Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Sprzęgło
zmichal - 20 Kwiecień 2009, 17:26
Kurcze - gościu twierdzi, że jest ono od C180 '96, a z kolei mój mechanik twierdzi, że w moim C180 '94 mam zużyte koło dwumasowe
Może mnie ktoś oświecić
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 17:30
Wydaje mi się, że w Twoim silniku nie ma koła dwumasowego. Więc te kompletne sprzęgło by pasowało.
[ Dodano: 20 Kwiecień 2009, 17:41 ]
Z Twojego VIN-u wynika, że nie masz klimatyzacji, więc i koło zamachowe jest zwykłe.
http://anonymouse.org/cgi...&SGR=015&SGN=01
zmichal - 20 Kwiecień 2009, 17:46
faktycznie - dzwoniłem do ASO - zwykłe koło
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 17:47
zmichal napisał/a: | faktycznie - dzwoniłem do ASO - zwykłe koło |
Zrobisz sprzęgło po taniości
Łukasz - 20 Kwiecień 2009, 17:49
Daniel, to jak to jest ? Jak masz klime to masz i dwumasówkę ?
Zastanawiam się jakie sprzęgło jest w Classicu mojego ojca ?
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 17:57
Z VIN-u zmichal-a wynika, że tak jest - widocznie w tych wersjach silnikowych tak to robili. Jednak przed zakupem sprzęgła do samochodu trzeba wczytać się w opisy przy numerach części.
Dla silnika zmichal jest to uwaga nr 692 "APPLICABLE TO VEHICLES NOT EQUIPPED WITH AIR CONDITIONER"
Musisz sprawdzić jak to jest w Twoim przypadku. Oczywiście są silniki które maja zawsze dwumasę, np. CDI.
Łukasz - 20 Kwiecień 2009, 18:05
W EPC online to znajdę czy muszę dzwonić do ASO ?
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 18:09
!Łukasz! napisał/a: | W EPC online to znajdę czy muszę dzwonić do ASO ? |
Do ASO możesz zadzwonić zawsze, mi wystarczyło EPC
zin19 - 23 Kwiecień 2009, 21:44
Cześć!
Mam podobny problem też szarpie mi sprzęgło szczególnie na zimnym silniku.
Czy może ktoś mi sprawdzić po numerze VIN w EPC czy mam dwumasówke?
Z góry dziękuję.
jjankiello - 23 Kwiecień 2009, 23:29
Wychodzi na to, ze nie... normalny docisk i tarcza...
btx - 24 Kwiecień 2009, 08:55
a ja mam koło dwumasowe u siebie ? moze ktos to ustalic ??? wydaje mi sie, ze jest u mnie.
zmichal - 10 Sierpień 2009, 14:41
Panowie - ile można zapłacić średnio za samą robociznę wymiany sprzęgła?
Rozumiem, że jeszcze do kompletu (zdjęcia wyżej) potrzebuję łożyska oporowego - czy najlepiej kupić je w ASO?
Jednak najbardziej boję się następującej kwestii:
cytat z Autoświat - Cytat: | W przypadku wielu modeli samochodów olbrzymie znaczenie ma sposób montażu sprzęgła i skrzyni. Często wymagane są do tego specjalne narzędzia - bez nich może się nie udać ustawienie części we właściwej pozycji. Typowe efekty: uciążliwe wibracje i szarpanie przy wysprzęglaniu. |
Dlatego boje się ruszać ten temat, mimo iz sprzęgło widoczne kilka postów wyżej udało mi się kupić za 50,-zł
KWAS - 10 Sierpień 2009, 16:32
zmichal, u mnie za samo wyjecie sprzegla, wymiane wysprzeglika i paru innych rzeczy krzykneli 800 zl- po rabacie 600 zl
Marcin Pop. - 10 Sierpień 2009, 17:36
zmichal napisał/a: | Jednak najbardziej boję się następującej kwestii:
cytat z Autoświat - Cytat:
W przypadku wielu modeli samochodów olbrzymie znaczenie ma sposób montażu sprzęgła i skrzyni. Często wymagane są do tego specjalne narzędzia - bez nich może się nie udać ustawienie części we właściwej pozycji. Typowe efekty: uciążliwe wibracje i szarpanie przy wysprzęglaniu.
|
Chodzi o to, żeby wałek sprzęgłowy był w "osi" docisku. Tam, gdzie są sprężyny docisku to muszą być one równo wytarte, tzn. miejsce wytarcia sprężyn musi być okrągłe a nie jajowate (w Twoim przypadku to jest podstawą do założenia tej używki)
Ponieważ wałek sprzęgłowy jest w skrzyni, trudno o wyosiowanie docisku.
Jeśli masz jakiś zapasowy wałek (np. uszkodzony) to można przy pomocy tego wałka "wypośrodkować" odległości do sprężyn docisku
Stacho81 - 10 Sierpień 2009, 18:05
zmichal napisał/a: | Panowie - ile można zapłacić średnio za samą robociznę wymiany sprzęgła?
Rozumiem, że jeszcze do kompletu (zdjęcia wyżej) potrzebuję łożyska oporowego - czy najlepiej kupić je w ASO? |
Witaj,
w ASO zapłacisz na pewno zacnie...
W zeszłym roku wymieniałem u siebie sprzęgło, bo poprzednik je zajechał...
Tarcza, docisk, łożysko oporowe - komplet Sachsa w Toruniu w Focie po rabatach wyszło 582 zł z groszami (wszystko na dwumasówkę), do tego wymiana u poleconego mechanika, robocizna 150 zł (1,5h).
Co do specjalnych narzędzi, poszukaj gdzieś kto ma jakąś starą skrzynie rozebraną na części i weź tylko wałek wejściowy ( ) do skrzyni biegów, jak będziesz miał owy wałek będziesz mógł jak to trzeba idealnie centrycznie nałożyć tarczę i dokręcić zacisk i po problemie.
Pozdro
|
|
|