Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - temperatura pracy silnika 2,5 TD
pip - 4 Kwiecień 2009, 08:39 Temat postu: temperatura pracy silnika 2,5 TD od tygodnia obserwuję, że temperatura w korkach wzrasta mi do wartości pokazanej na zdjęciu.
generalnie cały czas silnik ma ok.80 st.C - i tak trzyma normalnie także.
ostatnio jak się wygrzeje w większym korku to podnosi mu się temperatura.
na szczęście nie idzie dalej (co przetestowałem wczoraj jadąc 2h do domu w korku)
od czasu do czasu załączą się wiatraki klimatyzatora. Ale potem zbić tą temperaturę na trasie to potrzeba 3 km i 100 km/h, a i tak, byle następne stanie to zaraz idzie powyżej 80.
wydaje mi się, że w poprzednich latach nawet w dużych korkach i upałach temperatua była bliżej 80 niż 100.
zmieniłem przed zimą termostat.
Czy trzeba już coś z tym zrobić?
makawel - 4 Kwiecień 2009, 08:55
to normalne tez tak mialem w lato.może płyn wymień chłodniczy??
mrrocky - 4 Kwiecień 2009, 17:01
tez tak mam u siebie, norma.
Jary - 4 Kwiecień 2009, 17:50
pip napisał/a: | Czy trzeba już coś z tym zrobić? |
Nic, to normalne
pip - 4 Kwiecień 2009, 18:03
to jeszcze coś takiego,
na wolnych obrotach wiatrak główny się kręci ale można go zatrzymać ręką,
czy to oznacza, że wisco słabo działa, czy po prostu tak lekko trzyma i tak ma być
marcin18l - 4 Kwiecień 2009, 19:38
pip napisał/a: | czy po prostu tak lekko trzyma i tak ma być |
to zależy jaka jest temperatura silnika jak silnik jest zimny tak powinni być, ale jak jest nagrzany to nie powinien się zatrzymać, Tylko nie sprawdzaj na nagrzanym ręką!!
pip - 4 Kwiecień 2009, 20:31
no właśnie na takim nagrzanym można go zatrzymać ręką
spoko rękę mam całą
są sposoby
G. - 5 Kwiecień 2009, 14:13
Niedawno zmieniłem termostat w swojej Wcześniej temp. nie dochodziła do 80 stopni. Teraz 80 mam przez cały czas, natomiast w korku wskazówka wędruje w stronę 100-tki - podobnie jak u Ciebie. IMHO jest to prawidłowy objaw i nie ma powodów do zmartwień.
Gorzej byłoby, gdyby wskazówka skakała od jednej kreski do drugiej, niezależnie czy stoisz czy jedziesz.
pip - 5 Kwiecień 2009, 14:20
trochę tak jest,
bo do tej pory (po zmianie termostatu) trzymał 80, ale była zima, czasami minimalnie więcej od 80 w dużym korku,
a teraz gdy jest ciepło ma tyle co widać na zdjęciu.
ale jak jadę to spada do 80
Marcin13736 - 5 Kwiecień 2009, 16:39
Kolego przed wymianą termostatu miałem ledwo 60 st. Po wymianie, niemal w każdych warunkach bez względu na temperaturę zewnętrzną ok 85 st. Jak troche przygazuję to jest lekko bliżej 90 i to wszystko... Pozdrawiam
Sebastian_wpr - 8 Kwiecień 2009, 20:45
Witam,podlącze sie pod ten temat, mam C klase z 96r. z silnikiem 220D i wczoraj jak stalem w korku to wskazówka od temperatury podniosla sie ponad tą kreske ktora jest miedzy 80 a 120. Nie wiem czy poszla by jeszcze wyzejbo sie przestraszylem i wlaczylem cieply nawiew na najwyzsze oboty i spadlo do takiego stanu jak pokazal kolega pip, na zdjęciu. Dodam ze jak jade to wskazówka od temperatury jest na poziomie 85 stopni. W czym jest problem, czy ktoś sie spotkał z takim przypakiem ??
Łukasz - 8 Kwiecień 2009, 20:49
Sebastian_wpr, czy ja Cię dzisiaj nie widziałem pod inspektoratem PZU w Pruszkowie ?
Sebastian_wpr - 8 Kwiecień 2009, 20:51
!Łukasz!, pewnie to bylem ja, jak mowisz o zielonym mercedesie to mój
Łukasz - 8 Kwiecień 2009, 20:53
Cytat: | !Łukasz!, pewnie to bylem ja, jak mowisz o zielonym mercedesie to mój |
No pewnie heheehe Akurat szedłem się rozliczyć
Miałeś dwójkę pasażerów
Sebastian_wpr - 8 Kwiecień 2009, 20:56
Zgadza sie bylem z siostrą i mamą
A wracając do grzania sie silnika w moim niezawodnym samochodzie jestes w stanie cos pomóc ?
|
|
|