To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Silnik i osprzęt oraz układ napędowy - Wszystko o C200 / C230 Kompresor

Anonymous - 17 Grudzień 2006, 18:36
Temat postu: Wszystko o C200 / C230 Kompresor
Witam. Zakładam tego posta z myślą o modelu C230 Kompresor. Prosze dodawać tu swoje opinie na temat tego modelu, przygody związane z tym samochodem, zalety, wady, naprawy, osiągi, wszystko to co wam lezy na sercu :) Dziękuje, Pozdrawiam i życze miłej lektury.


C230 Kompresor:

Układ napędowy:
Typ napędu: Tylny
Liczba cylindrów/układ cylindrów: 4/R
Liczba zaworów na cylinder: 4
Układ rozrządu: DOHC
Pojemność [cm2]: 2295
Moc [kW/KM/przy obrotach]: 142/193/5300
Moment obrotowy [nm/przy obrotach]: 280/2500
Średnica cylindra x Skok tłoka [mm]: 90.0/88.4
Stopien sprężania: 8.8

Nadwozie:
Typ nadwozia: Limuzyna
Rozstaw osi [mm]: 2690
Rozstaw kół przód/tył [mm]: 1505/1475
Długość/szerokość/wysokość [mm]: 4485/1410/1720
Masa własna [kg]: 1380
Dopuszczalna masa całkowita [kg]: 1890
Objetość bagażnika [l]: 430

Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]: 8.4
Predkość maksymalna [km/h]: 230

Spalanie:
Objetość zbiornika paliwa [l]: 62
Zużycie paliwa przy 90 km/h [l/100km]: 6.1
Zużycie paliwa przy 120 km/h [l/100km]: 7.8
Zużycie paliwa w mieście [l/100km]: 10.9

Powyższe dane są danymi podanymi przez producenta

Krzeko - 17 Grudzień 2006, 18:42

Ostatnio mialek okazje przejechac sie wersja z takim motorem. Poprostu bajka..... Auto potrafi wcisnac w siedzienie. Na asfalcie pozostaly tylko dwa dluugiieeee czarne slady gumy. Silnik moim zdaniem troche dziwnie chodzi. Tzn efekt dzwiekowy jest nie mily slychac jak kompresor chodzi dosc glosno. WYdaje taki jakis dziwny dzwiek jak odkurzacz :) . Do tego auto na niskich obrotach jest mulowate ale jak juz "turbo" sie wlaczy to auto pokazuje rogi.
Ale jak juz bym mial wybierac wybral bym motor 2,8. 6 cylidrow nigdy nie zastapi dwoch a moc podobna. Do tego kultura pracy 6-cio cylidrowki jest o wiele ladniejsza. Moze pali troszke wiecej ale cos za cos. :D

Anonymous - 17 Grudzień 2006, 18:49

Tak masz racje 2.8 już ładnie mruczy :) Ale te 6 cylindrów trzeba też czymś nakarmić.. Ogólnie rzecz ujmując C230 kompresor pali mniej i ma lepsze osiągi od 2.8. Ale jeśli ktoś lubi słuchać mruczenia wydobywającego się spod maski to 2.8 jest stworzone dla niego :) A jeżeli komuś zalezy na osiągach i mniejszym spalaniu to powinien wybrać 230 kompresor.
Anonymous - 17 Grudzień 2006, 21:16

Proponuję o dopisywanie w tym poście informacji dotyczących także C200 Kompressor, w końcu różni się nie wiele. Moc w zależnosci od wersji może być 180 lub 194 KM, mój ma 180KM i był sprowadzony z Włoch.

C200 Kompressor był robiony tylko na niektóre rynki, tzn. Włochy, Portugalia, Grecja.

A co do silnika to zgadza się, ma dość słaby dół, ale po przekroczeniu 2.5tys obr zaczyno ostro iść, ale w 2.8 byłoby lepiej, oczywiście spalanie będzie większe.
Mój :mb: Kompresorek pali 10.5l na 100 km w jeździe w większości po Warszawie, więc na razie nie ma powodów do narzekań.

Camel- - 17 Grudzień 2006, 21:20

C200 Kompresor 173KM był robiony jako standardowy silnik, to wersja C200K 193KM była robiona na pojedyńcze rynki :)
Anonymous - 17 Grudzień 2006, 21:52

O wersji 173KM nie słyszałem i nigdzie nie czytałem, natomiast obecnie C200K ma 163KM ale ma pojemność 1.8l (W203)

Mój miał napisane we włoskim Certificato Di Propierta 132kW a więc 180KM, a wiem że w Niemczech np nie było C200K tylko C230K o tej samej mocy. Można to zauważyć przeglądając ogłoszenia na mobile.de, wszystkie C200K są przeważnie z Włoch.

Oglądałem wersję mocniejszą od mojej (193KM), też C200K i na pierwszy rzut oka zauważyłem że kolektor dolotowy jest plastikowy, a u mnie aluminiowy.

Anonymous - 18 Grudzień 2006, 01:02

W sumie komar50 ma racje. C200 kompresor nie wiele się różni więc piszmy i o nim.. Niżej podaje jego dane.

C200 Kompresor

Układ napędowy:
Typ napędu: Tylny
Liczba cylindrów/układ cylindrów: 4/R
Liczba zaworów na cylinder: 4
Układ rozrządu: DOHC
Pojemność [cm2]: 1998
Moc [kW/KM/przy obrotach]: 132/180/5300
Moment obrotowy [nm/przy obrotach]: 260/2500
Średnica cylindra x Skok tłoka [mm]: 89.9/78.7
Stopien sprężania: 8.8

Osiągi:
Przyspieszenie 0-100 km/h [s]: 8.4
Predkość maksymalna [km/h]: 225

Zużycie paliwa:
Zużycie paliwa przy 90 km/h [l/100km]: 6
Zużycie paliwa przy 120 km/h [l/100km]: 7.7
Zużycie paliwa w mieście [l/100km]: 10.6

Algreholt - 18 Grudzień 2006, 19:13

Hej
ja jeżdże autkiem z takim motorem i jestem bardzo zadowolony. Autko może rzeczywiście troche śmiesznie brzmi ale to można zienić zmieniaąc tłumik. Ze spalaniem to ja jeżdże na LPG i po mieście jeżdżąc normalnie, bez ekstremalnych szleństw to zamyka się w 11,5L. A przyjemność z jazdy ach... :twisted:

Anonymous - 18 Grudzień 2006, 19:57

Cześć. Powiedz jak Ci sie sprawuje LPG w tym silniku ? Nie ma żadnych problemów ? Jaka dokładnie to instalacja i ile już na niej zrobiłeś ? Pozdrawiam
Algreholt - 18 Grudzień 2006, 21:14

Jest to instalacja firmy Scirocco jaka dokładnie nie wiem musiałbym sprawdzić. Sprawuje się bez zarzutu, wiadomo, że zimą tra trochę dłużej niż się przełączy na gaz ale problemów żadnych nie miałem. Ja zrobiłem na niej jakieś 10 000 a poprzedni właściciel ok 30 000 i nic przy niej nie robił, jakiegoś ogromnego spadku mocy nie widzę pewnie, że jest jakaś różnica ale przy takim silniku nie bardzo odczuwalna, no i coś za coś jednak 1,89PLN za litr gazu to duża oszczędność tym bardziej, że jaj jej nie zakładałem i nie musi mi się zwrócić. Na fakturze za założenie jest kwota 2800PLN z montażem. Nie orientuję się czy to dużo ale dopóki nie mam z nią problemów to ją chwalę :roll:
Krzeko - 18 Grudzień 2006, 23:52

Algreholt napisał/a:
instalacja firmy Scirocco


Szukalem w google ale nie ma takiej instalacji. Gdzie byla zakladana? W Pl czy poza?

Algreholt napisał/a:
Na fakturze za założenie jest kwota 2800PLN z montażem.

Cena niezla. Moglbys podac wiecej danych o instalacji?

Algreholt - 19 Grudzień 2006, 21:52

Mój błąd nie scirocco tylko SIROCCO. oto co znalazłem w necie : http://www.agcentrum.com.pl/sirocco.php

Zakładana w PL

Frykas - 20 Grudzień 2006, 17:36

Witam. Nie wiem czemu dane dotyczace predkoscu maksymanelnej przy silniku 2300 kompr. mowia o 230 km/h.Moja gwiazda (2.0 kompressor 193 KM) wyciaga 250km/h, silnik bez zadnych modyfikacji ma przejechane 180tys... Moze mam mniejszy opor powietrza :lol:
Anonymous - 20 Grudzień 2006, 19:35

Z większością samochodów tak jest że podana fabrycznie prędkość maxymalna jest mniejsza, większość samochodów idzie więcej... Jak widać w przypadku mercedesa tez sie to sprawdza :)
Frykas - 21 Grudzień 2006, 11:56

Mam pytanko do szanownych kolegow... jaki olej lejecie do tych silnikow? ja leje Mobil 0w-40 i nie wiem czy taki moze byc bo sam go wybieralem ... niestety nie wiedzialem jaki olej lal poprzedni wlasciciel


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group