To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

LPG - Wtryskiwacze LPG

driver - 30 Marzec 2009, 16:22
Temat postu: Wtryskiwacze LPG
Witam .

Mam prośbę o to byśmy wspólnie postarali się zebrać w tym temacie informacje dot. wtryskiwaczy LPG.

Na początek kilka pytań z tym związanych .

1. W innym swoim aucie mam sekwencję GIS-a , wtryski zrobiły 160 tyś km i jakoś nie dostrzegam potrzeby ich wymiany czy też regeneracji bądź czyszczenia . Natomiast pytałem o instalki z np. listwami VALTEK - tam ponoć po ok. 40 tyś zachodzi potrzeba regeneracji wtrysków ( zmiana oringów , być może jeszcze czegoś ). Skąd taka różnica w poprawnym działaniu ?


2 . Jakie są różnice pomiędzy listwami Matrix a listwami Valtek , Raily ? ( w budowie i w eksploatacji )

3. skoro są przejściówki VALTEK -> MATRIX i na odwrót to chyba znaczy że można je wysterować z różnych sterowników ?


4 . o co chodzi z tymi kolorami (niebieski ,czerwony , szary. żółty ) , czy chodzi o opór cewek wtryskiwaczy (1, 2, 3 ohmy) , i czy ma to wpływ na ich szybkość ( co ponoć jest tak istotne dla naszych silników ). Jakie wtryski najlepsze do W202 ?

Amadeus - 26 Październik 2011, 08:00

Witam wszystkich

Odświeżę tan wątek i zadam kolejne pytanie do lepiej zorientowanych w temacie wtryskiwaczy.

Jak zauważyłem to wtryskiwacze maja swoje oznaczenie, między innymi w zależności od mocy na jeden cylinder.

Czy przelicza się to w normalny sposób moc auta przez ilośc cylindrów ?

Jakie będą objawy zamontowania "słabszych" wtryskiwaczy? (dla przykładu, na cylinder wychodzi 30kM a wtryskiwacze założone są z oznaczeniem producenta do 27KM/cyl.)

Camel- - 26 Październik 2011, 14:07

Producent podaje 27KM/cyl przy jakim ciśnieniu?
muczacz - 26 Październik 2011, 23:02

witam
dzielisz moc przez ilość cylindrów i wychodzi Ci moc na cylinder
jeżeli różnica będzie znaczna instalacja nie przejdzie autokalibracji,
a jak się uda to objawy będą takie że przy pełnym bucie będziesz miał za mało gazu za uboga mieszankę i spadek mocy , wtryski zaczną się zapętlać i w zależności od kompa gazowego będzie łapał błędy w ECU , może przełączyć się na benzynę, może wspomagać się dodatkowo benzyną lub nie zrobi nic i nie rozwinie pełnej mocy.


wydajność wtryskiwaczy zależna jest od ciśnienia, producent podaje ją przeważnie przy jednym zadanym ciśnieniu i maksymalnej średnicy dyszy i jest to maksymalna obsługiwana moc,
jeżeli podniesiesz ciśnienie gazu podniesiesz również wydajność
ale ile i jak dużo to już kwestia "treningu"

wydajność zależna jest również od skoku tłoczka we wtryskiwaczu jeżeli takowy jest regulowany (np.VALTEKI)

biorąc pod uwagę powyższe proponuję zamontować wtryski z lekkim naddatkiem ceny są porównywalne w danym segmencie firmowym.

pozdrawiam
muczacz

Amadeus - 27 Październik 2011, 08:13

Moje pytanie jest czysto teoretyczne. Z czystej ciekawości sprawdzałem (u hurtowników) ceny wtrysków. Zauważyłem że mają również wtryskiwacze do instalacji BRC. Cały zestaw montażowy BRC Sequent 24 na pomarańczowych wtryskach, przeznaczony jest do aut o mocy do 100 KW według producenta.

http://www.drypa.pl/produ...28100KW%29.html


U innego "hurtownika" te same wtryskiwacze pomarańczowe opisane są jako wtryski do silników o mocy do 27 KM na cyl.

http://www.phjacus.pl/Wtr...y-Y14-p418.html

Z ciekawości zadzwoniłem do obydwóch i każdy twierdzi że to są dane katalogowe producenta i niem żadnej pomyłki.
Sam mam taka instalację na pomarańczowych wtryskach więc mnie to zastanowiło.

13696 - 27 Październik 2011, 19:49

dane producentow sa wyposrodkowane wszystko zalezy od silnika do jakiego montujesz jedne maja wieksze zapotrzebowanie inne mniejsze chodzi u glownie o maks obroty silnika bo wtryskiwacz musi wlanie wtedy dac z siebie wszystko nasze silniki nie kreca sie wysoko wiec wtrysk ma czas na podanie gazu ja np teraz przy mocy 48KM/cyl cisnieniu 1,3bar jezdze na keihin pomaranczowym i nie zapetla wtrysku co innego jesli silnik krecil by sie np do 7tys obr wtedy czas na podanie gazu sie duzo zmniejsza
maciekolo - 6 Styczeń 2012, 19:00

13696 napisał/a:
ja np teraz przy mocy 48KM/cyl cisnieniu 1,3bar jezdze na keihin pomaranczowym i nie zapetla wtrysku co innego jesli silnik krecil by sie np do 7tys obr wtedy czas na podanie gazu sie duzo zmniejsza

Obroty to jedno, jest jeszcze takie pojęcie jak czas wtrysku, i to do tych DWÓCH parametrów zależy czy pętli czy nie. Pozdrawiam

muczacz - 19 Marzec 2012, 22:35

witam
w zasadzie łatwo policzyć czas zapętlenia wtryskiwaczy
przyjmijmy maksymalne obroty silnika to 6000 obr/min = 100 obr/sek = 50 cykli ssania na sekundę a 1sek=1000ms to 1cykl ssania=20ms

czyli zapętlenie silnika który ma max 6000obr/min wystąpi przy czasie wtrysku 20ms

i z tego można wyliczyć jaki maksymalny mnożnik w sterowniku można zaakceptować biorąc pod uwagę jaki jest maksymalny czas wtrysku benzyny , ale to można wyczytać z mapy wtrysku benzyny dla 10ms będzie to mnożnik x2


(w zasadzie nie wiem po co to wszystko policzyłem chyba z nudów ale jak się mylę to poprawiajcie :lol: :lol: :lol: )

maurycy - 19 Marzec 2012, 22:40

muczacz napisał/a:
(w zasadzie nie wiem po co to wszystko policzyłem chyba z nudów ale jak się mylę to poprawiajcie :lol: :lol: :lol: )

sesja się zbliża :) hehehe

muczacz - 20 Kwiecień 2012, 14:09

witam

do tej pory jeździłem na wtryskiwaczach magic jet zrobiłem na nich 35000 km auto sprawowało się bardzo dobrze spalanie gazu 10 trasa 12 miasto

wmówiłem sobie że czas na wymianę wtryskiwaczy i mój wybór padł na pojedyncze czerwone Hany , dużo roboty z wymianą nie było bo mają wtyk valteka i nic nie trzeba było przerabiać

instalacja skalibrowała się na nich doskonale charakterystyka mapy wtrysku płaska zaczyna się przy mnożniku 1,17 a kończy na 1

wtryskiwacze uważam za świetne w tej cenie (81 zeta za szt na drypa.pl) po przejechaniu 500 km zauważyłem że autko sprawniej wchodzi na obroty i mniej pali gdzieś o 1 litr dla mnie rewelacja

magiki rozebrałem z ciekawości trochę się o nich źle pisze na innych forach ale nie stwierdziłem aby były zużyte wewnątrz czyściutkie nie klepią ale charakterystykę mają inną jak sobie porównałem wykresy

jak zmieniałem wtryskiwacze wszyscy doradzali mi Hany zielone bo czerwone miały nie dać rady ale wybrałem tak jak z tabeli producenta przy ciśnieniu 1,2 bara miały obsługiwać 128km i przy tym ciśnieniu wyśmienicie obsługują mój silnik

dla niezdecydowanych polecam HANY 2000 dla oszczędnych Magic jety (te miałem w 3 autach bez problemów a teraz z celiny pójdą do polówki 1,4) polecam dla oszczędnych też są dobre



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group