To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Podgrzewanie plynu spryskiwacza

Daniel - 20 Kwiecień 2009, 13:15

topol napisał/a:
Camel- napisał/a:
To ta grzałka nie jest elektryczna?


wodna, najprostsza sprawa...


topol - w W124 w pompce obiegu cieczy chłodzącej jest dodatkowe wyprowadzenie na przewód który podaje ciepłą wodę do zbiorniczka. Tam poprzez spirale grzejną podgrzewa wode i tu ciekawostka, w spiralę jest wmontowany termostat, który steruje ciepłota wody z zbiorniczku. Powrót jest podłączony do przewodu który wychodzi z nagrzewnicy.

Podejrzewam, że w W202 jest podobnie

jjankiello - 20 Kwiecień 2009, 20:43

Daniel napisał/a:
w spiralę jest wmontowany termostat, który steruje ciepłota wody z zbiorniczku.

Owszem - po to, żeby nadmiernie nie zagrzać płynu spryskiwaczy, bo by szybko wyparował... wszak temperatura płynu chłodzenia bywa w okolicach 100C...

Łukasz - 20 Kwiecień 2009, 20:52

jjankiello napisał/a:
Owszem - po to, żeby nadmiernie nie zagrzać płynu spryskiwaczy, bo by szybko wyparował... wszak temperatura płynu chłodzenia bywa w okolicach 100C...

Dokładnie, przy rozgrzanym silniku ta grzałka jest lekko ciepła :)

mark - 20 Kwiecień 2009, 21:54

Schemat układu podgrzewania płynu w zbiorniczku spryskiwacza . Przy przegrodzie czołowej jest na wężu zamontowany trójnik (element 35 ) i z tej ,,odnogi,, jest zasilana grzałka w zbiorniczku płynu .

Opis elementów

32 A 202 832 34 94 HOSE
FEED BRANCH TUBE Code: 875 001 35 A 202 832 11 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: -875
001 L
35 A 202 832 12 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: -875
001 R
35 A 202 832 10 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: 875
001 L
35 A 202 832 26 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: 875
001 R
165 A 202 830 30 15 PIPE LINE
FEED & RETURN LINES Code: 875

180 A 202 832 37 94 HOSE
FEED; PANE WASHER WATER HEATING Code: 875

185 A 202 832 38 94 HOSE
RETURN; PANE WASHER WATER HEATING Code: 875[/b]

Daniel - 20 Kwiecień 2009, 21:57

mark napisał/a:
Przy przegrodzie czołowej jest na wężu zamontowany trójnik (element 35 ) i z tej ,,odnogi,, jest zasilana grzałka w zbiorniczku płynu .


Mylisz się, grzałka jest zasilana poprzez pompkę cieczy (nr 150), trójnik (nr 35) realizuje powrót.

mark - 20 Kwiecień 2009, 22:12

Daniel napisał/a:


Mylisz się, grzałka jest zasilana poprzez pompkę cieczy (nr 150), trójnik (nr 35) realizuje powrót.


Hm.. :roll: .zawsze mnie uczono , że elementy ogrzewania tzn. nagrzewnica w kabinie itp są zasilane z przewodu w najwyższym punkcie silnika ( przy okazji najbardziej obciążonym cieplnie i osiągajacym najwyższą temperaturę ) , natomiast pompka obiegowa tłoczy płyn chlodzacy po wyjściu z odbiornika ponownie do bloku silnika :idea: . Zasilanie głowicy bezpośrednio schłodzonym płynem chyba nie miałoby dla niej zbawiennego wpływu 8) , więc pozostanę jednak chyba przy swoim , chociaż możliwe że tkwiłem do tej pory w błędzie :wink:

Ps. Przewód 180 -feed (zasilanie )
przewód 185 - return (powrót )
Pzdr.

Daniel - 20 Kwiecień 2009, 22:44

mark napisał/a:
natomiast pompka obiegowa tłoczy płyn chlodzacy po wyjściu z odbiornika ponownie do bloku silnika


Po raz kolejny się mylisz, przestudiuj dokładnie obieg cieczy w układzie chłodzenia.

mark - 20 Kwiecień 2009, 22:59

Kolego Daniel ( dociekliwy ) podpis pod Twoim nickiem powinien zobowiązywać do sprawdzenia najpierw informacji , a nie stosowania zasady ,,tylko ja mam rację ,, . Kiedyś też twierdzono , że Słońce krąży wokół Ziemi . Polecam zapoznanie się ze znaczeniem opisów przewodów nr, 180 i 185 . Link do stronki EPC http://anonymouse.org/cgi...&SGR=180&SGN=05 .

Czytając Twoje teksty na forum dochodzę do wniosku , że i tak będziesz dalej twierdził swoje , więc dalsza dyskusja jest zbędna 8) .

Pzdr.

Daniel - 20 Kwiecień 2009, 23:07

Kolego mark - sprawa do wyjaśnienia
jjankiello - 20 Kwiecień 2009, 23:08

Nie jestem na 100% pewien co do najnowszych i najmniejszych modeli, ale wszystkie do tej pory spotkane modele mają zasilanie nagrzewnicy po stronie kierowcy i powrót po stronie pasażera, i tam są umieszczone zaworki ogrzewania i pompka obiegu... czyli można przyjąć, że nagrzewnica przez cały czas jest ciepła...

Po tej samej stronie, co zasilanie nagrzewnicy jest też zasilanie podgrzewania zbiornika płynu spryskiwaczy...

Łukasz - 20 Kwiecień 2009, 23:08

Panowie radzę walnąć kielicha i się uspokoić :evil:
mark - 20 Kwiecień 2009, 23:15

Kolego Daniel
Tak się składa , że mercedesami jeżdżę od 23 lat , więc wiedzę mam raczej praktyczną , a nie ze stron internetowych . Zawsze potrafię przyjąć krytykę i przyznać się do błędu , ale rady które mi polecasz zastosuj najpierw u Siebie . Poniżej schemat obiegu płynu chłodzącego , dostępny na forum z instrukcji W 202 .

Pzdr.

Daniel - 21 Kwiecień 2009, 14:45

Dopisek "dociekliwy" jednak do czegos zobowiązuje i rację musze przyznać koledze mark-owi. Choć do samego końca nie chciałem wierzyć, to dzisiaj oglądając kierunek przepływu wybity na pompce ogrzewania potwierdziło to wersję mark-a.

W moim przypadku ta porażka jest szczególnie dotkliwa, ponieważ kilka lat temu montowałem pompkę w W123 i dopiero teraz wiem, że została zamontowana w złym kierunku - stąd też byłem taki przekonany, że kierunek przepływu wody jest od silnika do zaworu. Niestety zostałem wprowadzony w błąd przy montażu, co w konsekwencji wywołało niepotrzebną wymianę zdań na Forum.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group