To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - temperatura pracy silnika 2,5 TD

pip - 4 Kwiecień 2009, 08:39
Temat postu: temperatura pracy silnika 2,5 TD
od tygodnia obserwuję, że temperatura w korkach wzrasta mi do wartości pokazanej na zdjęciu.
generalnie cały czas silnik ma ok.80 st.C - i tak trzyma normalnie także.

ostatnio jak się wygrzeje w większym korku to podnosi mu się temperatura.
na szczęście nie idzie dalej (co przetestowałem wczoraj jadąc 2h do domu w korku) :?
od czasu do czasu załączą się wiatraki klimatyzatora. Ale potem zbić tą temperaturę na trasie to potrzeba 3 km i 100 km/h, a i tak, byle następne stanie to zaraz idzie powyżej 80.

wydaje mi się, że w poprzednich latach nawet w dużych korkach i upałach temperatua była bliżej 80 niż 100.
zmieniłem przed zimą termostat.

Czy trzeba już coś z tym zrobić?


makawel - 4 Kwiecień 2009, 08:55

to normalne tez tak mialem w lato.może płyn wymień chłodniczy??
mrrocky - 4 Kwiecień 2009, 17:01

tez tak mam u siebie, norma.
Jary - 4 Kwiecień 2009, 17:50

pip napisał/a:
Czy trzeba już coś z tym zrobić?


Nic, to normalne :mb:

pip - 4 Kwiecień 2009, 18:03

to jeszcze coś takiego,
na wolnych obrotach wiatrak główny się kręci ale można go zatrzymać ręką,
czy to oznacza, że wisco słabo działa, czy po prostu tak lekko trzyma i tak ma być

marcin18l - 4 Kwiecień 2009, 19:38

pip napisał/a:
czy po prostu tak lekko trzyma i tak ma być

to zależy jaka jest temperatura silnika jak silnik jest zimny tak powinni być, ale jak jest nagrzany to nie powinien się zatrzymać, Tylko nie sprawdzaj na nagrzanym ręką!!

pip - 4 Kwiecień 2009, 20:31

no właśnie na takim nagrzanym można go zatrzymać ręką
spoko rękę mam całą :-)
są sposoby

G. - 5 Kwiecień 2009, 14:13

Niedawno zmieniłem termostat w swojej :mb: Wcześniej temp. nie dochodziła do 80 stopni. Teraz 80 mam przez cały czas, natomiast w korku wskazówka wędruje w stronę 100-tki - podobnie jak u Ciebie. IMHO jest to prawidłowy objaw i nie ma powodów do zmartwień.

Gorzej byłoby, gdyby wskazówka skakała od jednej kreski do drugiej, niezależnie czy stoisz czy jedziesz.

pip - 5 Kwiecień 2009, 14:20

trochę tak jest,
bo do tej pory (po zmianie termostatu) trzymał 80, ale była zima, czasami minimalnie więcej od 80 w dużym korku,
a teraz gdy jest ciepło ma tyle co widać na zdjęciu.
ale jak jadę to spada do 80

Marcin13736 - 5 Kwiecień 2009, 16:39

Kolego przed wymianą termostatu miałem ledwo 60 st. Po wymianie, niemal w każdych warunkach bez względu na temperaturę zewnętrzną ok 85 st. Jak troche przygazuję to jest lekko bliżej 90 i to wszystko... Pozdrawiam
Sebastian_wpr - 8 Kwiecień 2009, 20:45

Witam,podlącze sie pod ten temat, mam C klase z 96r. z silnikiem 220D i wczoraj jak stalem w korku to wskazówka od temperatury podniosla sie ponad tą kreske ktora jest miedzy 80 a 120. Nie wiem czy poszla by jeszcze wyzejbo sie przestraszylem i wlaczylem cieply nawiew na najwyzsze oboty i spadlo do takiego stanu jak pokazal kolega pip, na zdjęciu. Dodam ze jak jade to wskazówka od temperatury jest na poziomie 85 stopni. W czym jest problem, czy ktoś sie spotkał z takim przypakiem ??
Łukasz - 8 Kwiecień 2009, 20:49

Sebastian_wpr, czy ja Cię dzisiaj nie widziałem pod inspektoratem PZU w Pruszkowie ? :D
Sebastian_wpr - 8 Kwiecień 2009, 20:51

!Łukasz!, pewnie to bylem ja, jak mowisz o zielonym mercedesie to mój :)
Łukasz - 8 Kwiecień 2009, 20:53

Cytat:
!Łukasz!, pewnie to bylem ja, jak mowisz o zielonym mercedesie to mój :)

No pewnie heheehe :D Akurat szedłem się rozliczyć :D
Miałeś dwójkę pasażerów :D

Sebastian_wpr - 8 Kwiecień 2009, 20:56

Zgadza sie bylem z siostrą i mamą :)

A wracając do grzania sie silnika w moim niezawodnym samochodzie jestes w stanie cos pomóc :) ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group