Ogólnie o C-klasie - archiwum - Podgrzewanie plynu spryskiwacza
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 13:15
topol napisał/a: | Camel- napisał/a: | To ta grzałka nie jest elektryczna? |
wodna, najprostsza sprawa... |
topol - w W124 w pompce obiegu cieczy chłodzącej jest dodatkowe wyprowadzenie na przewód który podaje ciepłą wodę do zbiorniczka. Tam poprzez spirale grzejną podgrzewa wode i tu ciekawostka, w spiralę jest wmontowany termostat, który steruje ciepłota wody z zbiorniczku. Powrót jest podłączony do przewodu który wychodzi z nagrzewnicy.
Podejrzewam, że w W202 jest podobnie
jjankiello - 20 Kwiecień 2009, 20:43
Daniel napisał/a: | w spiralę jest wmontowany termostat, który steruje ciepłota wody z zbiorniczku. |
Owszem - po to, żeby nadmiernie nie zagrzać płynu spryskiwaczy, bo by szybko wyparował... wszak temperatura płynu chłodzenia bywa w okolicach 100C...
Łukasz - 20 Kwiecień 2009, 20:52
jjankiello napisał/a: | Owszem - po to, żeby nadmiernie nie zagrzać płynu spryskiwaczy, bo by szybko wyparował... wszak temperatura płynu chłodzenia bywa w okolicach 100C... |
Dokładnie, przy rozgrzanym silniku ta grzałka jest lekko ciepła
mark - 20 Kwiecień 2009, 21:54
Schemat układu podgrzewania płynu w zbiorniczku spryskiwacza . Przy przegrodzie czołowej jest na wężu zamontowany trójnik (element 35 ) i z tej ,,odnogi,, jest zasilana grzałka w zbiorniczku płynu .
Opis elementów
32 A 202 832 34 94 HOSE
FEED BRANCH TUBE Code: 875 001 35 A 202 832 11 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: -875
001 L
35 A 202 832 12 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: -875
001 R
35 A 202 832 10 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: 875
001 L
35 A 202 832 26 15 PIPE LINE
FEED THRU PARTITION PANEL Code: 875
001 R
165 A 202 830 30 15 PIPE LINE
FEED & RETURN LINES Code: 875
180 A 202 832 37 94 HOSE
FEED; PANE WASHER WATER HEATING Code: 875
185 A 202 832 38 94 HOSE
RETURN; PANE WASHER WATER HEATING Code: 875[/b]
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 21:57
mark napisał/a: | Przy przegrodzie czołowej jest na wężu zamontowany trójnik (element 35 ) i z tej ,,odnogi,, jest zasilana grzałka w zbiorniczku płynu . |
Mylisz się, grzałka jest zasilana poprzez pompkę cieczy (nr 150), trójnik (nr 35) realizuje powrót.
mark - 20 Kwiecień 2009, 22:12
Daniel napisał/a: |
Mylisz się, grzałka jest zasilana poprzez pompkę cieczy (nr 150), trójnik (nr 35) realizuje powrót. |
Hm.. .zawsze mnie uczono , że elementy ogrzewania tzn. nagrzewnica w kabinie itp są zasilane z przewodu w najwyższym punkcie silnika ( przy okazji najbardziej obciążonym cieplnie i osiągajacym najwyższą temperaturę ) , natomiast pompka obiegowa tłoczy płyn chlodzacy po wyjściu z odbiornika ponownie do bloku silnika . Zasilanie głowicy bezpośrednio schłodzonym płynem chyba nie miałoby dla niej zbawiennego wpływu , więc pozostanę jednak chyba przy swoim , chociaż możliwe że tkwiłem do tej pory w błędzie
Ps. Przewód 180 -feed (zasilanie )
przewód 185 - return (powrót )
Pzdr.
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 22:44
mark napisał/a: | natomiast pompka obiegowa tłoczy płyn chlodzacy po wyjściu z odbiornika ponownie do bloku silnika |
Po raz kolejny się mylisz, przestudiuj dokładnie obieg cieczy w układzie chłodzenia.
mark - 20 Kwiecień 2009, 22:59
Kolego Daniel ( dociekliwy ) podpis pod Twoim nickiem powinien zobowiązywać do sprawdzenia najpierw informacji , a nie stosowania zasady ,,tylko ja mam rację ,, . Kiedyś też twierdzono , że Słońce krąży wokół Ziemi . Polecam zapoznanie się ze znaczeniem opisów przewodów nr, 180 i 185 . Link do stronki EPC http://anonymouse.org/cgi...&SGR=180&SGN=05 .
Czytając Twoje teksty na forum dochodzę do wniosku , że i tak będziesz dalej twierdził swoje , więc dalsza dyskusja jest zbędna .
Pzdr.
Daniel - 20 Kwiecień 2009, 23:07
Kolego mark - sprawa do wyjaśnienia
jjankiello - 20 Kwiecień 2009, 23:08
Nie jestem na 100% pewien co do najnowszych i najmniejszych modeli, ale wszystkie do tej pory spotkane modele mają zasilanie nagrzewnicy po stronie kierowcy i powrót po stronie pasażera, i tam są umieszczone zaworki ogrzewania i pompka obiegu... czyli można przyjąć, że nagrzewnica przez cały czas jest ciepła...
Po tej samej stronie, co zasilanie nagrzewnicy jest też zasilanie podgrzewania zbiornika płynu spryskiwaczy...
Łukasz - 20 Kwiecień 2009, 23:08
Panowie radzę walnąć kielicha i się uspokoić
mark - 20 Kwiecień 2009, 23:15
Kolego Daniel
Tak się składa , że mercedesami jeżdżę od 23 lat , więc wiedzę mam raczej praktyczną , a nie ze stron internetowych . Zawsze potrafię przyjąć krytykę i przyznać się do błędu , ale rady które mi polecasz zastosuj najpierw u Siebie . Poniżej schemat obiegu płynu chłodzącego , dostępny na forum z instrukcji W 202 .
Pzdr.
Daniel - 21 Kwiecień 2009, 14:45
Dopisek "dociekliwy" jednak do czegos zobowiązuje i rację musze przyznać koledze mark-owi. Choć do samego końca nie chciałem wierzyć, to dzisiaj oglądając kierunek przepływu wybity na pompce ogrzewania potwierdziło to wersję mark-a.
W moim przypadku ta porażka jest szczególnie dotkliwa, ponieważ kilka lat temu montowałem pompkę w W123 i dopiero teraz wiem, że została zamontowana w złym kierunku - stąd też byłem taki przekonany, że kierunek przepływu wody jest od silnika do zaworu. Niestety zostałem wprowadzony w błąd przy montażu, co w konsekwencji wywołało niepotrzebną wymianę zdań na Forum.
|
|
|