Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Piszczenie paska i nie tylko, przez Pompe Wspomagania?!
spax - 23 Marzec 2009, 12:40 Temat postu: Piszczenie paska i nie tylko, przez Pompe Wspomagania?! Witam ponownie
Od jakiegoś czasu (około 3 miesiące) Piszczy mi pasek klinowy,
Mechanik jak to mechanik sprzedał mi preparat na to
Psikam i jak ręką odjął już nie piszczy, ale tylko przez jeden dzień
Jadę sobie autostrada do Krk, na budziku trochę ponad 210km/h i zaświeca sie kontrolka ładowania, pasek sie urwał, no i problem, jakoś sobie poradziłem ale nie o tym chciałem pisać.
Chodzi o to że pasek nie urwał sie w poprzek jak zwykle, tylko rozszczepił sie wzdłuż. Na 8 cieniutkich paseczków
Mechanik który mi wymieniał pasek powiedział że to przez ten preparat, po prostu wnika w pasek i go osłabia wiec dla bezpieczeństwa informuje żeby raczej takich wynalazków nie stosować.
I tu moje pytanie:
Pasek jest nowy z Continentala i piszczy nadal, doszliśmy do tego że na rolce od Pompy Wspomagania, co zrobić?
Rolka jest na jakimś łożysku?
wymienić samą rolkę?
czy trzeba całą pompę?
w ASO krzyczą 1600zł
a w InterCars za zamiennik 1700 + do zwrotu stara hehehe
kusi mnie ta bo cena super tylko sam sprzedawca nie wie czy będzie pasować:
http://www.allegro.pl/ite...e_w210_slk.html
pozdrawiam
Spax
C220 1994r. Sport
VIN WDB2020221F077412
[ Dodano: 23 Marzec 2009, 11:41 ]
Aha zapomniałem jeszcze dodać że moja oryginalna pompa ma blaszany zbiorniczek a ta z allegro plastikowy!
pzdr
Spax
Aloiz - 23 Marzec 2009, 13:04
Kolego, w twoim aucie będzie taka pompa wspomagania :
wersji
numer 5 : A2104661201
numer 8: A2104661501
dla pewnosci masz tutaj stronkę z numerami pomp , bo były rożne, zależnie od wypasu w aucie Pompa Wspomagania
spax - 23 Marzec 2009, 18:16
Czyli ta z allegro nie będzie pasować?
;/
A muszę ją całą wymieniać? nie da sie naprawić luzu na rolce?
Tońcio - 23 Marzec 2009, 18:25
spax napisał/a: | nie da sie naprawić luzu na rolce? |
Rolce czy kole pasowym..
pavel - 24 Marzec 2009, 10:34
Wedlug twojego VINu masz przed liftem czyli nie bedzie pasowac jakie podales na allegro.
Ta na allegro jest po lifcie.
wlodi27 - 24 Marzec 2009, 11:02
Witam, też miałem problem z pompą wspomagania i kupiłem używaną na allegro i jest ok. Moja wygląda identycznie ja ta którą pokazał spax na allegro, a auto mam z przed liftingu.[/u]
spax - 24 Marzec 2009, 21:59
Myślałem o używce i chyba tak zrobię. Chyba że jeszcze ktoś ma jakiś pomysł???
art-34 - 25 Marzec 2009, 00:21
Witam!
Ciekaw jestem jak doszliście z mech. że to kółko od pompy jest winne pisków?
W moim piszczenie ustało po wymianie rolki napinacza bo chociaż obracało się bez "zaciachów" to po zdjęciu paska dał się wyczuć luz boczny a zainwestowałem w pasek ContiTech'a który wytrzymał 15 kkm. Po zmianie rolki i paska na Bosh'a po 2 zmianie oleju jest ok.
Proponuję też sprawdzić sam napinacz może za mocno napina co świadczyło by o rozwarstwieniu się wzdłużnym paska jeśli dobrze zrozumiałem to co napisałeś, choć jeśli pompa wspomagania jest "prawie zatarta" i ciężko obraca się objaw może się zgadzać. Najszybciej to podczas pisków psiknąć silikonem do uszczelek (nie zniczczy paska) najpierw na zew stronę paska (rolka napinacza) a potem na wew. Tak czy siak opisz jeśli możesz po usprawnieniu co i jak.
Pzdr!
inigo - 25 Marzec 2009, 17:03
Witam, wykrec napinacz i sprawdz lozysko, ostatnio to przerabialem, nowy pasek, kiwaczka i nowy amorek od napinacza, wymienic nie zaszkodzi, a pewnie to jest przyczyna
pavel - 26 Marzec 2009, 14:57
wlodi27 napisał/a: | Witam, też miałem problem z pompą wspomagania i kupiłem używaną na allegro i jest ok. Moja wygląda identycznie ja ta którą pokazał spax na allegro, a auto mam z przed liftingu.[/u] |
ciekawe.
to od czego zaleza te 2 rodzaje pomp wspomagania? myslalem ze po liftingu dali nowy model pompy.
spax - 26 Marzec 2009, 15:53
Drugi rodzaj montowali jak autko miało lepszy wypas, np. regulowane zawieszenie. podobno
|
|
|