To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - temperatura pracy silnika 2,5 TD

Łukasz - 8 Kwiecień 2009, 20:59

Sebastian_wpr napisał/a:

A wracając do grzania sie silnika w moim niezawodnym samochodzie jestes w stanie cos pomóc :) ?

Proponuję sprawdzić Visco być może już się skończyło i nie napędza prawidłowo wiatraka.
Możesz też zerknąć na termostat, możliwe że nie otwiera się do końca i nie puszcza pełnego obiegu chłodziwa.

Sebastian_wpr - 8 Kwiecień 2009, 21:03

!Łukasz! napisał/a:
Proponuję sprawdzić Visco być może już się skończyło i nie napędza prawidłowo wiatraka.
Możesz też zerknąć na termostat, możliwe że nie otwiera się do końca i nie puszcza pełnego obiegu chłodziwa.


To od tego chyba zaczne. Wezme sie za to pojutrze bo jutro jade w trase. Jak sprawdze to zdam relacje co udało mi się zrobić albo nie udało.


Łukasz a czy to twoja stała S klasa wzdłuż ulicy po drugiej stronie niz mój ??

koper666 - 8 Grudzień 2009, 18:06

koledzy trochę odgrzebie temat ja u siebie zawsze mam temperaturę jakieś 2mm poniżej 80C szybko dosyc sie nagrzewa ale czy nie za niska temperatury ?
G. - 8 Grudzień 2009, 18:07

koper666, u mnie taka temperatura się utrzymywała do czasu wymiany wisko. Teraz wskazówka zmierza dokładnie na 80 stopni i trzyma się tak już do końca.
Zatem sprawdź w jakim stanie masz wisko :-)

koper666 - 8 Grudzień 2009, 18:28

a jak to sprawdzic ?? a czy to wymiana termostatu nie pomoże?
perzu126 - 8 Grudzień 2009, 18:56

Obstawiam, ze do wymiany termostat. Jak mój był walnięty to auto ledwo osiągało 70st. Chyba że przejechałem z 20km to wtedy wskazówka dochodziła do jakiś 85st.C. Teraz po wymianie termostatu kilka km jazdy i jest 80st. a po kolejnych kilku wskakuje na 90 i tak zostaje
G. - 8 Grudzień 2009, 19:22

Przy "walniętym" termostacie temperatura rośnie znacznie wolniej niż normalnie. Moja :mb: osiąga temp. 80 stopni po przejechaniu ok. 5 km. Dalej nie idzie, nawet w korkach :-)
koper666 - 8 Grudzień 2009, 19:31

tak to wyglada po 30min jazdy i 12km :
G. - 8 Grudzień 2009, 19:34

Sprawdź wisko :) Mieliśmy z Łukaszem identyczny objaw. Pewnie jak Łukasz wpadnie, to potwierdzi moje słowa :)
Marcin13736 - 8 Grudzień 2009, 19:39

kolego 85 st C bez wzgledu na temperaturę zewnętrzną. Jak już osiągnie to trzyma równiutko.
koper666 - 8 Grudzień 2009, 19:41

Gomezio napisał/a:
Sprawdź wisko
tzn jak mam to sprawdzic ? :shock:
Jary - 8 Grudzień 2009, 19:44

Gomezio napisał/a:
Sprawdź wisko


Sądzisz, że się zablokowało :?:

G. - 8 Grudzień 2009, 19:44

koper666 napisał/a:
jak mam to sprawdzic ?

Spróbuj zakręcić wiatrakiem od chłodnicy, na rozgrzanym silniku. Jeśli pójdzie lekko - wisko do wymiany.
Możesz też (również na gorącym silniku) spróbować zatrzymać wiatrak (np. zrolowaną gazetą). Ale nie polecam tej metody ;-)
Jary napisał/a:
Sądzisz, że się zablokowało

Nie znam dokładnie budowy wisko, ale wygląda tak, jakby ciągle pracowało na "jednej prędkości". W czasie normalnej jazdy zbyt mocno "ziębi" silnik, a na postoju, w korkach nie daje rady schłodzić.

madzara31 - 8 Grudzień 2009, 19:47

koper666 napisał/a:
tzn jak mam to sprawdzic ? :shock:
Zwiniętą gazetą.Odpal motor i zatrzymaj wentylator gazetą zwiniętą w rulon.Jeśli postrzępi gazetę znaczy OK,a jeśli zatrzyma się to wisko do wymiany.Co jeszcze....odpal zimny motor,wstępnie obroty wentylatora powinny być takie że wiatr fryzurę Ci potarga.
Jak coś popatrz w moje ogłoszenie w "sprzedam Części"-mam sprawne wisko.

Daniel - 8 Grudzień 2009, 19:49

Gdyby wisko było chlapnięte, to by się przegrzewał. W tym przypadku skłaniał bym się tu wymianie termostatu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group