To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - śruby do alufelg mercedesa

Dulson - 8 Marzec 2017, 12:19

Abdul napisał/a:
Dulson, śruby do alu są inne niż śruby do stalówek. Tyle w temacie...


No wiem, auto mam jakie mam, z przodu w felgach mam 40mm, a z tyłu różnej długości, ale to były prawdopodobnie 40mm, był one przez kogoś ucinane i nie wiem w jakim celu, ostatnio przez kogoś głupotę zgubiłem śrubę i zainteresowałem się ich zakupem, w sensie nowych, ale nie wiem jakiej długości :/

papuga911 - 8 Marzec 2017, 22:29

Witam. Długą śrubę wkładamy do alufelgi w otwór i ma wystawać ok. 15mm docinamy śrubę lekko trzeba z fazować żeby gwint nie był ostry. Dłuższa zerwie sprężyny hamulca awaryjnego. Sam tak zrobiłem, śruby delikatnie wystają za piastę ok 1,5mm z tym że gwint na śrubie musi dochodzić do końca gwintu piasty.
maurycy - 8 Marzec 2017, 23:16

śruba z felgi ma wystawać 10mm, czyli o ile dobrze pamiętam 7 pełnych obrotów klucza
to jest takie minimum a zarazem maksimum :)
z przodu mogą być dłuższe bo z przodu w "tarczach" nic nie ma
pozdro 600

4mario - 8 Marzec 2017, 23:27

A czy śruby z wydłużonym łbem, mają różne długości ( łba)? chciałbym dobrać do felg tak, żeby były równo z felgą ( albo blisko)
mariuszt0 - 8 Marzec 2017, 23:30

4mario, tak i są też takie które mają kołnież, ten okrągły, później dalej materiał bez gwintu i na końcu łeb na klucz, takie są bodajże do ori felg AMG żeby śruby nie były tak w felgach utopione, kiedyś były u nas na giełdzie ;)
Abdul - 9 Marzec 2017, 08:52

mariuszt0, u mnie w galerii jest zdjęcie takich śrub :D
pvrbld - 3 Kwiecień 2017, 18:50

Witam, panowie mam taki problem. Zakupilem do swojego alu amg styling I 17, przod et35, 7 1/2", tyl et30 8 1/2". Mam aktualnie zalozone originalne alusy 15, et 37, 6 1/2". Sruby mam klasyczne oryginalne, 40mm gwint, m12 x 1,5. Mierzylem dzisiaj stare sruby na starych i nowych felgach, "na sucho" w obu przypadkach wystawaly po 17mm, lecz po zalozeniu na piaste nowej felgi (et30 na tyl) nie dalo sie dokrecic. Jakie sruby mam dobrac, zeby bylo bezpiecznie? Z tego co widzialem, to oferuja z gwintami wiekszymi/mniejszymi co 5mm. Czy sruba 45mm bedzie ok czy za krotka? Czy 50mm nie bedzie naruszac recznego? Na chlopski rozum potrzebuje sruby 47mm (roznica w et nowych felg i starych). Pozdro
jacon - 8 Kwiecień 2017, 17:39

Może ta fotka trochę pomoże,wszystkie te śruby są do alusów :wink:


Daniel - 8 Kwiecień 2017, 18:27

jacon, dobry poradnik :mrgreen:
pvrbld - 18 Kwiecień 2017, 17:05

Ehh, okazalo sie, ze moje sruby oryginalne od alusow pasuja do nowych, szerszych bez problemu. W trzech wulkanizacjach stwierdzili, ze oryginalne sa za krotkie, co okazalo sie bujda. I jak tu ufac fachowcom. Pozdro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group