Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - temperatura pracy silnika 2,5 TD
koper666 - 8 Grudzień 2009, 21:12
jutro sprawdze to wisco ...
Łukasz - 8 Grudzień 2009, 21:19
Hmm...
Gomez: Ale rzeczywiście tutaj silnik się nie dogrzewa a przy walniętym wisko temperatura rosła mi prawie do 100 stopni.
Chyba, że wisko padło w ten sposób, iż zblokowało się na stałe i za mocny przeciąg przez chłodnice robi
Ale wtedy kolega słyszał by donośny "huk" przy przyspieszaniu
Zaczął bym od termostatu, ale wiskoze też można sprawdzić w sposób jaki koledzy pisali wyżej
G. - 8 Grudzień 2009, 22:06
!Łukasz!, w sumie masz rację, u Ciebie temp. trzymała się w granicach 90 stopni. Natomiast u mnie było tak, jak u kolegi koper666 - wskazówka nie dochodziła do 80-tki. Termostat mam (był) sprawny, dopiero wymiana wisko dała efekt "osiemdziesiątki". Tak to wygląda obecnie:
Warunki początkowe: postój od ponad 3h, temp. silnika praktycznie poniżej 40-tki, temp. otoczenia ok. 6 stopni.
Taki wynik osiągnąłem po przejechaniu ok. 8 km Dodam, że - po jeździe oczywiście - przy próbie ręcznego zakręcenia wentylatorem porusza się on co prawda, ale uczucie jest jakby kręcił się w smole. I od razu się zatrzymuje
Sorry za jakość, dorobiłem się tylko 2Mpix
Łukasz - 8 Grudzień 2009, 23:26
Gomezio napisał/a: | Natomiast u mnie było tak, jak u kolegi koper666 - wskazówka nie dochodziła do 80-tki. Termostat mam (był) sprawny, dopiero wymiana wisko dała efekt "osiemdziesiątki". Tak to wygląda obecnie:
|
Dokładnie to samo jest u mnie
Jak by co to mamy wiskozy Behra po 350zł
Daniel - 9 Grudzień 2009, 08:22
Gomezio - jak rozumiem, że dla Ciebie oraz pozostałych użytkowników 250-tki wisko jest fetyszem, ale zrozum, że przechłodzenie silnika nie ma żadnego związku z pracą wiskozy. Mamy teraz okres zimowy i tego typu objawy wyraźnie wskazują na termostat.
Nie rób (nie róbcie) ludziom wody z mózgu.
G. - 9 Grudzień 2009, 08:30
Daniel napisał/a: | przechłodzenie silnika nie ma żadnego związku z pracą wiskozy |
Piszę tutaj o swoich spostrzeżeniach, o praktyce, nie teorii, o tym że miałem podobny "problem" jak koper666. Kolega sprawdzi sobie i termostat i wisko i będzie wiedział co ma zrobić.
Daniel - 9 Grudzień 2009, 08:40
Gomezio napisał/a: | Piszę tutaj o swoich spostrzeżeniach |
OK. Zdarzyło się. Nie wnikam
Gomezio napisał/a: | o praktyce, nie teorii, |
Ja też pisałem o praktyce.
Cytat: | Kolega sprawdzi sobie i termostat i wisko i będzie wiedział co ma zrobić. |
Prawidłowe postępowanie - najpierw termostat - tutaj kłania się logika
Tak na marginesie - Twoja temperatura silnika jest lekko poniżej 80-tki a latem pewnie trochę wyżej - czy to oznacza, że masz awarię, czy tylko nieznaczne wahania wynikające z aktualnych temperatur?
G. - 9 Grudzień 2009, 08:46
Daniel napisał/a: | Twoja temperatura silnika jest lekko poniżej 80-tki a latem pewnie trochę wyżej - czy to oznacza, że masz awarię, czy tylko nieznaczne wahania wynikające z aktualnych temperatur? |
Obecnie skłaniam się ku tezie, że temp. powinna stać sztywno w jednym miejscu. Ale muszę poczekać do lata, aby to potwierdzić. Jeśli będzie tak jak myślę, to zacznę głosić, że wahania wskazówki to znak, że dzieje się coś niedobrego w układzie chłodzenia. Na razie (czyli od października) wszystko wskazuje "na moje": czy trasa, czy miasto, korek czy luz - wskazówka "stoi" na 80
Łukasz - 9 Grudzień 2009, 08:52
Gomezio napisał/a: | Na razie (czyli od października) wszystko wskazuje "na moje": czy trasa, czy miasto, korek czy luz - wskazówka "stoi" na 80 |
I u mnie jest to samo
Daniel - 9 Grudzień 2009, 08:53
Gomezio napisał/a: | Na razie (czyli od października) wszystko wskazuje "na moje": czy trasa, czy miasto, korek czy luz - wskazówka "stoi" na 80 |
Wszystko wskazuje, że jest OK u Ciebie, ale z wnioskami na temat temperatury poczekamy do lata
Gomezio napisał/a: | zacznę głosić, że wahania wskazówki to znak, że dzieje się coś niedobrego w układzie chłodzenia. |
Święta racja, ale nie zawsze oznacza to uszkodzenie wisko.
G. - 9 Grudzień 2009, 08:54
Daniel napisał/a: | nie zawsze oznacza to uszkodzenie wisko |
Nic takiego nie twierdziłem
koper666 - 9 Grudzień 2009, 20:49
koledzy może ktoś sprawdzić jaki ja mam mieć termostat ? Jaka jest temperatura otwarcia 80 stopni czy 85 ?
G. - 9 Grudzień 2009, 21:13
koper666 napisał/a: | Jaka jest temperatura otwarcia 80 stopni czy 85 ? |
"Ruska strona" mówi, że 80 stopni:
Wejdź tutaj:
http://www.auto-parts.spb...b&client=dr2000
Wpisz VIN i naciśnij "найти", potem wybierz: "M Motor" -> "20 ENGINE COOLING SYSTEM" -> "015 WATER PUMP". Na pozycji "77" masz termostat.
koper666 - 9 Grudzień 2009, 21:54
dzieki
[ Dodano: 10 Grudzień 2009, 17:04 ]
Koledzy dzisiaj zakręciłem wentylatorem i stawia lekki opór nie da sie zakrecic bezwładnie ... Po przejechaniu 12 km temperatura doszła do niecałych 80 tak jak zwykle sprawdziłem weze na chłodnice i ten u góry oczywiście jest goracy a ten na dole zimny to chyba dobrze??
[ Dodano: 20 Grudzień 2009, 12:49 ]
Termostat wymieniony i teraz juz mi wskakuje na 80 wczoraj testowałem przy -15 i wszystko ok )
Greg_G - 26 Styczeń 2018, 14:27
koper666 napisał/a: | tak to wyglada po 30min jazdy i 12km :
|
Mam to samo. Temperatura wskoczy na 80 (muszę długo czekać- dłużej niż w CDI), ale wystarczy jechać szybciej niż 90-100km/h i już opada do poziomu jak na zdjęciu.
W ASO mi powiedział, że nowy termostat nie pasuje do starej obudowy i muszę kupić osobno obie części (chyba, że ktoś już go kiedyś wymieniał...- ja przez 8 lat na pewno nie)
Jesteście w stanie to potwierdzić?
Może nawet poratować linkiem z dobrym zamiennikiem który będzie pasował?
|
|
|