To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - śruby do alufelg mercedesa

Ostry - 16 Kwiecień 2013, 16:46

Łamigłówka ;) Dziś założyłem felgi na tył ale śruby są za długie i obciera o kołnierz hamulca ręcznego. Mianowicie, śruby są te same, które miałem wcześniej na felgach, których ET wynosiło 35 . Obecnie felgi, które mam ET wynosi u nich 38 . Dodam, że śruby, które mam to standard do MB i długość gwintu wynosi 40mm . Skoro w nowych felgach ET jest większe o 3 jednostki ( było 35, jest 38) to czy założenie śrub krótszych o 3 mm rozwiąże problem . I kolejne pytanie. Dokładam dystanse, na przód 5 mm , na tył 15 mm . Mianowicie, ustalmy, że obecnie śruby przy obecnym ET 38 powinny mieć długość 37 mm . Więc na tył jeśli założę dystans 15 mm śruba powinna mieć gwint długości 52 mm , a na przód 42 mm ?
P.S Mam nadzieję, że udało mi się to w miarę sensownie napisać :)

frutii1992 - 16 Kwiecień 2013, 16:48

ET nie ma nic wspólnego z długością śrub
Ostry - 16 Kwiecień 2013, 16:50

Nie ma żadnego wzoru, jakiejś metody obliczania ? Bo nie chce mi się zdejmować tarcz i obliczania ile powinna mieć długości śruba ;)
frutii1992 - 16 Kwiecień 2013, 17:08

włóż śrubę do starej felgi i zobacz ile wystaje, a potem do nowej felgi i ile z niej wystaje
mlody21989 - 16 Kwiecień 2013, 18:08

ostrowski., długość powinna być w granicach 17mm do 24 u mnie przy 20 juz słychać że obcierają o zamki szczęk, sprawdź ile gwintu wystaje z tamtej i będziesz miał odpowiedz tak jak frutii1992, wspomniał. Taki mądry teraz jestem a mi tak 2 tygodnie temu ścieło te zamki bo na oko mi sie dobre śruby wydawały wydawały :P

[ Dodano: 16 Kwiecień 2013, 18:10 ]
bynajmniej przy śrubie m12x1,5 powinno byc od 6,5 do 7 obrotów pełnych śruby tak mi kumpel na wulkanizacji mówił

maurycy - 16 Kwiecień 2013, 18:25

zrób tak......
weź starą felgę włóż śrubę i zmierz sobie ile wystaje następnie włóż śrubę do nowej felgi i zmierz o ile jest za długa, ja tak samo miałem na 18-tkach śruby były o 2 cm za długie :)

Ostry - 16 Kwiecień 2013, 18:28

Pytam się bo wszystko czyli dystanse i śruby będę zamawiał przez neta.Nie chce się potem bawić w odsyłanie lub też wydawać kilkadziesiąt zł żeby śruby mi zalegały potem w garażu. Ok młody więc idąc twoim tropem te śruby mają skok 1.5mm więc przyjmijmy te 6.5 raza czyli 1.5 mm x6 daje nam 9mm. Tyle powinna wystawać śruba z felgi/dystansu. Czyli teraz zmierzę ile wystaje mm gwintu z felgi , od tego odejmę odpowiednio 5 mm z przodu i 15 mm z tylu i wyjdzie mi odpowiednia długość śruby ?

[ Dodano: 16 Kwiecień 2013, 18:31 ]
Aha i dodam, że obecnie mam śruby kulkowe, a powinny być stożkowe.

[ Dodano: 16 Kwiecień 2013, 19:01 ]
Tylko, że felgi już pogoniłem ;) Ale akurat kupił je kolega z forum więc zadzwonię i to zmierzy :)

[ Dodano: 16 Kwiecień 2013, 19:29 ]
Więc tutaj śruba wystaje 3 cm. Skoro optymalne to 6.5 obrotu przy skoku 1.5mm czyli wystaje 3 cm, a powinna 1 cm czyli jak w przypadku maurycego 2 cm za długa. Więc dystanse na przód będą 5 mm, a na tył 15 mm. Więc na przód śruby 2.5 cm, a na tył 3.5 cm ? Jeśli coś źle liczę, myślę to mnie poprawcie, u mnie praktycznie wiedza znikoma na temat śrub, działa tylko chłopski rozum :p

mlody21989 - 17 Kwiecień 2013, 00:46

ostrowski., nie do końca tak jak piszesz tyle powinna wejść minimalnie w piastę a na piastę przychodzi jeszcze tarcz dolicz jej grubość 1mm 2mm daj zawsze korekty a od piasty o tych sprężynek masz ok 5mm luzu :P to nie takie łatwe jak sie wydaje :) niby dobrze policzyłem ale jak przyszły dystanse i śruby to sie okazały za krótkie i właśnie wczoraj odesłałem i czekam na dłuższe, ale przy pasowałem jak felga wygląda u mnie z dystansem z tylu i jest 8) śruba wystawała 11 mm czyli za krotko wchodziły tylko 4 obroty
maurycy - 17 Kwiecień 2013, 08:12

ostrowski. napisał/a:
a powinna 1 cm czyli jak w przypadku maurycego 2 cm za długa.

nie bierz mojego przypadku do swojego u mnie była za długa o 2cm to nie znaczy że u Ciebie o tyle będzie za długa...

mlody21989 - 17 Kwiecień 2013, 08:19

weź śruby od stali i stalówke pomierz ile wystaje i bedzie wiadomo ile powinna wychodzić z alu :) a w alu pomierz dopiero jak stożek bedziesz miał bo na kuli wyjdzie jakies drobne przekłamanie
Ostry - 17 Kwiecień 2013, 09:45

Dziś dostanę info ile śruba wystawała w starej feldze przy śrubach 40 mm :p maurycy, nie brałem twojego przypadku, obliczyłem, że jeśli ma się wkręcić w piastę na 7 obrotów przy skoku 1.5 mm to powinna wystawać 10.5 mm , a nie 30 mm :)
mlody21989 - 17 Kwiecień 2013, 18:18

ostrowski., no tak tyle min. powinna wejść w piastę :P a nie tyle wystawac, wystawać musi więcej
Ostry - 17 Kwiecień 2013, 22:31

Ok więc śruba w piastę powinna wejść na 7 obrotów, skok wynosi 1.5mm czyli wejdzie w piastę na 1.1 cm. Śruba w feldze siedzi na 1 cm. Czyli wychodzi nam 21mm. Coś do tego doliczać, jest jakaś tolerancja ?
perzu126 - 17 Kwiecień 2013, 22:39

Co do tolerancji, to z tyłu trzeba uważać, bo jak za długie to zmieli hamulec ręczny. Z przodu to nie ma większego znaczenia. Mi oponiarz kiedyś tłumaczył, że minimum wystarczające jest wtedy gdy śruba chwyci na 5zwojów
mlody21989 - 17 Kwiecień 2013, 22:46

dolicz jeszcze grubość tarczy hamulcowej... ktoś w tym wątku pisał przede mna ze koło 17-24 mm powinna wystawać śruba z felgi

[ Dodano: 17 Kwiecień 2013, 23:01 ]
maciekolo napisał/a:
Z orginalnej felgi orginalna śruba wystaje ok 17mm od płaszczyzny styku z piastą. Przy ok 24mm z tyłu śruba "liże" mechanizm ręcznego, ale jeszcze go nie uszkadza, z przodu 24mm nie przeszkadza. Mam nadzieję, że to pomoże. Pozdr

o i tu to było napisane :)
ale z własnego doświadczenia wiem ze 20 mm to już liże delikatnie te sprężynki czyii tak 17 mm powinno być ok :P (mowa o wystawaniu śruby z felgi)
http://wulkanizacja.krakow.pl/content/view/92/58/ i tu jeszcze troche info



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group