To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Sprzęgło

zmichal - 20 Kwiecień 2009, 17:26

Kurcze - gościu twierdzi, że jest ono od C180 '96, a z kolei mój mechanik twierdzi, że w moim C180 '94 mam zużyte koło dwumasowe :?
Może mnie ktoś oświecić :?:

Daniel - 20 Kwiecień 2009, 17:30

Wydaje mi się, że w Twoim silniku nie ma koła dwumasowego. Więc te kompletne sprzęgło by pasowało.

[ Dodano: 20 Kwiecień 2009, 17:41 ]
Z Twojego VIN-u wynika, że nie masz klimatyzacji, więc i koło zamachowe jest zwykłe.

http://anonymouse.org/cgi...&SGR=015&SGN=01

zmichal - 20 Kwiecień 2009, 17:46

faktycznie - dzwoniłem do ASO - zwykłe koło
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 17:47

zmichal napisał/a:
faktycznie - dzwoniłem do ASO - zwykłe koło


Zrobisz sprzęgło po taniości :wink:

Łukasz - 20 Kwiecień 2009, 17:49

Daniel, to jak to jest ? Jak masz klime to masz i dwumasówkę ?
Zastanawiam się jakie sprzęgło jest w Classicu mojego ojca ?

Daniel - 20 Kwiecień 2009, 17:57

Z VIN-u zmichal-a wynika, że tak jest - widocznie w tych wersjach silnikowych tak to robili. Jednak przed zakupem sprzęgła do samochodu trzeba wczytać się w opisy przy numerach części.

Dla silnika zmichal jest to uwaga nr 692 "APPLICABLE TO VEHICLES NOT EQUIPPED WITH AIR CONDITIONER"

Musisz sprawdzić jak to jest w Twoim przypadku. Oczywiście są silniki które maja zawsze dwumasę, np. CDI.

Łukasz - 20 Kwiecień 2009, 18:05

W EPC online to znajdę czy muszę dzwonić do ASO ? :D
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 18:09

!Łukasz! napisał/a:
W EPC online to znajdę czy muszę dzwonić do ASO ? :D


Do ASO możesz zadzwonić zawsze, mi wystarczyło EPC :mrgreen:

zin19 - 23 Kwiecień 2009, 21:44

Cześć!
Mam podobny problem też szarpie mi sprzęgło szczególnie na zimnym silniku.
Czy może ktoś mi sprawdzić po numerze VIN w EPC czy mam dwumasówke?
Z góry dziękuję.

jjankiello - 23 Kwiecień 2009, 23:29

Wychodzi na to, ze nie... normalny docisk i tarcza...
btx - 24 Kwiecień 2009, 08:55

a ja mam koło dwumasowe u siebie ? moze ktos to ustalic ??? wydaje mi sie, ze jest u mnie.
zmichal - 10 Sierpień 2009, 14:41

Panowie - ile można zapłacić średnio za samą robociznę wymiany sprzęgła?
Rozumiem, że jeszcze do kompletu (zdjęcia wyżej) potrzebuję łożyska oporowego - czy najlepiej kupić je w ASO?

Jednak najbardziej boję się następującej kwestii:
cytat z Autoświat -
Cytat:
W przypadku wielu modeli samochodów olbrzymie znaczenie ma sposób montażu sprzęgła i skrzyni. Często wymagane są do tego specjalne narzędzia - bez nich może się nie udać ustawienie części we właściwej pozycji. Typowe efekty: uciążliwe wibracje i szarpanie przy wysprzęglaniu.


Dlatego boje się ruszać ten temat, mimo iz sprzęgło widoczne kilka postów wyżej udało mi się kupić za 50,-zł

KWAS - 10 Sierpień 2009, 16:32

zmichal, u mnie za samo wyjecie sprzegla, wymiane wysprzeglika i paru innych rzeczy krzykneli 800 zl- po rabacie 600 zl :(
Marcin Pop. - 10 Sierpień 2009, 17:36

zmichal napisał/a:
Jednak najbardziej boję się następującej kwestii:
cytat z Autoświat - Cytat:
W przypadku wielu modeli samochodów olbrzymie znaczenie ma sposób montażu sprzęgła i skrzyni. Często wymagane są do tego specjalne narzędzia - bez nich może się nie udać ustawienie części we właściwej pozycji. Typowe efekty: uciążliwe wibracje i szarpanie przy wysprzęglaniu.

Chodzi o to, żeby wałek sprzęgłowy był w "osi" docisku. Tam, gdzie są sprężyny docisku to muszą być one równo wytarte, tzn. miejsce wytarcia sprężyn musi być okrągłe a nie jajowate :idea: (w Twoim przypadku to jest podstawą do założenia tej używki)
Ponieważ wałek sprzęgłowy jest w skrzyni, trudno o wyosiowanie docisku.
Jeśli masz jakiś zapasowy wałek (np. uszkodzony) to można przy pomocy tego wałka "wypośrodkować" odległości do sprężyn docisku

Stacho81 - 10 Sierpień 2009, 18:05

zmichal napisał/a:
Panowie - ile można zapłacić średnio za samą robociznę wymiany sprzęgła?
Rozumiem, że jeszcze do kompletu (zdjęcia wyżej) potrzebuję łożyska oporowego - czy najlepiej kupić je w ASO?

Witaj,
w ASO zapłacisz na pewno zacnie...
W zeszłym roku wymieniałem u siebie sprzęgło, bo poprzednik je zajechał...
Tarcza, docisk, łożysko oporowe - komplet Sachsa w Toruniu w Focie po rabatach wyszło 582 zł z groszami (wszystko na dwumasówkę), do tego wymiana u poleconego mechanika, robocizna 150 zł (1,5h).
Co do specjalnych narzędzi, poszukaj gdzieś kto ma jakąś starą skrzynie rozebraną na części i weź tylko wałek wejściowy ( :?: ) do skrzyni biegów, jak będziesz miał owy wałek będziesz mógł jak to trzeba idealnie centrycznie nałożyć tarczę i dokręcić zacisk i po problemie.
Pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group