 11 Wydajnosc katalizatora ponizej wymaganego progu (bank1). Wartosc za niska.
*nr 2 Zawor synchronizacji walu rozrzadu. Mechaniczny
*nr 8 Obwod grzania sondy lambda (bank 1 czujnik 1). Nieporawidlowy sygnal
*nr 70 Wykryto wypadanie zaplonow - cylinder 3. Wypadanie zaplonow.

Prosze o jakakolwiek pomoc, gdyz wydaje mi sie ze zrobilem juz praktycznie wszystko. Kat byl wymieniony bo jeden brzeczal, wymienilem jakies dwa czujniki przy silniku, sprawdzalem cewki i nadal jest jak jest.
nawet kiedy silnik jest cieply odczuwalne jest nierowne wchodzenie na obroty - ma takie jakby uskoki i za chwile dalej ciagnie. prosze o porady i z gory dziekuje

Adaśko - 6 Marzec 2009, 12:41

konopas napisał/a:
*nr 8 Obwod grzania sondy lambda (bank 1 czujnik 1). Nieporawidlowy sygnal
To by wskazywało na skończoną grzałkę w sondzie, jak wymieniłeś kat to mogłeś pomyśleć o sondzie. Wymień sondę, usuń błędy i wtedy sprawdź jak się zachowuje. Czasami jeden błąd pociąga za sobą inne, zła regulacja przez sondę na zimnym silniku może wprowadzać błędy i są zapamiętywane.
konopas - 6 Marzec 2009, 12:49

ok sprobuje jeszcze z ta sonda. a czy to prawda ze tutaj moze byc cos z przeplywomierzem??? gdzies w necie znalazlem goscia ktory mial podobne bledy w okularze i wymiana przeplywomierza mu pomogla.
Anonymous - 6 Marzec 2009, 12:52

Kolego, niczego już nie wymieniaj dopóki nie zrobisz solidnej diagnostyki komputerowej :!:

Podałeś listę błędów, ale czy to są błędy aktualne czy zapisane :?: Jaki komputer diagnostyczny został użyty :?: Kody błędów wyglądają dziwnie a opisy prawdopodobnie są błędne.

Poszukaj niezależnego warsztatu dysponującego Stardiagnosis i umów się na krótki test oraz skasowanie pamięci usterek ze wszystkich układów elektrycznych. Zanotuj numery błędów aktualnych dot. silnika (najlepiej poproś o wydrukowanie protokołu krótkiego testu po kasowaniu) i przedstaw tutaj na forum to może coś dalej uda się pomóc.

konopas - 6 Marzec 2009, 12:57

uzlem do tego lacza diagnostycznego multidiag. bledy bodajze byly trzy cyfrowe (z zerami na poczatku) i ja je skrocilem. nie rozumiem o co chodzi z tymi aktualnymi czy zapisanymi bledami ??? wlasnie samochod byl u elektronika i wyczyscil on wszystkie bledy ale po paru dniach a na nowo wszystkie wrocily. ja niby tez moge je skasowac ale nastepnego dnia juz sie pojawiaja.
Adaśko - 6 Marzec 2009, 13:06

konopas napisał/a:
nie rozumiem o co chodzi z tymi aktualnymi czy zapisanymi bledami ?

Właśnie chodzi o to by najpierw pokasować stare błędy i zobaczyć,. czy pojawiły się ponownie.
konopas napisał/a:
wlasnie samochod byl u elektronika i wyczyscil on wszystkie bledy ale po paru dniach a na nowo wszystkie wrocily.
Czyli są to świeże błędy.
konopas - 6 Marzec 2009, 13:10

no niby swieze ale co je wykasuje to te same sie na nowo pojawiaja. czylio to sa bledy stale chyba tak
Adaśko - 6 Marzec 2009, 13:17

konopas napisał/a:
no niby swieze ale co je wykasuje to te same sie na nowo pojawiaja.
to potwierdza, że jest coś nie tak.
konopas, przejrzyj jeszcze ten temat http://www.w202.pl/viewto...zka+elektryczna może pomoże?

Anonymous - 6 Marzec 2009, 13:17

Te uniwersalne interfejsy odczytują kody OBD a nie fabryczne a następnie dołączają opis błędu z wbudowanej bazy kodów OBD. Niestety często te opisy są błędne a zdarza się, że zupełnie mijają się z prawdą. Nawet dość dobry komputer diagnostyczny KTS czasami wprowadza w błąd nieprecyzyjnym opisem usterki.

Zainwestuj 50-100 PLN i wykonaj solidną diagnostykę komputerową Stardiagnosis i będzie wiadomo co trzeba dalej z tym robić. To że błędów jest dużo wcale nie oznacza, że usterka musi być poważna.

konopas - 6 Marzec 2009, 13:29

przewody wys napiecia nie sa spekane takze przyjmuje ze to nie bedzie raczej przyczyna. odnosnie Stardiagnosis to gdzie taka diagnostyke mozna zrobic ??? tylko w ASO??? nie orientujesz sie czasem czy gdzies w okolicach torunia mozna to zrobic ???
Anonymous - 6 Marzec 2009, 13:39

konopas napisał/a:
przewody wys napiecia nie sa spekane takze przyjmuje ze to nie bedzie raczej przyczyna.


Mogą wyglądać jak nowe i mieć kilka tygodni a wcale nie oznacza to, że są sprawne - widziałem takie przypadki.

konopas napisał/a:

odnosnie Stardiagnosis to gdzie taka diagnostyke mozna zrobic ??? tylko w ASO??? nie orientujesz sie czasem czy gdzies w okolicach torunia mozna to zrobic ???


Nie tylko w ASO. Zapytaj taksówkarzy jeżdżących nowszymi MB to pewnie coś podpowiedzą.

konopas - 6 Marzec 2009, 13:43

ok dzieki bardzo. popytam gdzie to mozna zrobic i chyba zaczne od konkretnej diagnostyki. mowisz zebym wzial wydruk z diagnozy tak ??? jak bede takowy posiadal to napisze co wykazalo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group