To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - temperatura pracy silnika 2,5 TD

koper666 - 8 Grudzień 2009, 21:12

jutro sprawdze to wisco ...
Łukasz - 8 Grudzień 2009, 21:19

Hmm...
Gomez: Ale rzeczywiście tutaj silnik się nie dogrzewa a przy walniętym wisko temperatura rosła mi prawie do 100 stopni.
Chyba, że wisko padło w ten sposób, iż zblokowało się na stałe i za mocny przeciąg przez chłodnice robi :)
Ale wtedy kolega słyszał by donośny "huk" przy przyspieszaniu :)
Zaczął bym od termostatu, ale wiskoze też można sprawdzić w sposób jaki koledzy pisali wyżej :)

G. - 8 Grudzień 2009, 22:06

!Łukasz!, w sumie masz rację, u Ciebie temp. trzymała się w granicach 90 stopni. Natomiast u mnie było tak, jak u kolegi koper666 - wskazówka nie dochodziła do 80-tki. Termostat mam (był) sprawny, dopiero wymiana wisko dała efekt "osiemdziesiątki". Tak to wygląda obecnie:


Warunki początkowe: postój od ponad 3h, temp. silnika praktycznie poniżej 40-tki, temp. otoczenia ok. 6 stopni.
Taki wynik osiągnąłem po przejechaniu ok. 8 km :) Dodam, że - po jeździe oczywiście - przy próbie ręcznego zakręcenia wentylatorem porusza się on co prawda, ale uczucie jest jakby kręcił się w smole. I od razu się zatrzymuje :)

Sorry za jakość, dorobiłem się tylko 2Mpix ;-)

Łukasz - 8 Grudzień 2009, 23:26

Gomezio napisał/a:
Natomiast u mnie było tak, jak u kolegi koper666 - wskazówka nie dochodziła do 80-tki. Termostat mam (był) sprawny, dopiero wymiana wisko dała efekt "osiemdziesiątki". Tak to wygląda obecnie:

Dokładnie to samo jest u mnie :)
Jak by co to mamy wiskozy Behra po 350zł :P

Daniel - 9 Grudzień 2009, 08:22

Gomezio - jak rozumiem, że dla Ciebie oraz pozostałych użytkowników 250-tki wisko jest fetyszem, ale zrozum, że przechłodzenie silnika nie ma żadnego związku z pracą wiskozy. Mamy teraz okres zimowy i tego typu objawy wyraźnie wskazują na termostat.

Nie rób (nie róbcie) ludziom wody z mózgu.

G. - 9 Grudzień 2009, 08:30

Daniel napisał/a:
przechłodzenie silnika nie ma żadnego związku z pracą wiskozy

Piszę tutaj o swoich spostrzeżeniach, o praktyce, nie teorii, o tym że miałem podobny "problem" jak koper666. Kolega sprawdzi sobie i termostat i wisko i będzie wiedział co ma zrobić.

Daniel - 9 Grudzień 2009, 08:40

Gomezio napisał/a:
Piszę tutaj o swoich spostrzeżeniach


OK. Zdarzyło się. Nie wnikam :mrgreen:

Gomezio napisał/a:
o praktyce, nie teorii,


Ja też pisałem o praktyce.

Cytat:
Kolega sprawdzi sobie i termostat i wisko i będzie wiedział co ma zrobić.


Prawidłowe postępowanie - najpierw termostat - tutaj kłania się logika :P


Tak na marginesie - Twoja temperatura silnika jest lekko poniżej 80-tki a latem pewnie trochę wyżej - czy to oznacza, że masz awarię, czy tylko nieznaczne wahania wynikające z aktualnych temperatur?

G. - 9 Grudzień 2009, 08:46

Daniel napisał/a:
Twoja temperatura silnika jest lekko poniżej 80-tki a latem pewnie trochę wyżej - czy to oznacza, że masz awarię, czy tylko nieznaczne wahania wynikające z aktualnych temperatur?

Obecnie skłaniam się ku tezie, że temp. powinna stać sztywno w jednym miejscu. Ale muszę poczekać do lata, aby to potwierdzić. Jeśli będzie tak jak myślę, to zacznę głosić, że wahania wskazówki to znak, że dzieje się coś niedobrego w układzie chłodzenia. Na razie (czyli od października) wszystko wskazuje "na moje": czy trasa, czy miasto, korek czy luz - wskazówka "stoi" na 80 :-)

Łukasz - 9 Grudzień 2009, 08:52

Gomezio napisał/a:
Na razie (czyli od października) wszystko wskazuje "na moje": czy trasa, czy miasto, korek czy luz - wskazówka "stoi" na 80 :-)

I u mnie jest to samo ;)

Daniel - 9 Grudzień 2009, 08:53

Gomezio napisał/a:
Na razie (czyli od października) wszystko wskazuje "na moje": czy trasa, czy miasto, korek czy luz - wskazówka "stoi" na 80 :-)


Wszystko wskazuje, że jest OK u Ciebie, ale z wnioskami na temat temperatury poczekamy do lata :wink:

Gomezio napisał/a:
zacznę głosić, że wahania wskazówki to znak, że dzieje się coś niedobrego w układzie chłodzenia.


Święta racja, ale nie zawsze oznacza to uszkodzenie wisko.

G. - 9 Grudzień 2009, 08:54

Daniel napisał/a:
nie zawsze oznacza to uszkodzenie wisko

Nic takiego nie twierdziłem :-)

koper666 - 9 Grudzień 2009, 20:49

koledzy może ktoś sprawdzić jaki ja mam mieć termostat ? Jaka jest temperatura otwarcia 80 stopni czy 85 ?
G. - 9 Grudzień 2009, 21:13

koper666 napisał/a:
Jaka jest temperatura otwarcia 80 stopni czy 85 ?

"Ruska strona" mówi, że 80 stopni:



Wejdź tutaj:
http://www.auto-parts.spb...b&client=dr2000
Wpisz VIN i naciśnij "найти", potem wybierz: "M Motor" -> "20 ENGINE COOLING SYSTEM" -> "015 WATER PUMP". Na pozycji "77" masz termostat.

koper666 - 9 Grudzień 2009, 21:54

dzieki :)

[ Dodano: 10 Grudzień 2009, 17:04 ]
Koledzy dzisiaj zakręciłem wentylatorem i stawia lekki opór nie da sie zakrecic bezwładnie ... Po przejechaniu 12 km temperatura doszła do niecałych 80 tak jak zwykle sprawdziłem weze na chłodnice i ten u góry oczywiście jest goracy a ten na dole zimny to chyba dobrze??

[ Dodano: 20 Grudzień 2009, 12:49 ]
Termostat wymieniony i teraz juz mi wskakuje na 80 wczoraj testowałem przy -15 i wszystko ok :) )

Greg_G - 26 Styczeń 2018, 14:27

koper666 napisał/a:
tak to wyglada po 30min jazdy i 12km :


Mam to samo. Temperatura wskoczy na 80 (muszę długo czekać- dłużej niż w CDI), ale wystarczy jechać szybciej niż 90-100km/h i już opada do poziomu jak na zdjęciu.

W ASO mi powiedział, że nowy termostat nie pasuje do starej obudowy i muszę kupić osobno obie części (chyba, że ktoś już go kiedyś wymieniał...- ja przez 8 lat na pewno nie)

Jesteście w stanie to potwierdzić?
Może nawet poratować linkiem z dobrym zamiennikiem który będzie pasował?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group