Ogólnie o C-klasie - archiwum - Przekładnia kierownicza-cieknie!
HenrykN - 27 Kwiecień 2009, 18:58 Temat postu: Przekładnia kierownicza-cieknie! Witam !!
Będąc pod autkiem zauważyłem,że przekładnia kierownicza jest mokra.
Wyglądało, że puszcza simering.
Po wytarciu do sucha okazało się, że puszczają uszczelniania pokrywy górnej i dolnej.(oring)
Simeringi i pozostałe połączenia i uszczelnienia są OKY !
Czy można samemu pokusić się o wymianę uszczelnień?
Czy ktoś to robił? Jakie są wymiary oringów tych od pokryw ?
Wiem, że można kupić cały zestaw uszczelek, ale mi potrzebne są tylko dwa oringi.
Pozdrawiam
Marcin Pop. - 28 Kwiecień 2009, 13:00
HenrykN napisał/a: | ale mi potrzebne są tylko dwa oringi. |
wykręć stare oringi i jedź do sklepu niech ci podług starych dobiorą nowe.
Jeżeli ja nie byłbym pewny - tak bym zrobił.
P.S. Sprubój to może delikatnie dokręcić - tak z wyczuciem, żeby nie pourywać gwintów/uszkodzić obudowy
zmichal - 28 Kwiecień 2009, 14:49
Kiedyś widziałem na allegro zestawy naprawcze do przekładni kier. (same uszczelnienia).
HenrykN - 19 Maj 2009, 16:45
Witam !!
Przekładnia ciekła i już nie cieknie !!
Zebrałem się i do roboty.
Żeby uszczelnić przekładnię wymieniłem :
Numeracja na rysunku!
ORINGI;
32 -77x3mm
77 -6x2mm - 2szt
110 - 32x3mm
119 - 77x3mm
122 - 6x2mm - 1szt
SIMERING;
113 - 32x44x8/6
KOSZTY;
Oringi - 5zł za komplet
simering - 15zł
Tak naprawdę to puszczają najmniejsze oringi(6x2) uszczelniające kanały olejowe. 3 szt.
Simering był dobry-wymieniłem bo miałem nowy i był tani
Pod pokrywami dolna i górna nie ma innych uszczelek.
Po odkręceniu pokrywy górnej należy ją tylko podnieść i wymienić oring.
Przewody olejowe(metalowo-gumowe) nie odkręcać od przekładni tylko od pompy.
U mnie to zadziałało - sucho jak na pustyni.
Śruby są zakręcone na pastę-bez imadła nie da rady.
Pokrywa dolna to klucz 13 nasadowy
Pokrywa górna to imbus 6mm
Pozdrawiam!!
Marcel - 19 Maj 2009, 21:24
HenrykN napisał/a: | Przekładnia ciekła i już nie cieknie !!
Zebrałem się i do roboty. |
ile czasu ci to zajęło i czy mniej pojęty człowiek da sobie z tym radę??
HenrykN - 20 Maj 2009, 20:01
Myślę, że w 2 lub 2,5 godz. dasz obie radę.
Powodzenia !
mnef - 24 Maj 2009, 10:21
patrz no gdybym wiedział sam bym to zrobił heh a tak to w warsztacie zostawiłem 800zł za przekładnię, robociznę i olej. No, ale jak to się mawia, niewiedza kosztuje
123 - 29 Maj 2009, 13:56
ile wchodzi oliwy - i jak tam z odpowietrzaniem układu???
HenrykN - 1 Czerwiec 2009, 19:05
Witam !
Po zmontowaniu przekładni wlałem oleju pod korek.
Następnie gdy już przestało ubywać, włączyłem na kilka sekund silnik.
Następnie dolałem znowu olej i włączyłem na kilka sekund silnik.
Znowu dolałem oleju już na wymiar.
Uruchomiłem silnik na pracującym kręciłem kierownicą od prawej do lewej- tak kilka razy.
W ten sposób układ się odpowietrzył.
Sprawdziłem stan olej i dolałem.
I to był koniec-wszystko działa OKY.
colonial - 17 Luty 2011, 14:43
Witam,
też mam problem z przekładnią - dzisiaj pod autem kałuża płynu, nie wiem skąd poleciało - czy przekładnia, czy przewód, czy co tam jeszcze. Pytanie - czy jeżeli jest jeszcze trochę płynu, choć poniżej minimum, to czy dam radę przejechać bez uszkodzeń przekładni jakieś 8 km do warsztatu? Zamówione mam części na jutro i będę zabierał się samemu za to.
Krynek - 17 Luty 2011, 15:23
colonial, a nie lepie kupić litr oleju i go dolać do przekładni ? Nie jest zalecane jeżdżenie ze stanem niższym niż minimum
colonial - 17 Luty 2011, 21:26
tak zrobię, zobaczymy co mi się da zdziałać jutro z wymianą simeringów i uszczelek w przekładni. gdzie powinna być przekładnia tak na marginesie?:D
Pioterek - 17 Luty 2011, 22:10
colonial napisał/a: | gdzie powinna być przekładnia tak na marginesie?:D |
A to szukaj w lewej wnęce w bagażniku Sorry MSPANC
colonial - 17 Luty 2011, 22:12
Taki stary, a taki zabawny:P dojdę po przewodach. Czy jest ktoś w stanie po numerze WIN pomóc mi zdobyć schemat takiej przekładni?
Pioterek - 17 Luty 2011, 22:16
Cytat: |
Taki stary, a taki zabawny:P dojdę po przewodach. |
Poważnie nie wiesz? Sorry myślałem, że żartujesz
Tak dojdziesz po przewodach i zobaczysz ją w dole pod kolektorem ssącym przy ścianie grodziowej.
Schemat masz parę postów wyżej.
|
|
|