Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Sprzęgło
Sebastian_wpr - 12 Sierpień 2009, 01:33
Widzę że nie tylko ja mam tu problem ze sprzęgłęm. U mnie jak jest zimny silnik to szarpie strasznie, dopiero jak się rozgrzeje to jest lepiej, ale też potrafi czasem jeszcze szarpać. Jeżdżę już tak ze 3 lata i obawiam się że i przede mną wymiana sprzęgła już coraz bliżej. Interesowałem się cenami to koszt takiego sprzęgła do mnie jak patrzyłem to około 350 zł SACHSA po maksymalnych rabatach w Focie , w której pracuje... Wymiana u znajomego koszt 150 zł...
P.S. Przypaliłem sprzęgło przed chwilą i co ? I nic nie szarpie )) To działa !
Mucha - 19 Sierpień 2009, 10:34
Witam. Więc przyszedł czas na wymianę sprzęgła i przy okazji uszczelnienia skrzyni i wymiany elementów regulujących biegi. Chciałem zapytać z jakimi mniej więcej kosztami mam się liczyć? I czy macie kogoś kto tanio takimi rzeczami się zajmuje Kryzys jest więc pewnie będzie ciężko
Najlepiej jak by był ktoś z Warszawy.
Pozdrawiam.
Sebastian_wpr - 19 Sierpień 2009, 10:47
Osoby którą mógłbym Ci polecić nie znam, natomiast pomóc mogę w załatwieniu części. Pracuje w Focie w Pruszkowie także mam większe możliwości niż klient z ulicy. Jak będziesz chciał skorzystać to pisz.
Pozdrawiam
Mucha - 21 Sierpień 2009, 20:21
A jeszcze pytanko czy już mam się bać że u mnie jest koło dwumasowe ?? czy wymienia sie je razem ze sprzeglem? Bo według EPC sadze ze sprzeglo jest normalne bez dwu masu. A na pewnej stronie gdzie gosc sprzedaje części wynika z tego ze numer silnika 111.920 i 111.961 jest koło dwumasowe, wiec nie wiem za bardzo czego mam sie spodziewac:(
Proszę o uświadomienie mnie.
Pozdrawiam.
Daniel - 21 Sierpień 2009, 21:14
Jeżeli dwumasa nie jest uszkodzona, to wymienia się tylko tarczę i docisk (ewentualnie łożysko), ale wszystko zależy od tego jak wyglądają poszczególne części po demontażu skrzyni biegów.
kamilek - 21 Sierpień 2009, 21:31
Witam, właśnie przechodzę wymianę sprzęgła i koła dwumasowego (prawie 250 tys km), zaczęło się od wspomnianego szarpania przy ruszaniu potem slizganie i po sprzęgle. koszt części Luk-a troszkę ponad tysiąc kompletne sprzęgło, ok 2500 dwumasa.
pzdr
Mucha - 22 Sierpień 2009, 13:01
No więc chyba mam się bać kosztów chociaż sprzęgło nie ślizga się a szarpie tylko na zimnym, więc podejrzewam że może to wina tylko docisku (oby). Bo tarcza się nie ślizga.Przebieg 236 tysięcy i nie wiem czy ktoś to wcześniej robił.
Jakie są objawy kończącego się koła dwumasowego? Czy da się to sprawdzić bez zrzucania skrzyni?
Z wstępnych kosztów obliczyłem sobie ze muszę zainwestować w celine kolo 4 tysięcy na te przyjemność
Daniel - 22 Sierpień 2009, 15:34
Mucha napisał/a: | Z wstępnych kosztów obliczyłem sobie ze muszę zainwestować w celine kolo 4 tysięcy na te przyjemność |
W trójce się zmieścisz - razem z robocizna.
Mucha napisał/a: | Jakie są objawy kończącego się koła dwumasowego? |
Drgania podczas jazdy oraz wyraźne stuki podczas wolnych obrotów i wyłączania silnika.
Mucha napisał/a: | Czy da się to sprawdzić bez zrzucania skrzyni? |
Mówią, że na oko to jeden umarł... więc zawsze diagnoza jest dokładniejsza po demontażu skrzyni.
Mucha napisał/a: | szarpie tylko na zimnym, więc podejrzewam że może to wina tylko docisku |
Szarpanie podczas ruszania może też oznaczać krzywą tarczę.
cracof - 22 Sierpień 2009, 19:06
Daniel napisał/a: |
Mucha napisał/a: | Jakie są objawy kończącego się koła dwumasowego? |
Drgania podczas jazdy oraz wyraźne stuki podczas wolnych obrotów i wyłączania silnika.
|
u mnie występuje dziwne drganie całego samochodu z przenoszeniem na kierownicę tylko w zakresie prędkości ok 80kmph, a do tego tylko po wyjeździe na większą górkę (codziennie nią do domu jeżdżę). co dziwne problem nie występuje za każdym razem, a wysprzęglenie nie powoduje ustania. czy to może być oznaka padającego koła dwumasowego? dodam, ze równie rzadko pojawia się lekkie szarpanie przy ruszaniu na jedynce
Daniel - 22 Sierpień 2009, 19:49
cracof napisał/a: | czy to może być oznaka padającego koła dwumasowego? |
To może oznaczać wszystko czyli w tym przypadku cały układ przeniesienia napędu. Zacznij od podpory wału, potem sprzęgła padatne na wale oraz stan połączenia wielowypustowego.
cracof - 22 Sierpień 2009, 19:51
podpora mostu, czyli uchwyt z łożyskiem w połowie długości wału?
które to jest połączenie wielowypustowe? to ten przegub przy połączenia wału ze skrzynią i dyferencjałem? btw: jak ten przegub sprawdzić, czy jest ok?
Daniel - 22 Sierpień 2009, 20:02
cracof napisał/a: | podpora mostu, czyli uchwyt z łożyskiem w połowie długości wału? |
Bingo
cracof napisał/a: | to ten przegub przy połączenia wału ze skrzynią i dyferencjałem? |
To jest sprzęgło podatne, niektórzy mówią: "łącznik elastyczny"
cracof napisał/a: | które to jest połączenie wielowypustowe? |
Znajduje się niedaleko podpory wału.
cracof - 22 Sierpień 2009, 20:10
powiedz mi jeszcze jak to optycznie, ew. empirycznie sprawdzić
Daniel - 22 Sierpień 2009, 20:18
1. Podpora - luzy promieniowe, pęknięcia gumowego łącznika.
2. Wielowypust - luzy kątowe.
3. Sprzęgła podatne - uszkodzenia, pęknięcia gumy, luzy promieniowe - to oznacza, że padła tuleja centrująca - najlepiej zdemontować wał - wtedy wszystko masz jak na dłoni.
cracof - 22 Sierpień 2009, 20:20
okej, dzięki. w wolnej chwili wskoczę do kanału i sprawdzę co się tam dzieje. oczywiście dam znać
|
|
|