To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - C180 regulacja obrotów

jacon - 30 Listopad 2006, 18:07

Panowie umnie tak jak u krzeko nie ma tej fajnej obudowy na przepustnicy, a miałbym na nią ochotę tak jak toart jakby co to jestem chętny do zakupu tej obudowy gdyby ktoś miał takową na zbyciu. pozdro...
Michał_fitness - 30 Listopad 2006, 19:13

Witam
Własnie padał gazu chodzi mi ciężko , czy też mam linkę nasmarować ? :mrgreen:

topol - 2 Grudzień 2006, 09:37

Michał_fitness napisał/a:
Witam
Własnie padał gazu chodzi mi ciężko , czy też mam linkę nasmarować ? :mrgreen:


Ja bym zapuścił WD40 czy czegoś podobnego, moim zdaniem napewno nie zaszkodzi a może pomóc.

sielu - 17 Grudzień 2006, 00:14
Temat postu: zawieszanie się obrotów
Witam.
Ja też od dłuższego czasu borykałem się w swoim :mb: z zawieszaniem się obrotów,do tego stopnia że na skrzyzowaniu już nie pomagało dodawanie gazu.Dzisiaj poświęciłem troszkę czasu i jak piszą poprzednicy nasmarowałem olejem wszystko co sie dało w obrębie przepustnicy a ją samą wyczyściłem(wcześniej zadawałem WD-40 i nic nie pomagało),Jak na razie jest ok,tylko na wolnych obrotach wydaje mi się że ciut są za duże.Miałem koncepcję też pokręcenia naciągiem linki(no ale jak twierdzicie że to nic nie pomaga to na razie nie mam innego pomysła:))Po dzisiejszym majsterkowaniu dochodzę do wniosku że trzeba smarować ile wlezie-wreszcie jak nie posmarujesz to nie pojedziesz:)

maniu1555 - 11 Grudzień 2010, 15:09

witam
:mb: c180 esprit 94r.
moj problem jest taki iz na zimnym silniku jak i na cieplym trzyma 1100 obr. co zrobic zeby wrocily do 800-900 ? tak jest na gazie jak i na benzynie, jak dodam gazu to normalnie wchodzi na obroty a jak pusze to spada do 1100 nic sie nie blokuje pomozcie

pawelwy - 11 Grudzień 2010, 15:28

to się stało samo czy po jakiejś naprawie, montażu gazu czy coś w tym stylu?
albo padł silnik krokowy obejścia przepustnicy i daje ci za dużo lewego powietrza (tylko nie wiem czy nie wywalałoby jakiegoś błędu wtedy), albo musisz poregulować zderzak przepustnicy, cięgna, cięgła, dźwigienki - coś nie odpuszcza do końca i pozostawia lekko uchyloną przepustnicę. to tak na moje oko.

maniu1555 - 11 Grudzień 2010, 15:42

stalo sie to samo , przepustnica odbija do konca bo sprawdzalem wszystko jest ok tam wyczyscilem ja i dalej to samo
Camel- - 11 Grudzień 2010, 16:16

Rozumiem, że przepustnica na sto procent opiera się o początek zakresu i słychać ewidentnie cyknięcie włącznika silnika wolnych obrotów (zgaś silnik i "dodaj gazu" ręcznie przy przepustnicy i puść - mówie o tym płaskim elemencie za którym jest sprężyna).
Na pewno kolektor nie ciągnie lewego powietrza? U mnie była poluźniona śrubka od przepustnicy (gdy ją kiedyś rozbierałem) i wolne obroty były na poziomie 2 tys. Jeśli to nie jest problem mechaniczny to szukałbym problemu z np. czujnikami temperatury (mapa dla zimnego silnika).

maniu1555 - 11 Grudzień 2010, 22:45

slychac dzwiek odbicia wszystko odbija tak jak powinno , sruby sa dokrecone , przepustnica nie ciagnie lewego powietrza , tylko nie wiek o jakim silniczku wolnych obrotow piszesz ze go slychac ?
Camel- - 11 Grudzień 2010, 23:21

maniu1555, nie nie silniczka słychać w sumie nie będzie ;) Jedynie po przekręceniu kluczyka w zapłon bez odpalania powinno być słychać bzyczenie (kręci klapą od początku do końca i z powrotem).
No to raczej stawiam na problem elektryczny. 1100RPM to obroty idealne dla mapy zimnego silnika. Czujnik temperatury wody (pod plastikową osłoną czujników)? Sprawdź okablowanie, izolacje lubią kruszeć. :)

pawelwy - 12 Grudzień 2010, 01:05

silniczek krokowy otwiera kanał obejścia przepustnicy. jak złapał jakiegoś syfa, zakurzył się, czy coś to mógł stanąć i nie przymyka powietrza. warto by było przeczyścić i zobaczyć czy lekko chodzi, bez luzów czy skoków. słyszałem, że z czasem potrafią się zatrzeć. należałoby go szukać w pobliżu przepustnicy. w innym samochodzie wyglądał jak elektrozawór z czterema kablami zasilania, przykręcony przy osi przepustnicy. nie wiem jak wygląda w mercedesie i nie bardzo mogę nawet zobaczyć, bo choruję. istnieje też opcja, że zawór recyrkulacji spalin (potrzebna jest tu opinia kogoś kto jest bardziej obeznany w :mb: , bo nie wiem czy w tym samochodzie takowy był montowany) dał 4 litery. tylko nie wiem czy on przypadkiem nie powodowałby spadku obrotów i nierównej pracy.
jacon - 12 Grudzień 2010, 07:03

pawelwy napisał/a:
silniczek krokowy otwiera kanał obejścia przepustnicy. jak złapał jakiegoś syfa, zakurzył się, czy coś to mógł stanąć i nie przymyka powietrza. warto by było przeczyścić i zobaczyć czy lekko chodzi, bez luzów czy skoków. słyszałem, że z czasem potrafią się zatrzeć. należałoby go szukać w pobliżu przepustnicy. w innym samochodzie wyglądał jak elektrozawór z czterema kablami zasilania, przykręcony przy osi przepustnicy. nie wiem jak wygląda w mercedesie i nie bardzo mogę nawet zobaczyć, bo choruję. istnieje też opcja, że zawór recyrkulacji spalin (potrzebna jest tu opinia kogoś kto jest bardziej obeznany w :mb: , bo nie wiem czy w tym samochodzie takowy był montowany) dał 4 litery. tylko nie wiem czy on przypadkiem nie powodowałby spadku obrotów i nierównej pracy.

Ale mącisz w tych swoich wypowiedziach :shock: z tego co zdążyłem się zorientować to MB, przynajmniej nasze nie miały silniczka krokowego, poza tym piszesz że nie wiesz jak to wygląda w mercedesie i na tym stwierdzeniu powinieneś zakończyć swoją wypowiedz :wink:

Camel- - 12 Grudzień 2010, 09:21

Posta pawelwy, proszę nie czytać, bo nie ma on żadnego zastosowania w M111. Nie ma ani silnika krokowego ani recyrkulacji spalin. To nie Ecotec ;)
maniu1555 - 12 Grudzień 2010, 22:31

witam ponownie dzisiaj zauwazylem ze podczas hamowania auto nieraz zgasnie i jak na biegu jalowym dodam gazu to idzie do 3 tys. nagle spada(TRZYMAJAC GAZ DO PODLOGI) do 1tys. i znowu idzie w gore a pozniej juz chodzi na 1100 obr.
Camel- - 12 Grudzień 2010, 23:04

Rozbieraj dolot i sprawdź jak się zachowuje klapa przepustnicy. To raczej nie możliwe, ale może jest uszkodzona mechanicznie. Sprawdź koniecznie podciśnienie do MAP Sensoru. Idzie od modułu PMS pod zbiornikiem spryskiwaczy do kolektora ssącego (już nie pamiętam gdzie; albo między rurami od dołu, albo przy ścianie grodziowej w okolicach przepustnicy, z prawej strony). Sprawdź oprócz tego czy wężyk jest szczelny. Parametr podciśnienia jest kluczowy do działania silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group