To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Ogólnie o C-klasie - archiwum - Kontrolka SRS

Adaśko - 20 Listopad 2009, 12:26

Daniel, :wink:
bubu_piotr napisał/a:
czy może jednak ten emulator spełni swe zadanie zastępując matę ?
czyli nie wiesz czy masz coś zamiennego? Raczej masz coś z matą tak jak pisał zajac491, , wątpię czy jakikolwiek emulator reagowałby na nacisk tyłka na fotel, sprawdź tą wtyczkę pod siedziskiem pasażera.
123 - 20 Listopad 2009, 16:04

więc tak... wymontowałem fotel...
zamontowałem fotel z innego c klasy (rok młodszy...1998 w tym samym silniku i wersji z tym samym modułem SRS Bosch 085)
i po podłączeniu laptopa w moim autku TO SAMO...... identyczne błędy.....
w tamtym Mercedesie układ bez błędów i kontrolka gasnie po 3-4 sekundach.....
myślę że nie miało znaczenia, że ten fotel ze sprawną matą był tylko położony w aucie a nie przykręcony?? wtyczka w każdym razie sprawdzona i jest OK...

czy to jednak nie moduł...... nie miałem już czasu żeby dobierać się do tunelu i popielniczki... ale chyba będę zmuszony zamienić na próbę też ten moduł... o ile wcześniej ze złomu nie zniknie to auto.....
no chyba że carsoft "do bani jest" i musi być STAR

czy jest gdzieś dostępny schemat układu do W202 i informacje którędy idą wiązki/przewody aby je sprawdzić.... może się komuś obił o oczy....jeśli to nie problem poproszę o linka na PW

Adaśko - 20 Listopad 2009, 16:07

123 napisał/a:
zamontowałem fotel z innego c klasy (rok młodszy...1998 w tym samym silniku i wersji z tym samym modułem SRS Bosch 085)
i po podłączeniu laptopa w moim autku TO SAMO...... identyczne błędy.
a błędy skasowałeś po montażu? Niestety tego rodzaju błędy najprawdopodobniej nie kasują się po zamontowaniu sprawnej części.
123 - 20 Listopad 2009, 16:09

bubu_piotr napisał/a:
noc,
czy może jednak ten emulator spełni swe zadanie zastępując matę ? Ja rozumiem, że druciarstwo i tak dalej, ale jeśli spełni swą rolę to w czym problem ?

Tak spełni.... :!:
należałoby jednak powiedzieć o tym następnemu ewentualnemu nabywcy pojazdu, który w każdej chwili jeśli będzie chciał może wymienić emulator na matę..... która za jakiś czas się popsuje ... :evil: Ale wtedy będzie już miał emulator :mrgreen:

[ Dodano: 20 Listopad 2009, 16:10 ]
Adaśko napisał/a:
123 napisał/a:
zamontowałem fotel z innego c klasy (rok młodszy...1998 w tym samym silniku i wersji z tym samym modułem SRS Bosch 085)
i po podłączeniu laptopa w moim autku TO SAMO...... identyczne błędy.
a błędy skasowałeś po montażu? Niestety tego rodzaju błędy najprawdopodobniej nie kasują się po zamontowaniu sprawnej części.

nie wykonałem tylko samej diagnostyki......także skasowałem błędy....

Adaśko - 20 Listopad 2009, 16:10

123 napisał/a:
myślę że nie miało znaczenia, że ten fotel ze sprawną matą był tylko położony w aucie a nie przykręcony?
nie ma znaczenia, do takich operacji najlepiej akumulator odlączać.

[ Dodano: 20 Listopad 2009, 16:13 ]
123 napisał/a:
nie wykonałem tylko samej diagnostyki......także skasowałem błędy....
a jesteś pewien, że wina świecącej się kontrolki jest błąd tylko maty? Może okazać się, że np gdzieś po drodze jest coś skopane i emulator też nic by nie dał. Prześledź głębiej cały układ. Czasami błędy wyświetlane są ogólne, dotyczące danego całego układu.
123 - 20 Listopad 2009, 16:26

Adaśko napisał/a:
123 napisał/a:
myślę że nie miało znaczenia, że ten fotel ze sprawną matą był tylko położony w aucie a nie przykręcony?
nie ma znaczenia, do takich operacji najlepiej akumulator odlączać.

[ Dodano: 20 Listopad 2009, 16:13 ]
123 napisał/a:
nie wykonałem tylko samej diagnostyki......także skasowałem błędy....
a jesteś pewien, że wina świecącej się kontrolki jest błąd tylko maty? Może okazać się, że np gdzieś po drodze jest coś skopane i emulator też nic by nie dał. Prześledź głębiej cały układ. Czasami błędy wyświetlane są ogólne, dotyczące danego całego układu.


którędy idą te dwa przewody od kostki spod fotela ....???
po drodze maja napinacz czy od razu pędzą do sterownika?? może idą w progu, może podłogą......
wiem że mają kolor biały z brązowym oraz szary z żółtym
ale myślę, że mata jako tak zaawansowany element kontaktuje sie jak napisał "noc" kilka razy na sekundę bezpośrednio z komputerem/sensorem/modułem AirBagów

[ Dodano: 20 Listopad 2009, 16:35 ]
sprawdze to oczywiście....mam takie informacje
może się komuś przydadzą.....
SENSOR AIRBAGów - wyprowadzenia na kostkę:
różowy = kontrolka SRS
różowo-czarny = bezpiecznik
zielony = tasma w kierownicy i poduszka kierowcy (wraca fioletowym)
niebiesko-zielony = poduszka pasażera (wraca brązowo-zielonym)
żółty = gniazdo diagnostyczne
niebisko-żółty = boczny sensor kierowcy
żółto-iały = sensor pasażera
brązowo-biały i szaro-żółty= mata
czarno-różowy = Centralna Jednostka Sterująca /komputer ECM

pozostaje mi teraz sprawdzić przejścia tych przewodów..... to będzie ból.....

strony mogą być zamienione bo to z angielskiej strony :roll: ale sprawdzę to to potwierdzę

bubu_piotr - 20 Listopad 2009, 17:30

zajac491 napisał/a:
bubu_piotr, a sprawdzałeś pod fotelem ja u siebie mam kostkę którą sie wpina w gniazdo pod fotelem zdaje mi sie ze to właśnie od tego emulatora i może masz poluzowaną i raz świeci a raz nie :wink:

Ale kontrolka zapala się TYLKO jak ktoś siedzi na fotelu pasażera, jak nikogo tam nie ma to jest ok ! Próbowałem już robić tak, żeby kostka wisiała luźno ale też nic się nie zmienia. Na pewno nie mam w tej chwili też żadnego emulatora. Problem pojawił się pewnego dnia po tym jak wiozłem pasażera o masie pewno grubo ponad 150 kg. :lol:
Mam zamiar w przyszłości wymienić matę, ale póki co chcę ją zastąpić emulatorem, co bym mógł jeździć z aktywnym systemem SRS, bo gdy jadę z pasażerem i świeci SRS to mam wrażenie , że nie działa system SRS w całym aucie, czy tylko strona pasażera ?

noc - 20 Listopad 2009, 19:58

bubu_piotr. Tak jak napisał ktoś wcześniej, samo założenie emulatora maty nie jest naganne
pod warunkiem, że sprzedając auto powiadomisz kupującego o tym fakcie.
Problemem jest to, że nie wiesz jak ustawiono emulator, na odpalenie poduszki czyli fotel zajęty czy (co bardziej prawdopodobne) na fotel pusty więc poduszka nie wystrzeli. Zrozumiałem, że wozisz klientów, więc powinieneś o nich dbać.Wnioski, decyzja i być może czyjeś życie lub zdrowie w Twoich rękach.

bubu_piotr - 20 Listopad 2009, 20:07

noc,
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Pozdrawiam !

123 - 23 Listopad 2009, 20:08

bubu_piotr napisał/a:
zajac491 napisał/a:
bubu_piotr, a sprawdzałeś pod fotelem ja u siebie mam kostkę którą sie wpina w gniazdo pod fotelem zdaje mi sie ze to właśnie od tego emulatora i może masz poluzowaną i raz świeci a raz nie :wink:

Ale kontrolka zapala się TYLKO jak ktoś siedzi na fotelu pasażera, jak nikogo tam nie ma to jest ok ! (...) wiozłem pasażera o masie pewno grubo ponad 150 kg. :lol:
Mam zamiar w przyszłości wymienić matę, ale póki co chcę ją zastąpić emulatorem, (...)


jak ma się to do sprawy że "ponoć" po każdym zapaleniu się kontrolki trzeba ja skasować na STAR Diagnose...... :roll: a nawiasem mówiąc "carsoft" nie daje rady......

po zarejestrowaniu usterki kontrolka SRS powinna świecić już na stałe raczej...?? :roll: :?: :oops:

jjankiello - 24 Listopad 2009, 00:54

123 napisał/a:
jak ma się to do sprawy...

...w uproszczeniu ma się to tak, że sterownik rozróżnia minor faults i normalne malfunctions - czyli mniej ważne błędy, po których ustaniu kontrolka gaśnie i układ wraca do normalnego działania oraz takie, po których wystąpieniu układ decyduje, że konieczna jest interwencja warsztatu (usunięcie usterki i skasowanie błędu), aby powrócił do normalnego działania. :idea:

bubu_piotr - 24 Listopad 2009, 03:51

123 napisał/a:
jak ma się to do sprawy że "ponoć" po każdym zapaleniu się kontrolki trzeba ja skasować na STAR Diagnose...... :roll:

Chyba nie do końca ! Przykład żarówki, klocków przeczy tej teorii :wink:
Znajomy w C220 cdi miał problem kontrolki BAS/ASR i chcieli mu wymieniać servo, a tu po pewnym czasie wszystko wróciło do normy i kontrolka zgasła i błędu brak. Miał błąd coś w rodzaju przekłamań w napięciu jakiegoś zaworu czy coś w tym rodzaju (pisałem to gdzieś wcześniej na forum)

[ Dodano: 24 Listopad 2009, 03:54 ]
znalazłem:
C1314 - napięcie zasilania zaworów el. magn.

cracof - 24 Listopad 2009, 09:04

jjankiello, na tle Twojej wypowiedzi pozwolę sobie dorzucić swoje trzy grosze. jeżeli byłoby tak jak mówisz, czyli dwa stopnie błędów, minor faults i malfunctions to dlaczego np. przy wymianie żaróweczki SRS kontrolka świeci się ciągle? :) nie uważam tego za poważny błąd :D (swoją drogą ona gaśnie po 5 minutach, ale nadal nie potwierdza to teorii samoistnego kasowania malfunctions).
G. - 24 Listopad 2009, 09:10

cracof, skoro gaśnie, to jest to właśnie "minor" :-)
cracof - 24 Listopad 2009, 09:53

i wszystko jasne :mrgreen:
swoją drogą chętnie bym porozmawiał z człowiekiem, który w ten sposób zaprojektował ten układ... i jaki sens kasowania błędu po wymianie żaróweczki? powinni jeszcze zrobić kasowanie kontrolki rezerwy po każdym tankowaniu, to by było coś :idea:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group