To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Sprzęgło

Lukas - 12 Grudzień 2006, 08:42
Temat postu: Sprzęgło
Witam

Ostatnio z racji przebiegu (390kkm) przyglądam się mojemu sprzęgłu i zastanawiam się, czy nie przychodzi jego koniec.
Przede wszystkim przy ruszaniu na wzniesieniach lubi poszarpać sobie. Siła szarpania też zależna jest od tego czy :mb: jest zimna czy rozgrzana.
Innym objawem jest to, że po włożeniu I biegu często czuć bardzo lekkie szarpnięcie auta jakby chciał już jechać. Niedawno wymieniałem łącznik elastyczny na wale. Szarpanie co prawda po tym się zmniejszyło.

Pozdrawiam

sewan - 12 Grudzień 2006, 09:35

Co prawda, ostatnie auto z manualem, jakie miałem, sprzedałem w 1997 roku.... :lol: , ale z tego, co pamiętam to takie właśnie są objawy padającego docisku (nie samej tarczy).
Dokładnie to samo miałem onegdaj w moim wspaniałym niebieskim pudle 125p.

Obawiam się, że czeka cię wydatek.... :roll:
I lepiej to zrobić wcześniej niż później.

tomcat - 12 Grudzień 2006, 11:53

Podobnie jak sewan obstawiam docisk,(szarpanie przy ruszaniu). Ale jak już wymieniać to komplet (docisk, tarcza, łożysko) .
Lukas - 12 Grudzień 2006, 17:53

Macie może rozeznanie z jakim kosztem mam się liczyć? Mechanik twierdzi ze 1 tyś zł wystarczy ale to dość szeroki przedział :mrgreen:
MonsterJob - 12 Grudzień 2006, 19:11

Lukas napisał/a:
Macie może rozeznanie z jakim kosztem mam się liczyć? Mechanik twierdzi ze 1 tyś zł wystarczy ale to dość szeroki przedział :mrgreen:


ja szukałem sprzęgła do takiego auta (manual?), ale na razie zdecydowałem, że jeszcze trochę pojeździ, zdązyłem się zorientopwać, np, tak:
"do nr silnika 6410204 - SACHS 3000 704 001 - 699,00 zł (na zamówienie, ok. 3-4 tyg. oczekiwania), LUK 622116800 - 959,00 zł (ostatni zestaw)
wyższe nr silnika - SACHS 3000 704 003 - 609,00 zł"
czyli zależnie od producenta od 700 do 960 za sprzęgło + wymiana.

Anonymous - 12 Grudzień 2006, 20:30

Witam mozna bardzo łatwo okreslic grubość tarczy sprzęgła , jak nie masz specjalnej wkładki to wystarczy odkręcić siłownik przy skrzyni i sprawdzić jak głęboko wchodzi bolec z siłownika , a ma on dwie średnice 6/8 jak wystaje 8 choć 0,5mm z otworu to tarcza straciła wymiar i jest do wymiany , a jak nie widać taj grubszej częsci bolca to jest dobra . Zrób jeszcze tak , spróbuj ruszyć z miejsca na 5 biegu , gaz i ''jechane '' jak udusisz silnik to tarcza 100% , póżniej spróbuj na pół sprzęgle / 5 bieg/ lekko przypalić tarcze , ruszyć z miejsca 1 m , w 80 % szarpanie ustępuje , w innym przypadku albo docisk krzywy , słoneczko zdeformowane , pękło , pod sprężynę coś się dostało . 390 k km przy normalnej eksploatacji to jeszcze nie koniec sprzęgła , miałem 124 250 kombi z przeb. 690 k km na oryginalnym sprzęgle , nie stwierdziłem nadmiernego zużycia .
pozdr.Jarek

Lukas - 13 Grudzień 2006, 08:50

No dobra test przeprowadzony

Cytat:
spróbuj ruszyć z miejsca na 5 biegu , gaz i ''jechane''


Silnik zdławił się momentalnie i zgasł

Cytat:
spróbuj na pół sprzęgle /5 bieg/ lekko przypalić tarcze , ruszyć z miejsca 1 m, w 80 % szarpanie ustępuje


Faktycznie szarpanie jakby się zmniejszyło

Jak możnaby to podsumować?
A co z tym, że czasem w momencie włączanie I biegu jakby most chciał już ruszać :?:
Pozdrawiam

Anonymous - 13 Grudzień 2006, 10:24

Witam pewnie masz taką sytuacje , na wciśnietym sprzęgle w momencie ''wkładania'' biegu powstaje szarpnięcie ? , mysle że musisz wymontowac skrzynie i sprawdzić docisk , koło zamachowe / powierzchnię przylegania tarczy/ i koniecznie łozysko pilotujące w wale korbowym , często pracuje na sucho ( w tym wieku :D ) i ono może powodowac ciągnięcie wałka sprzęgłowego .
pozdr. Jarek

Lukas - 13 Grudzień 2006, 12:43

Dzięki. A gdzie mieści się ten Chełmek? Może by na żywca udało się kiedyś pogadać.


Dobrze rozumiem, że przeprowadzone testy sprzęgła wykluczyły zużycie tarczy? Sorry za dziecinne pytania :oops:
Pozdrawiam

Anonymous - 13 Grudzień 2006, 21:19

Lukas napisał/a:
Dzięki. A gdzie mieści się ten Chełmek?
a zansz stary dowcip o egzaminie na milicjanta ? , kandydaci stali na korytarzu bo pytali pojedyńczo , wychodzi kolejny z egzaminu a reszta na jego widok
- o co pytają ?
- jak się nazywa stolica Polski
- no to co mamy odpowiedzieć ?
- WARSZAWA
jeden z kandydatów napisał sobie odpowiedż na kartce i schował do buta ,
w trakcie egzaminu komisja zadała pytanie a nasz bohater sięga do cholewy , i czyta CHEŁMEK :lol:

W Chełmku była / jeszcze troche zostało / duża fabryka obuwia , na południu Polski , 7 km od Oświęcimia .

Lukas napisał/a:
Może by na żywca udało się kiedyś

jak będziesz w pobliżu to wpadnij na żywca , tyskiego czy innego browczyka :D
pozdr.Jarek

klapon - 27 Grudzień 2006, 12:06

Witam. przy okzaji spytam jak sie ma sytuacja gdy w moim :mb: sprzeglo strasznie nisko wchodzi, czasem trzeba uzyc sily zeby wrzucic bieg, i przy puszczaniu sprzegla slychac dziwny dzwiek (jakby mruczacego kota zamknac w metalowej beczce) po chwili ustajacy. Przebieg nie jest duzy bo w granichach 200tys. Natomist podczas jazdy przy zmianie biegu czasem jest takie szrpniecie z odglosem dochodzacym z tylu samochodu... bede wdzieczny za podpowiedzi.
Anonymous - 1 Styczeń 2007, 23:37

klapon napisał/a:
sprzeglo strasznie nisko wchodzi, czasem trzeba uzyc sily zeby wrzucic bieg, i przy puszczaniu sprzegla slychac dziwny dzwiek (jakby mruczacego kota zamknac w metalowej beczce)
jak musisz głeboko szukac wysprzęglenia to pewnie tarcza juz cienka , docisk się wygina głęboko a więc jest potrzeba więcej go wciskac , a jak sprzęgło '' gada '' to jest nieźle "wyslizgane '' , przy wymianie tarczy i docisku musisz dobrze ''zmatowić '' koło zamachowe , ale jeszcze troche pojeździsz zanim dopadnie cię ''portfel '' :D .
pozdr. Jarek

klapon - 5 Styczeń 2007, 20:35

Dzieki Yaro za odpowiedz...tego oczekiwalem. Mam do Ciebie jednak jeszcze jedno pytanie. Jak juz trzeba bedzie wylozyc cos z portfela to z jakim kosztem trzeba sie liczyc. Bylem u mechanika i jak posluchal popatrzyl to powiedzial tylko tyle "sprzeglo". Nowiec krzyknal mi za robocizne (przy ewentualnej wymianie) 300,- . Natomiast rozgladajac sie za sprzeglami po allegro, znajdywalem je, ale do wszystkich modeli oprocz mojego:( Czy oznacza to ze sprzeglo sie rozni np od C200 i moze byc drozsze?? jaka jest cena takiego sprzegla i jaki warsztat albo sklep polecacie w Warszawie i okolicach?? Pozdrawiam

Ps. ja jestem z Grodziska Maz.

zmichal - 20 Kwiecień 2009, 17:13

Zastanawiam się nad zakupem używanego sprzęgła i znalazłem coś takiego.
Czy z tych zdjęć da się stwierdić w jakim stanie ono jest? Czy tu nie brakuje jeszcze koła dwumasowego, czy mi się wydaje?

Daniel - 20 Kwiecień 2009, 17:22

To jest tarcza sprzęgła dla wersji bez koła dwumasowego - czyli tradycyjne sprzęgło.

Wydaje się być mało zużyte, na pewno jeszcze wiele kilometrów przed nią.

Nie widzę oznak przypalenia - to bardzo ważne. Ogólnie nadaje się do czyszczenia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group