Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - zawieszenie z poliueratanu
slow - 8 Kwiecień 2009, 10:40 Temat postu: zawieszenie z poliueratanu Witam
Chciałem zrobić zawieszenie z poliuretanu. Znalazłem firmę, która zajmuję się produkcją tych elementów. Jest jednak problem, ponieważ nie maja wymiarów tych elementów.
Musialbym więc albo rozmontować cały samochód albo kupić jakieś tanie zamienniki i im przywieść. Ani to ani to nie wchodzi za bardzo w grę bo kupno tylu części zamiennych będzie sporo kosztować, a samochód jest mi potrzebny do jazdy a nie żeby stał 2 miesiące na kanale.
Powiedzieli, że można przywieść im gotowe wymiary. Może wiecie albo ktoś z was ma zwymiarowane gotowe te elementy?
Pozdrawiam
Thorzyk - 8 Kwiecień 2009, 10:52
Witam, ja osobiście takowych wymiarów nie posiadam i wątpię by ktoś miał wszystkie elementy dokładnie z wymiarowane. Mi nasuwa się jedna myśl: podjechać do najbliższego ASO, ładnie się uśmiechnąć, poprosić, a myślę że dało by się takie coś załatwić, bo kto jak kto ale oni powinni mieć takie info:) A tak nawiasem mówiąc to nie boisz się że te części zrobione przez tą firmę nie będą już takie solidne jak niemieckie oryginały?
Pozdrawiam.
Jawelkiewicz - 8 Kwiecień 2009, 11:47
konkretnie, które elementy mają być wykonane z poliuretanu? Czy napewno ma to być poliuretan, czy może poliamid?
Poliuretanu obawiałbym się użyć na elementy zawieszenia.
Thorzyk - 8 Kwiecień 2009, 13:11
Mi się wydaję że "c200_sport" chodzi o gumowe elementy mocowania zawieszenia, bo tylko z takim zastosowaniem poliuretanu w zawieszeniu spotkałem się. Takie elementy używane są przeważnie w sportowych autach co poprawia ich prowadzenie i pokonywanie zakrętów z większą stabilnością i bezpieczeństwem. Poliuretan jest bardziej odporniejszy co na pewno zdawało by egzamin na naszych "autostradach" . Myślę że gra jest warta świeczki, ale ja bym zdecydował się tylko wtedy na taką zamianę w momencie gdy Mercedes by wypuścił takie elementy (może są, lecz ja się z tym nie spotkałem), bo za duże ryzyko jest zastosować nieprzetestowane, zrobione przez jakąś firmę. Ale to tylko moje zdanie
Pozdrawiam.
Łukasz - 8 Kwiecień 2009, 13:22
Ja też się nad tym zastanawiałem, chciałem sobie zamontować gumy stabilizatora z poliuretanu tylko trzeba znac wymiary tych gum.
Kolega w Hondzie CRX ma praktycznie wszystkie elementy w zawieszeniu z poliuretanu (Energy Suspension), sztywność w porównaniu do zwykłych gum wzrosła kolosalnie.
Anonymous - 8 Kwiecień 2009, 13:29
witam.sprobuj sie skontaktowac z ta firma http://www.poliuretan.olkusz.pl/
moze juz maja takowe elementy gotowe.chlopaki uzywaja tych elementow w mocnych bmw i driftowozach .sam mam zalozone komplet poliueratanowych elementow firmy powerflex w swojej beci i jak narazie jest ok.
slow - 8 Kwiecień 2009, 15:18
Właśnie z ta firma sie juz kontaktowałem i powiedzieli mi że muszę miec wymiary;p
Co do wytrzymałości z oryginalnymi częściami to Mercedes bez obrazy ale nie ma szans z poliuretanem.
Kurcze skąd wykąbinować te wymiary?
btx - 8 Kwiecień 2009, 15:32
idziesz do sklepu i pod pretekstem sprawdzenia, czy bedzie pasowac mierzysz wszystko
Marcin Pop. - 8 Kwiecień 2009, 15:35
c200_sport napisał/a: | Kurcze skąd wykąbinować te wymiary? |
Mogę się pobawić i zrobić ci rysunki techniczne wykonawcze do gum przedniego stabilizatora (bazując na oryginalnych tulejach). Ale jak ci napisze cene - to osiwiejesz. Chyba, że cię na to stać.
slow - 8 Kwiecień 2009, 15:53
najbardziej to by mi zalezalo na tyle, zresztą sami dobrze wiecie ile tego jest samych tulejek w wahaczach jest 16 do tego 4 z wozka i przy zwrotnicach....
Camel- - 8 Kwiecień 2009, 21:21
c200_sport, z tylu praktycznie większość to takie same, tylko dwie są inne (ciut mniejsze, już nie pamiętam). Poduszki wóżka to faktycznie może być problem. One mają w ogóle konstrukcję gumowo-metalową z olejem wewnątrz.
Daniel - 8 Kwiecień 2009, 22:48
c200_sport napisał/a: | Co do wytrzymałości z oryginalnymi częściami to Mercedes bez obrazy ale nie ma szans z poliuretanem. |
Ale wiesz, że po komforcie z jazdy nie zostanie nawet ślad...
!Łukasz! napisał/a: | chciałem sobie zamontować gumy stabilizatora z poliuretanu |
Nie wiem, czy to jest możliwe, zwłaszcza te przy wahaczu.
Thorzyk napisał/a: | Takie elementy używane są przeważnie w sportowych autach co poprawia ich prowadzenie i pokonywanie zakrętów z większą stabilnością i bezpieczeństwem. |
Generalnie tuleje z poliuretanu wykorzystuje się do sportu - w codziennej eksploatacji - pod warunkiem, że będziemy mieli w Polsce sieć autostrad
Łukasz - 8 Kwiecień 2009, 22:49
Daniel napisał/a: |
Nie wiem, czy to jest możliwe, zwłaszcza te przy wahaczu. |
Chodzi Ci o te zewnętrzne ?
A czemu miało by być to nie możliwe ?
Daniel - 8 Kwiecień 2009, 22:53
Tak o zewnętrzne - one się uginają w środku pod wpływem ruchów wahacza. Gdyby zastosować poliuretanowe to myślę, że by popękały lub drążek przenosiłby zbyt wielkie obciążenia. Natomiast te wewnętrzne to OK, tylko po co ??
Łukasz - 8 Kwiecień 2009, 22:56
Cytat: | Tak o zewnętrzne - one się uginają w środku pod wpływem ruchów wahacza. Gdyby zastosować poliuretanowe to myślę, że by popękały lub drążek przenosiłby zbyt wielkie obciążenia. Natomiast te wewnętrzne to OK, tylko po co ?? |
A wiesz o tym uginaniu nie pomyślałem
Z drugiej strony poliuretan jest też w jakiś stopniu elastyczny
Pytasz po co ?
Ostatnio mam fazę na "beton"
|
|
|