Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - temperatura pracy silnika 2,5 TD
Łukasz - 8 Kwiecień 2009, 20:59
Sebastian_wpr napisał/a: |
A wracając do grzania sie silnika w moim niezawodnym samochodzie jestes w stanie cos pomóc ? |
Proponuję sprawdzić Visco być może już się skończyło i nie napędza prawidłowo wiatraka.
Możesz też zerknąć na termostat, możliwe że nie otwiera się do końca i nie puszcza pełnego obiegu chłodziwa.
Sebastian_wpr - 8 Kwiecień 2009, 21:03
!Łukasz! napisał/a: | Proponuję sprawdzić Visco być może już się skończyło i nie napędza prawidłowo wiatraka.
Możesz też zerknąć na termostat, możliwe że nie otwiera się do końca i nie puszcza pełnego obiegu chłodziwa. |
To od tego chyba zaczne. Wezme sie za to pojutrze bo jutro jade w trase. Jak sprawdze to zdam relacje co udało mi się zrobić albo nie udało.
Łukasz a czy to twoja stała S klasa wzdłuż ulicy po drugiej stronie niz mój ??
koper666 - 8 Grudzień 2009, 18:06
koledzy trochę odgrzebie temat ja u siebie zawsze mam temperaturę jakieś 2mm poniżej 80C szybko dosyc sie nagrzewa ale czy nie za niska temperatury ?
G. - 8 Grudzień 2009, 18:07
koper666, u mnie taka temperatura się utrzymywała do czasu wymiany wisko. Teraz wskazówka zmierza dokładnie na 80 stopni i trzyma się tak już do końca.
Zatem sprawdź w jakim stanie masz wisko
koper666 - 8 Grudzień 2009, 18:28
a jak to sprawdzic ?? a czy to wymiana termostatu nie pomoże?
perzu126 - 8 Grudzień 2009, 18:56
Obstawiam, ze do wymiany termostat. Jak mój był walnięty to auto ledwo osiągało 70st. Chyba że przejechałem z 20km to wtedy wskazówka dochodziła do jakiś 85st.C. Teraz po wymianie termostatu kilka km jazdy i jest 80st. a po kolejnych kilku wskakuje na 90 i tak zostaje
G. - 8 Grudzień 2009, 19:22
Przy "walniętym" termostacie temperatura rośnie znacznie wolniej niż normalnie. Moja osiąga temp. 80 stopni po przejechaniu ok. 5 km. Dalej nie idzie, nawet w korkach
koper666 - 8 Grudzień 2009, 19:31
tak to wyglada po 30min jazdy i 12km :
G. - 8 Grudzień 2009, 19:34
Sprawdź wisko Mieliśmy z Łukaszem identyczny objaw. Pewnie jak Łukasz wpadnie, to potwierdzi moje słowa
Marcin13736 - 8 Grudzień 2009, 19:39
kolego 85 st C bez wzgledu na temperaturę zewnętrzną. Jak już osiągnie to trzyma równiutko.
koper666 - 8 Grudzień 2009, 19:41
Gomezio napisał/a: | Sprawdź wisko | tzn jak mam to sprawdzic ?
Jary - 8 Grudzień 2009, 19:44
Gomezio napisał/a: | Sprawdź wisko |
Sądzisz, że się zablokowało
G. - 8 Grudzień 2009, 19:44
koper666 napisał/a: | jak mam to sprawdzic ? |
Spróbuj zakręcić wiatrakiem od chłodnicy, na rozgrzanym silniku. Jeśli pójdzie lekko - wisko do wymiany.
Możesz też (również na gorącym silniku) spróbować zatrzymać wiatrak (np. zrolowaną gazetą). Ale nie polecam tej metody
Jary napisał/a: | Sądzisz, że się zablokowało |
Nie znam dokładnie budowy wisko, ale wygląda tak, jakby ciągle pracowało na "jednej prędkości". W czasie normalnej jazdy zbyt mocno "ziębi" silnik, a na postoju, w korkach nie daje rady schłodzić.
madzara31 - 8 Grudzień 2009, 19:47
koper666 napisał/a: | tzn jak mam to sprawdzic ? | Zwiniętą gazetą.Odpal motor i zatrzymaj wentylator gazetą zwiniętą w rulon.Jeśli postrzępi gazetę znaczy OK,a jeśli zatrzyma się to wisko do wymiany.Co jeszcze....odpal zimny motor,wstępnie obroty wentylatora powinny być takie że wiatr fryzurę Ci potarga.
Jak coś popatrz w moje ogłoszenie w "sprzedam Części"-mam sprawne wisko.
Daniel - 8 Grudzień 2009, 19:49
Gdyby wisko było chlapnięte, to by się przegrzewał. W tym przypadku skłaniał bym się tu wymianie termostatu.
|
|
|