To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Sprzęgło

Sebastian_wpr - 12 Sierpień 2009, 01:33

Widzę że nie tylko ja mam tu problem ze sprzęgłęm. U mnie jak jest zimny silnik to szarpie strasznie, dopiero jak się rozgrzeje to jest lepiej, ale też potrafi czasem jeszcze szarpać. Jeżdżę już tak ze 3 lata i obawiam się że i przede mną wymiana sprzęgła już coraz bliżej. Interesowałem się cenami to koszt takiego sprzęgła do mnie jak patrzyłem to około 350 zł SACHSA po maksymalnych rabatach w Focie , w której pracuje... Wymiana u znajomego koszt 150 zł...


P.S. Przypaliłem sprzęgło przed chwilą i co ? I nic nie szarpie :) )) To działa ! :-)

Mucha - 19 Sierpień 2009, 10:34

Witam. Więc przyszedł czas na wymianę sprzęgła i przy okazji uszczelnienia skrzyni i wymiany elementów regulujących biegi. Chciałem zapytać z jakimi mniej więcej kosztami mam się liczyć? I czy macie kogoś kto tanio takimi rzeczami się zajmuje :) Kryzys jest więc pewnie będzie ciężko :-)

Najlepiej jak by był ktoś z Warszawy.

Pozdrawiam. :D

Sebastian_wpr - 19 Sierpień 2009, 10:47

Osoby którą mógłbym Ci polecić nie znam, natomiast pomóc mogę w załatwieniu części. Pracuje w Focie w Pruszkowie także mam większe możliwości niż klient z ulicy. Jak będziesz chciał skorzystać to pisz.

Pozdrawiam

Mucha - 21 Sierpień 2009, 20:21

A jeszcze pytanko czy już mam się bać że u mnie jest koło dwumasowe ?? :( czy wymienia sie je razem ze sprzeglem? Bo według EPC sadze ze sprzeglo jest normalne bez dwu masu. A na pewnej stronie gdzie gosc sprzedaje części wynika z tego ze numer silnika 111.920 i 111.961 jest koło dwumasowe, wiec nie wiem za bardzo czego mam sie spodziewac:(

Proszę o uświadomienie mnie.

Pozdrawiam. :mb:

Daniel - 21 Sierpień 2009, 21:14

Jeżeli dwumasa nie jest uszkodzona, to wymienia się tylko tarczę i docisk (ewentualnie łożysko), ale wszystko zależy od tego jak wyglądają poszczególne części po demontażu skrzyni biegów.
kamilek - 21 Sierpień 2009, 21:31

Witam, właśnie przechodzę wymianę sprzęgła i koła dwumasowego (prawie 250 tys km), zaczęło się od wspomnianego szarpania przy ruszaniu potem slizganie i po sprzęgle. koszt części Luk-a troszkę ponad tysiąc kompletne sprzęgło, ok 2500 dwumasa.
pzdr

Mucha - 22 Sierpień 2009, 13:01

No więc chyba mam się bać kosztów :( chociaż sprzęgło nie ślizga się a szarpie tylko na zimnym, więc podejrzewam że może to wina tylko docisku (oby). Bo tarcza się nie ślizga.Przebieg 236 tysięcy i nie wiem czy ktoś to wcześniej robił.

Jakie są objawy kończącego się koła dwumasowego? Czy da się to sprawdzić bez zrzucania skrzyni?

Z wstępnych kosztów obliczyłem sobie ze muszę zainwestować w celine kolo 4 tysięcy na te przyjemność :(

Daniel - 22 Sierpień 2009, 15:34

Mucha napisał/a:
Z wstępnych kosztów obliczyłem sobie ze muszę zainwestować w celine kolo 4 tysięcy na te przyjemność :(


W trójce się zmieścisz - razem z robocizna.

Mucha napisał/a:
Jakie są objawy kończącego się koła dwumasowego?


Drgania podczas jazdy oraz wyraźne stuki podczas wolnych obrotów i wyłączania silnika.

Mucha napisał/a:
Czy da się to sprawdzić bez zrzucania skrzyni?


Mówią, że na oko to jeden umarł... więc zawsze diagnoza jest dokładniejsza po demontażu skrzyni.

Mucha napisał/a:
szarpie tylko na zimnym, więc podejrzewam że może to wina tylko docisku


Szarpanie podczas ruszania może też oznaczać krzywą tarczę.

cracof - 22 Sierpień 2009, 19:06

Daniel napisał/a:

Mucha napisał/a:
Jakie są objawy kończącego się koła dwumasowego?


Drgania podczas jazdy oraz wyraźne stuki podczas wolnych obrotów i wyłączania silnika.

u mnie występuje dziwne drganie całego samochodu z przenoszeniem na kierownicę tylko w zakresie prędkości ok 80kmph, a do tego tylko po wyjeździe na większą górkę (codziennie nią do domu jeżdżę). co dziwne problem nie występuje za każdym razem, a wysprzęglenie nie powoduje ustania. czy to może być oznaka padającego koła dwumasowego? dodam, ze równie rzadko pojawia się lekkie szarpanie przy ruszaniu na jedynce

Daniel - 22 Sierpień 2009, 19:49

cracof napisał/a:
czy to może być oznaka padającego koła dwumasowego?


To może oznaczać wszystko :) czyli w tym przypadku cały układ przeniesienia napędu. Zacznij od podpory wału, potem sprzęgła padatne na wale oraz stan połączenia wielowypustowego.

cracof - 22 Sierpień 2009, 19:51

podpora mostu, czyli uchwyt z łożyskiem w połowie długości wału?
które to jest połączenie wielowypustowe? to ten przegub przy połączenia wału ze skrzynią i dyferencjałem? btw: jak ten przegub sprawdzić, czy jest ok? :)

Daniel - 22 Sierpień 2009, 20:02

cracof napisał/a:
podpora mostu, czyli uchwyt z łożyskiem w połowie długości wału?


Bingo :mrgreen:

cracof napisał/a:
to ten przegub przy połączenia wału ze skrzynią i dyferencjałem?


To jest sprzęgło podatne, niektórzy mówią: "łącznik elastyczny"

cracof napisał/a:
które to jest połączenie wielowypustowe?


Znajduje się niedaleko podpory wału.

cracof - 22 Sierpień 2009, 20:10

powiedz mi jeszcze jak to optycznie, ew. empirycznie sprawdzić :)
Daniel - 22 Sierpień 2009, 20:18

1. Podpora - luzy promieniowe, pęknięcia gumowego łącznika.

2. Wielowypust - luzy kątowe.

3. Sprzęgła podatne - uszkodzenia, pęknięcia gumy, luzy promieniowe - to oznacza, że padła tuleja centrująca - najlepiej zdemontować wał - wtedy wszystko masz jak na dłoni.

cracof - 22 Sierpień 2009, 20:20

okej, dzięki. w wolnej chwili wskoczę do kanału i sprawdzę co się tam dzieje. oczywiście dam znać


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group